SLOVESO JE ZÁKLAD VĚTY Autor: Mgr. Ivana Tesařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičovací cvičení – časování sloves
Advertisements

Slovesa, osoba, číslo, čas
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Křížovky s VS po L II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENA
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
subjektivně zabarvený
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Křížovky s VS po B II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
subjektivně zabarvený
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_520_Slovesa AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK, DATUM:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Procvičování a úkoly Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TRUE- FALSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO jména vlastní a obecná Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
JAK VZNIKAJÍ NÁZVY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VÍTEJTE V MLADOŇOVICÍCH! Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
NAŠE KNIHA REKORDŮ /NEJ- z našeho kraje, státu, Evropy/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CALENDAR 1/winter, spring, summer/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vyjmenovaná slova po s trochu jinak Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_ČJ.3.18 AnotaceMateriál slouží k vyhledávání podstatných jmen a sloves v textu, vytváření jiných vět s těmito slovy AutorMgr. Ivana Venglářová.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ, SLOVESA
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Opakování vyjmenovaných slov po p Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Za Jakubem Krčínem Autor: Ivana Tesařová
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Vyjmenovaná slova po v a slova s předponou vy-, vý- Autor: Mgr
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Poznej svůj region Autor: Mgr. Ivana Tesařová
GREETING AND INTRODUCTION /chain/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_09 _Slovní druhy II. část
Transkript prezentace:

SLOVESO JE ZÁKLAD VĚTY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165

Anotace Pracovní listy obsahují substituční a doplňovací cvičení. Zdůrazňují úlohu slovesa jako nositele děje. Součástí je hra Pantomima. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Český jazyk Cílová skupina Žáci 4. ročníku Druh učebního materiálu Pracovní listy, hry s jazykem Očekávané výstupy Posuzuje úplnost jednoduchého sdělení. Porovnává významy slov a slova využívá v gramaticky správných tvarech. Metodický postup Je součástí textu Datum 1.11.2012

JEDNOHO LETNÍHO KRÁSNÉHO HOUBY NA ODPOLEDNE Z uvedených slov utvoř větu. Proč to nejde? Co z toho vyplývá a jak by tato věta měla správně vypadat? / Jednoho krásného letního odpoledne jsem se vypravila na houby. /

SLOVESO …………. NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ČÁSTÍ VĚTY. Na základě uvedených skutečností se pokus doplnit chybějící slovesa v následujících větách. SLOVESO …………. NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ČÁSTÍ VĚTY. ………………………, CO OSOBY, ZVÍŘATA A VĚCI DĚLAJÍ, CO SE S NIMI ………………………… . BEZ SLOVESA VĚTA ……………………… SVŮJ VÝZNAM. / Nápověda: DĚJE, ZTRÁCÍ, JE, VYJADŘUJE /

Vraťme se nyní k úvodní větě a vymýšlejte věty, jak to mohlo být dál. Můžete při tom využít následující slovesa: Našla jsem vyběhl Schovala jsem se ztratil lekl se

Kněžna Libuše ……………………… k modrým a vlahým stínům Cvičení: Z jaké pověsti je asi vybrán následující text? Doplň vhodná slovesa z nápovědy Kněžna Libuše ……………………… k modrým a vlahým stínům postupující noci a náhle se všeho na zemi i v ovzduší …………… veliké ticho. Nikdo z družiny ……………………… , vítr …………………. dech a ptáci, kteří do té chvíle …………………….., ……………………. v koru- nách stromů. Kněžna ……………………. ruku k východu, a jako by se v mračnech ………………….. Něčeho v dálce, ………………… Jemně prsty a …………............ . / Čítanka pro 4..ročník, Nová škola/ Nápověda: obrátila se, zmocnilo, nepromluvil, zatajil, prozpěvovali, zmlkli, dotýkala, pohnula, promluvila

HLEDAT PSÁT MÍCHAT SLYŠET NÉST STAVĚT LÁMAT ROZBÍT KOUKAT TÁHNOUT Oblíbená hra : PANTOMIMA Vylosujte si následující slovesa a pantomimicky je předvádějte. Spolužáci hádají. HLEDAT PSÁT MÍCHAT SLYŠET NÉST STAVĚT LÁMAT ROZBÍT KOUKAT TÁHNOUT SLOŽIT UTŘÍT