Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Výzkumy realizované v roce Právní analýza dokumentů vztahujících se k dětem a mládeži 2. Zdroje informací a kritéria při výběru volnočasových.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
EAPRASnet je součástí EAP European Academy of Paediatric Research in Ambulatory Setting network Evropská akademie výzkumu v síti pediatrických ambulancí.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Podzimní a zimní měsíce
Základní škola a Mateřská škola Chlebičov DUM 57. Březen 2012 Jarní a letní měsíce.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
REFERENČNÍ RÁMEC PRO UDRŽITELNÁ EVROPSKÁ MĚSTA Bc. Iveta Baťalová Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj 4. srpna.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_401_PODZIM Téma: PODZIMNÍ MĚSÍCE, ZAČÁTEK.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Harmonogram projektu a činnosti pediatra. Časový plán ve zkratce Říjen 08 – únor 09 Vytvoření výzkumného týmu, přípravné práce Březen 09 – duben 09 Oslovení.
Projekt GINIE - role a přínosy CAGI při vytváření Evropské geoinformační sítě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Mentoring v učitelské praxi. koučování supervize mentoring tutoring Co mají společného? Mentoring je způsob poskytování kolegiální podpory (pojem mentor.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Projekt Bezpečné cesty do škol ZŠ Praha 5 Košíře, Nepomucká 1/139 Eva Marková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_80_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Roční období NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Cesta k uplatnění na trhu práce
Motivace a stimulace pracovníků v podniku Terno České Budějovice
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Společné setkání „minitýmů“
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DUM I. / 10. měsíce Bc. Zdeněk Klíma.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Obhajoba diplomové práce
S heslem roku: Dohnat a předehnat Ameriku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 2.část
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Projekt ERASMUS
Procvičování měsíců v roce
Transkript prezentace:

Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc. MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ VÝZKUM MENTORSKÉHO VZTAHU V PROGRAMU BIG BROTHERS BIG SISTERS/PĚT P V ČESKÉ REPUBLICE A V IRSKU Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc.

Přirozené mentorské vztahy a podpora odolnosti dětí. VÝCHOZÍ MYŠLENKA Přirozené mentorské vztahy a podpora odolnosti dětí. Formální mentoringové programy. Základem jejich efektivity je kvalitní mentorský vztah Mentoři mají klíčovou roli při zprostředkovávání přínosu mentoringu Ne všichni mentoři jsou efektivní, někteří mohou mít i špatný dopad na díte Klíčem efektivity programu je znát principy mentoringu Studie se bude zabývat procesem přínosů mentoringu a dobré praxi k vyvarování se rizik vztahů 2

PŘÍNOSY VÝZKUMU 1:porovnání zkušenosti a vnímaných přínosů mentoringu podle mentorů, dětí a rodičů v BBBS/5P v ČR a v Irsku 2:Znalost procesů v mentorském vztahu, které zprostředkovávají přínosy mentoringu dětem prostřednictvím mentorů 3:Informování dobré praxe současných a budoucích formálních mentoringových programů vyzdvihnutím pozitiv a vyvarováním se rizikům – mezinárodně 3

a ne/zprostředkovávají přínosy mentoringu dětem HLAVNÍ VÝZKUMNÁ OTÁZKA Jaké jsou významné znaky různých stylů přístupu mentorů k dětem, pomocí nichž rozvíjejí ne/efektivní mentorské vztahy a ne/zprostředkovávají přínosy mentoringu dětem Ve dvou různých programech v ČR a v Irsku? 4

Zkoumat zkušenosti a subjektivní přínosy mentoringu DÍLČÍ CÍL 1: Zkoumat zkušenosti a subjektivní přínosy mentoringu Podle účastníků formálních mentorských vztahů A porovnat, jak vnímané přínosy vztahů souvisejí s Mentorovým stylem přístupu k dítěti a s charakteristickými rysy vztahů v BBBS v ČR a IRL 5

DÍLČÍ CÍL 2 Dílčí cíl 2: Zkoumat, jakým způsobem ne/jsou vnímané přínosy mentorských vztahů zprostředkovány dětem prostřednictvím mentorova stylu přístupu k dítěti. 6

DÍLČÍ CÍL 3 Dílčí cíl 3: Zkoumat a porovnat, s jakými dilematy se dobrovolníci vyrovnávají v roli formálních mentorů a jaká rizika mentoringu tato dilemata vytvářejí v mentorských vztazích. 7

2. Případové studie (Praha) METODY VÝZKUMU 1. Dotazníkové šetření (Celá ČR): Porovnání vnímaných přínosů mentoringu se styly přístupu mentorů a charakteristickými rysy vztahů 2. Případové studie (Praha) a)Polo-Strukturované rozhovory b) Analýza složek dvojic c) Pozorování – výcvik mentorů 3. Analýza dat: SPSS, Nvivo Porovnání výsledků mezi ČR a Irskem 8

1. Oslovení všech nových dvojic v září-listopadu 2010. SBĚR DAT - DOTAZNÍKY 1. Oslovení všech nových dvojic v září-listopadu 2010. 2. Vybrat Informovaný souhlas od dvojic a rodičů, kteří souhlasí s účastí. (Září-Listopad 2010) 3.Dotazníky pro rodiče a děti plus mentoři poprvé – vstup do 5P Září-Listopad 2010 4. Dotazníky pro rodiče, děti a dobrovolníky po 6 měsících Březen-Duben 2011 5. Dotazníky pro rodiče, děti a dobrovolníky po 12 měsících Září-Říjen 2011 0. Rozeslání sad dotazníků a informovaných souhlasů koordinátorům 5P v ČR (Srpen 2010) 9

SBĚR DAT – PŘÍPADOVÉ STUDIE 0.ÚČAST NA VÝCVIKU PROGRAMU PĚT P PRAHA – ZÁŘÍ 2010 1. OSLOVIT DOBROVOLNÍKY, RODIČE A DĚTI A Vybrat Informovaný souhlas (Září-Říjen 2010) 2. První rozhovory – Dobrovolníci po 3 měsících od zahájení vztahu (Leden-Únor 2011) 3. Rozhovory po 6 měsících – dobrovolníci, rodiče, děti (Březen – Květen 2011) 4. Rozhovory po 12 měsících – rodiče, dobrovolníci, děti (Září-Listopad 2011) 0. Rozeslání sad dotazníků a informovaných souhlasů koordinátorům 5P v ČR (Srpen 2010) 10

ČASOVÝ PLÁN - SHRNUTÍ Srpen 2010: Rozeslání dotazníků a informovaných souhlasů koordinátorům - TB Září – Listopad 2010 Oslovení nových dvojic a rodičů a vybrání souhlasů - KO První dotazníky s rodiči a dětmi, dobrovolníky - KO Leden-Únor 2011 Rozhovory s mentory po 3 měsících- Praha - TB Březen - Duben 2011 Dotazníky po 6 měsících v Pět P – Děti, rodiče, mentoři - KO Březen – Květen 2011 Rozhovory po 6 měsících – Děti, rodiče, mentoři – Praha - TB Září – Listopad 2011: Rozhovory, Dotazníky po 12 měsících- TB, KO 11

DĚKUJEME VÁM ZA OCHOTU A SPOLUPRÁCI. VÝZKUM PŘISPĚJE K JEŠTĚ LEPŠÍM VÝSLEDKŮM PROGRAMU PĚT P I DÍKY VAŠÍ SPOLUPRÁCI A ÚČASTI V NĚM 12