METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
PŘEVODY JEDNOTEK 3 VY_32_INOVACE_D17
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Převody jednotek objemu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Převody jednotek délky
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
KOULE A JEJÍ POVRCH VY_42_INOVACE_ 33_02.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jednotky délky a jejich převody
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Převody jednotek objemu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V. , Mnichovická 62 AUTOR: Mgr
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost    Projekt: Moderní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15.3.16  Jméno autora: Mgr. Marie Píšová  Datum, období, kdy byl vytvořen: duben 2013  Název práce: Převody jednotek délky, obsahu a objemu  Předmět, pro který je VM určen: Cvičení z matematiky  Ročník, pro který je VM určen: sedmý  Časová dotace: 1 h Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Matematika a její aplikace – Cvičení z matematiky – Hranoly – výpočet povrchu a objemu – Převody jednotek Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Prezentace má být pomůckou pro pochopení převodů jednotek délky, obsahu a objemu za využití sestavených tabulek   Pomůcky: dataprojektor, sešit, psací potřeby

Převody jednotek jednotky dané veličiny seřadíme od největší po nejmenší mezi jednotlivé jednotky (řády) napíšeme převodní vztah (10, 100, 1000 – podle toho, jaké jednotky převádíme) pohybujeme – li se v tabulce doprava (převádíme na menší jednotky), násobíme 10, 100, 1000, … – posunujeme desetinnou čárku o tolik míst doprava, kolik je mezi jednotlivými jednotkami nul pohybujeme – li se v tabulce doleva (převádíme na větší jednotky), dělíme 10, 100, 1000, … – posunujeme desetinnou čárku a tolik míst doleva, kolik je mezi jednotlivými jednotkami nul

Převody jednotek délky 1000 10 10 10 km m dm cm mm Převod Posun Směr Počet míst z km na cm doprava 5 z dm na km doleva 4 z mm na dm 2 z m na mm 3

Převody jednotek délky 25 cm = m (o 2 místa doleva) 0,48 km = m (o 3 místa doprava) 68 dm = km (o 4 místa doleva) 6,5 cm = mm (o 1 místo doprava) 2,5 m = mm 4 mm = dm 0,25 m 480 m 0,0068 km 65 mm 2500 mm 0,04 dm

Převody jednotek obsahu 100 100 100 100 100 100 k m2 ha a m2 dm2 cm2 mm2 Převod Posun Směr Počet míst z ha na m2 doprava 4 z dm2 na a doleva z mm2 na m2 6 z cm2 na mm2 2

Převody jednotek obsahu 25 cm2 = dm2 (o 2 místa doleva) 0,48 km2 = a (o 4 místa doprava) 68 dm2 = ha (o 6 místa doleva) 6,5 cm2 = mm2 (o 2 místa doprava) 2,5 m2 = mm2 (o 6 místa doprava) 4 cm2 = m2 (o 4 místa doleva) 0,25 dm2 4 800 a 0, 000 068 ha 650 mm2 2 500 000 mm2 0, 000 4 m2

Převody jednotek objemu 1000 1000 1000 m3 dm3 cm3 mm3 = = hl l dl cl ml 100 10 10 10 Převod Posun Směr Počet míst z l na cm3 doprava 3 z cm3 na hl doleva 5 z mm3 na dm3 6 z m3 na mm2 9

Převody jednotek objemu 25 cm3 = dm3 (o 3 místa doleva) 0,48 m3 = ml (o 6 místa doprava) 68 dm3 = hl (o 2 místa doleva) 6,5 cm3 = mm3 (o 3 místa doprava) 2,5 l = ml 4 cm3 = dl 0,025 dm3 480 000 l 0,68 hl 6 500 mm3 2 500 ml 0,04 dl