Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_PŘ.9.27 –VÝVOJ ČLOVĚKA– pracovní list
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Původ a vývoj člověka III
Život člověka v době kamenné
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
6. ročník Pravěk.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY__III/2__ INOVACE__108 Dějepis Pravěk na území Čech a Moravy.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Pravěk.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
         VY_32_INOVACE_81.19 Jméno autora: Iva Vondrová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KELTOVÉ na našem území.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Doba kamenná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
České země v době kamenné
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_83 Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/21.1996 Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová Datum vytvoření: Říjen 2011 Ročník: 6. základní školy Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Dějepis 6. – 9. ročník Téma: Pravěk. Kdo nebo co jsem.

Metodický list Prezentace má dětem pomoci připomenout si učivo o pravěké společnosti. Po spuštění prezentace se objeví prázdné stránky s ikonami v pravém dolním rohu. Obdélník „?“ ukrývá informace, podle kterých mají děti poznat předměty spojené se životem v pravěku, s vývojem člověka, s nástroji vyráběnými našimi předchůdci nebo zajímavé archeologické nálezy. Každá tato ikona je opatřena číslem, které udává počet nápověd. Obdélník „i“ dětem odkryje správnou odpověď. Šipkou se přesunou na další stránku.

Pravěk Kdo nebo co jsem.

Vyvinul jsem se z primátů. Jsem přímým předchůdcem člověka. Pohybuji se po zadních končetinách. Neumím vyrábět zbraně ani nástroje. Australopithecus 4

Moje výroba byla spíše náhodná, než cílená činnost. Jsem z kamene. Moje výroba byla spíše náhodná, než cílená činnost. Jsem dobrý na řezání a sekání. Sekáč 3

Vyhledávám úkryt pod větvemi stromů, nepohrdnu ani jeskyní. Živím se lovem a sběrem. Žiji v tlupách. Vyhledávám úkryt pod větvemi stromů, nepohrdnu ani jeskyní. Domlouvám se různými zvuky a posunky. Člověk zručný 4

Poskytuji lidem útočiště. Chráním před počasím i dravou zvěří. Stávám se přírodním muzeem. Lidé si mě pomalovali. Jeskyně 4

Chráním je před dotěrným hmyzem. Nahrazuji jim postel. Dávám lidem teplo. Chráním je před dotěrným hmyzem. Nahrazuji jim postel. Dám se použít i na stavbu chýší. Kožešina 4

Trvalo dlouho, než mě lidé začali vyrábět. Jsem sice z hlíny, ale vydržím celá staletí. Jsem velmi užitečná. Lidé si do mě schovávali zásoby potravin. Keramika 4

Jsem současníkem člověka rozumného. Mám silnou pevnou postavu a výrazné nadočnicové oblouky. Jsem slepou vývojovou větví rodu Homo. Člověk neandertálský 3

Jsem asi jediná svého druhu. Najdete mě ve španělské jeskyni El Pindal. Mám představovat nejdůležitější tělesný orgán. Historikové se dodnes neshodli, jestli nejsem pouhá náhodná skvrna. Rentgenová kresba srdce 4

Byla jsem hromadným hrobem. Ochraňovala jsem věčný spánek velmi bohatého velmože z období halštatu. Schovávala jsem zlaté a bronzové šperky, skleněné perly a také malou sošku. Prozkoumal mě Karel Absolon. Jeskyně Býčí skála 4

Jsem z mědi nebo z bronzu. Mám přesně daný tvar zahnutého prutu. Sloužila jsem jako předmincovní platidlo. Byla jsem využívána také jako surovina pro výrobu nástrojů. Bronzové hřivny 4

Dali jsme název českým zemím. Uměli jsme zpracovávat železo. Razili jsme zlaté a stříbrné mince. Budovali jsme oppida. Naší posvátnou rostlinou je jmelí. Keltové 5

Pomohl jsem ochránit lidi před chladem. Jsem ze dřeva. Pomohl jsem ochránit lidi před chladem. Nejstarší nálezy pochází ze 7. tisíciletí př.n.l. Původní osnova byla vertikální. Tkalcovský stav 4

Používají mě zemědělci ke kypření půdy. Jsem ze dřeva. Pracuje se se mnou velmi těžce. Vystřídalo mě keltské dřevěné rádlo. Dřevěný hák 4

Použité symboly Microsoft Office - ilustrace