Úroky - samostatná práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Složené úrokování.
Finanční matematika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
VY_62_INOVACE_05_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. část
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Výpočty ve statistice – test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Diagramy - opakování Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Absolutní a relativní četnost
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Slovní úlohy na úročení
Transkript prezentace:

Úroky - samostatná práce Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 30. 10. 2012 Ročník 1. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Samostatná práce - procvičení výpočtů s úroky Způsob využití První strana tvoří pracovní list. Žáci řeší úlohy samostatně nebo ve skupinách. Následuje rozbor úloh a prezentace správného řešení Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ08 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Vyřešte následující slovní úlohy 1. Paní Novotná si založila na začátku roku účet s roční úrokovou mírou 4 %. Kolik korun měla na konci roku na účtu, jestliže její počáteční vklad činil 32 000 Kč? 2. Pan Liška měl na konci roku na svém účtu částku 15 561 Kč. Roční úroková míra byla 4,4 %. Určete výši jeho vkladu na začátku roku, když účet zakládal. 3. Když si paní Bednářová na začátku roku zakládala účet, uložila si na něj částku 48 000 Kč. Na konci roku si vybrala celý úrok, který činil 1 428 Kč. Jaká byla roční úroková míra? 4. Pan Nový si založil 1. března 2012 účet s roční úrokovou mírou 2,4 %. Kolik korun měl na účtu na konci roku, jestliže jeho původní vklad byl 18 000 Kč?

Řešení příkladu č. 1 Vypočítáme úrok před zdaněním: 4 % z 32 000 Kč 100 % … 32 000 Kč 1 % … 320 Kč 4 % … 4 . 320 Kč = 1 280 Kč Po zdanění: 85 % z 1 280 Kč … čistý úrok 100 % … 1280 Kč 1 % … 12,8 Kč 85 % … 85 . 12,8 Kč = 1 088 Kč Celková částka: (32 000 + 1 088) Kč = 33 088 Kč Paní Novotná měla na konci roku na účtu 33 088 Kč.

Řešení příkladu č. 2 Čistý úrok tvoří 85 % úroku před zdaněním. Vypočítáme 85 % z roční úrokové míry: 85 % z 4,4 100 % … 4,4 1 % … 0,044 85 % … 85 . 0,044 = 3,74 Částka na účtu 15 561 Kč na konci roku tedy odpovídá 103,74 % původního vkladu: 103,74 % … 15 561 Kč 1 % … 15 561 Kč : 103,74 = 150 Kč 100 % … 100 . 150 Kč = 15 000 Kč Pan Liška vložil na začátku roku na účet 15 000 Kč.

Řešení příkladu č. 3 Čistý úrok 1 428 Kč představuje 85 % úroku před zdaněním: 85 % … 1 428 Kč 1 % … 1 428 Kč : 85 = 16,8 Kč 100 % … 100 . 16,8 Kč = 1 680 Kč Vyjádříme v procentech: 1 680 Kč ze 48 000 Kč 100 % … 48 000 Kč 1 % … 480 Kč x = (1680 : 480) % = 3,5 % Účet paní Bednářové byl úročen úrokovou mírou 3,5 %.

Řešení příkladu č. 4 Částka byla uložena v bance pouze od 1. 3. 2012 do 31. 12. 2012, tedy 10 měsíců, což je 5 6 roku. Na konci roku připíše banka na účet 5 6 z roční úrokové míry: 5 6 z 2,4 % = 2 % Úrok před zdaněním: 2 % z 18 000 Kč = 2 . 180 Kč = 360 Kč Po zdanění: 85 % z 360 Kč = 85 . 3,6 Kč = 306 Kč Celková částka: (18 000 + 306) Kč = 18 306 Kč Pan Nový měl na účtu na konci roku částku 18 306 Kč.