DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II říjen 2010 Marek Mikl. OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II – PROGRAM PŘEDNÁŠKY  OHLÉDNUTÍ – KONCEPCE – 7 min.  ZÁZNAMOVÝ ARCH + DUS.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Interaktivní Evropa děti pro děti
PT – obecná charakteristika
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Využití počítačových sítí ve výuce & SIPVZ (nejen)
Maturitní zkoušky ve školním roce Společná část maturitní zkoušky Definuje ministerstvo školství (MŠMT) MŠMT zadává ve stejném termínu MŠMT.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Příprava a realizace PISA 2015
Interaktivní Evropa děti pro děti Evropa pestrá i společná Jiří Sumbal ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123.
Systémy pro podporu managementu 2
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
 obsah vyučování nebo vzdělávání  Tento obsah potom můžeme rozdělit do tří základních skupin:  vědomosti,  dovednosti,  hodnotová orientace žáka.
Svět algoritmizace a programování na českých školách (ZŠ a SŠ) Jde o tradiční oblast, která by měla být vyučována na středních školách (řešení problémů.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Střední škola obchodu, služeb a řemesel a jazyková škola s právem SJZ Tábor Projekt OP VK Studijní a informační centrum školy PhDr. Daniela Novotná, SŠ.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EduFórum Regina Bednaříková leader EduFóra v Praze konference Počítač ve škole Nové Město na Moravě.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Vedoucí práce: RNDr. Ingrid Nagyová, PhD.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Úvodní informace Informatika pro ekonomy I LS 2012/2013.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Úvodní informace Informatika v agrobyznysu LS 2011/2012.
Didaktika geografie.
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
Online aplikace pro rozvoj ICT kompetencí učitele Radek Maca Počítač ve škole 2016.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Šablony OP VVV a podpora nadání
Nástroje podpory uživatelů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Revize ICT kurikula, rok dva
Název projektu Cesta k vědě poznáním všemi smysly II
Škola základ občanského života
Transkript prezentace:

DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček

Informatické otázky a témata v kurikulu ICT očima žáků a učitelů DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček Jiří Vaníček Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích DidactIG 2012

Obsah vystoupení pozice informatických témat v učivu ICT, stav a trend role soutěže Bobřík informatiky dotazník mezi školními koordinátory dotazník mezi soutěžícími obtížnost otázek interaktivita otázek vztah otázek k informatice

Stav a trend - svět tendence: základy informatiky do výuky ICT Tucker (ACM, 2003) Cíl: zavedení základních informatických pojmů pro všechny, od 1. st. ZŠ OECD (2005) – od 1990 pokles studentů technických oborů Computing at Schools (2012) – informatika jako 4. přírodní věda nový pohled na porozumění světu a přírodě nejen výpočet. možnostmi, ale způsobem uvažování

Stav a trend - ČR RVP ZŠ - ICT bez základů informatiky žádný temat. celek, učivo, výstupy zmínka: žák využívá algoritmické myšlení GB – vláda podporuje školy zařazující základy CS do výuky již od 1. st. ZŠ SR – zakotvení CS témat do výuky 1. st. ZŠ postupy, řešení problémů, algoritmické myšlení práce s informacemi

Cíle soutěže Bobřík informatiky dát možnost online soutěžení s určitým komfortem popularizovat informatiku na škole představit učitelům oblasti, které jsou v současné výuce na školách upozaděny ve prospěch uživatelského ovládání kancelářských aplikací

Otázky a odpovědi Tematické okruhy testových otázek Typy odpovědí Algoritmizace Porozumění informacím, reprezentacím Řešení problémů, matem. základy inf. Digitální gramotnost Typy odpovědí Výběr z možností a b c d Interaktivní úlohy (výběr, umísťování, řazení objektů)

Jak učitelé vnímají inform. otázky prosinec 2011 – dotazník pro školní koordinátory online dotazník s výběr. odpověďmi odpovědělo 50 % všech koordinátorů využití přidaných nástrojů soutěže ve výuce komentáře, archiv testů postoj k soutěžním otázkám

Dotazník u soutěžících listopad 2012 online dotazník s výběr. odpověďmi odpovědělo 13 % soutěžících (3500) označení jedné otázky nejlehčí nejtěžší nejzajímavější nejnudnější nechat vzkaz, otázku

Pocitová a skutečná obtížnost Benjamin

Souvisí zajímavost s obtížností? Junior

Interaktivita a atraktivita otázek nejlehčí nejzajímavější Benjamin

Interaktivita a atraktivita Mini

Konkrétní výpovědi žáků Obecné hodnocení soutěže Komentování osobních výsledků Odborné dotazy Postoj k celé soutěži

Konkrétní výpovědi – výběr „Bilo to bezva jste doopravdy husty“ „mega hrozne“ „Proč sem to nedal???“ „Bobřík informatiky je dobrý akorát tak na ulití se z vyučování :P ne , dělám si srandu , fakt zajímavý , bavilo mě to :D“ „Rád bych se zeptal proč máte na svém webu kvízu knihovnu jQuery pouze verze 1.4.2 kdiž nejnovjejší verze je 1.4.3. Děkuji. Petr Ch.“

Je soutěž informatická? „Více otázek z informatiky“ „Toto nebyla Informatika!!!“ „Zaměřil bych otázky více na obor IT. Otázky se mi zdají více matematické“ „Jen mě zajímá jak tohle souvisí s informatikou, krom toho, že se to vypracovává online a 2 otázky souvisejí s počítačema“ „Co mají otázky v testu společného s informatikou? že by nic?“ „Zpracování na počítači nedělá z testu informatickou soutěž“ ...)

Velmi stručný závěr soutěž, která přináší ryze informatické otázky, je částí českých učitelů a žáků označována za neinformatickou to koresponduje s orientací vzdělávací oblasti ICT Bobřík informatiky má potenciál přednést informatická témata do škol nabízíme prostor při přípravě budoucích učitelů

Děkuji za pozornost DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček