VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyzožravci (Insectivora)
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př.5.06_Krtek obecný-prezentace
VY_32_INOVACE_12_Krtek obecný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Škola:. Základní škola a Mateřská škola,. Kostelní 560, Svoboda n
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_30_Srnec_obecny Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_05- Růže šípková Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_48_Mala_nocni_hudba Jazyk a jazyková komunikace – český jazyk – orientace a porozumění textu 3. ročník – Malá noční hudba Autor: Hana Štrosová,
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výživa 1.ročník VY_32_INOVACE_47_Vyziva1 Prvouka - 1. ročník
Živorodí Placentálové.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_21- Strakapoud velký Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_03 - psaní u, ú, ů Český jazyk 2. ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_02- hrách setý Přírodověda - 5. ročník
Krkonoše VY_32_INOVACE_41_Krkonose
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Přizpůsobivost živočichů
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Cesta do školy VY_32_INOVACE_56_Cesta_do_skoly Prvouka - 2. ročník
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
VY_32_INOVACE_12- Buk lesní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_10- Vlaštovka obecná Přírodověda - 5. ročník
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
VY_32_INOVACE_15- Liška obecná Přírodověda - 4. ročník
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VY_32_INOVACE_15 15 hmyzožravci autor: Mgr. Helena Žovincová
VY_32_INOVACE_33_Zajmena Jazyk a jazyková komunikace –
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_32_INOVACE_37_Castice
Opakovací test z přírodovědy-4/1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Planeta Země VY_32_INOVACE_ 27_Zeme vlastivěda, 4.,5. ročník
Zvířata v lese - liška obecná autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Překlad, otázka, zápor, doplňování, Anglický jazyk – 5. ročník –
Bažant obecný.
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

krtek obecný

Kde žije krtek? Krtek žije v půdě luk, polí a zahrad. Někdy se vyskytuje i v lesní půdě.

Jak vznikají krtičiny? Když krtek hloubí chodbu, vyhrnuje přebytečnou půdu ven a tím vznikne hromádka půdy.

má válcovité tělo-dobře proniká vyhrabanými chodbami hustá, krátká šedočerná srst-ochrana před vlhkem a průnikem půdy na kůži lopatovitě rozšířené přední končetiny se silnými drápky-slouží jako nástroj při rytí chodeb ostrý rypáček-pomáhá při hloubení chodeb

Čím se krtek obecný živí? Krtek se živí žížalami a hmyzem. Je masožravec patřící do skupiny hmyzožravců.

Kolik spotřebuje potravy za den? Denně spotřebuje tolik potravy, kolik sám váží.

potravu si vyhledává čichem, sluchem a hmatem oči zakrněly nemá ušní boltce-přesto má výborný sluch sídlo hmatu-lysý rypáček na hlavě

v zimě je promrzlá svrchní vrstva půdy, proto si krtek hrabe hlubší chodby kypří a provzdušňuje půdu-někdy může poškodit kořínky rostlin

mláďata jsou po narození holá sají mateřské mléko-jsou to savci

mláďata krtka obecného

Základní údaje o DUM Autor DUM: Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina, Jivina 9 294 14 Období vytvoření DUM: 1. a 2. pololetí šk. roku 2010/2011 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh : Živočichové a jejich rozmanitost Téma: Krtek obecný DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro prezentaci a procvičování v předmětu přírodověda v pátém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků. Lze ho využít i pro procvičování do žákovských sešitů , stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době procvičování učiva chyběli.

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Použité zdroje: Texty vlastní Obrázky použité z: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.priroda.cz/clanky/foto/krtek-obecny.jpg&imgrefurl=http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail%3D160&h=400&w=600&sz=55&tbnid=dnVg3mezaYoZkM:&tbnh=90&tbnw=135&prev=/search%3Fq%3Dkrtek%2Bobecn%25C3%25BD%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=krtek+obecn%C3%BD&usg=__naZAqANGGoOhYNO344tCVy3GAsw=&docid=Whx-wXb2ptz19M&sa=X&ei=2hjsT5eKCInQ8gP3sNzmBQ&ved=0CFkQ9QEwAQ&dur=223 http://www.google.cz/search?q=krtek+obecn%C3%BD&hl=cs&rls=com.microsoft:cs:IE-Address&rlz=1I7GGHP_csCZ431&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=whnsT-boM4fB8QPwlL3iBQ&ved=0CD4Q_AUoAQ&biw=1366&bih=620 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách