Mixed methods design (MMD)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
AV stručná prezentace.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
zpracování dat pomocí atlas.tI
Spotřebitelský výzkum
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Metody pedagogické diagnostiky
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Metody sociální psychologie
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Kvantitativní, kvalitativní a smíšený výzkum
Metody kvalitativního výzkumu 5. Metoda Focus Groups
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Přehled výzkumných metod
Biostatistika 8. přednáška
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Sběr dat, tvorba výzkumného souboru PSY 118, PSY474 Metodologie psychologie (kvalitativní přístup) Přednáška 4 Prof.PhDr. Ivo Čermák, CSc.
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
....aneb začneme na zelené louce…
Základy pedagogické metodologie
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
STATISTICKÝ ROZCESTNÍK aneb CO S DATY Martin Sebera.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
CO JE DŮLEŽITÉ VĚDĚT O KVALITATIVNÍM VÝZKUMU?
Co je důležité vědět o kvalitativním výzkumu? Předmět: Metodologie společenských věd 1. roč. NMgr. Soc. ped.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Kvantitativní výzkum: proces a návrh výzkumu
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
Kritéria kvality metod a výzkumného šetření
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Posilování vlivu rodiny a mapování rodinných dovedností v prevenci užívání alkoholu u dětí a dospívajících Čablová, L., Csémy, L., Gabrhelík, R., Jurystová,
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Mixed methods design (MMD) Smíšený výzkum

Smíšený design – vymezení Je to výzkumný design s filozofickými východisky Filozofická východiska => sběr dat, analýza dat, kombinace QL a QV metod v různých fázích. ale také metoda výzkumu Sběr, analýza dat, kombinace QN a QL v jedné studii nebo vícečetných studiích. Základní předpoklad Kombinace QL a QN umožňuje lepší pochopení výzkumného problému než jeden z těch přístupů sám (tj. musí tomu odpovídat výzkumný problém). Kombinace QN a QL metod sběru a/nebo analýz dat. Ve smíšeném designu nemůže být QL bez QN = QL a QN část tvoří celek X pokud ano, nejedná se o smíšený design

Druhy smíšeného designu (kombinace kritérií: časové pořadí a statut) časová posloupnost souběžný, simultánní, paralerní sekvenční důraz na paradigma stejný status/důležitost KVAL + KVANT KVAL => KVANT KVANT => KVAL dominantní status KVAL + kvant KVANT + kval KVAL => kvant kval => KVANT KVANT => kval kvant => KVAL

Ukázka smíšeného výzkumu: QN + QL Charakteristika Jenkins (2001) Téma Resistence adolescentů vůči nabízení drog Primární cíl studie Zjistit percepci obtíží v resistenci vůči drogám podle typu drogy a míry užívání Kvantitativní sběr dat Strukturovaný dotazník Kvalitativní sběr dat Polostrukturované dotazníkové položky Ohniskové skupiny - interview Kvantitativní analýza dat Rozdělení dle skupin Kvalitativní analýza dat Obsahová analýza Procenta pro každou kategorii Důvod pro sběr obou typů dat Potřeba QL a QN dat k porozumění problému Jak jsou oba typy dat kombinovány Oba typy dat se sbíhají. Záznam QN + QL

Ukázka smíšeného výzkumu: QN(ql) Charakteristika Rogers, Day, Randall, Bentall (2003) Téma Management antipsychotické medikace Primární cíl studie Zkoumat zkušenosti pacientů během experimentálního léčení Kvantitativní sběr dat Měření výstupu (před a po intervenci, 1 rok navazující studie) Kvalitativní sběr dat polostrukturovaná interview (jeden s jedním) Kvantitativní analýza dat Skóre výsledků Srovnání skupin Kvalitativní analýza dat tematická analýza Důvod pro sběr obou typů dat Potřeba QL informace jako součásti experimentu Jak jsou oba typy dat kombinovány QL data byla zasazena dovnitř experimentu Záznam QN (ql)

Ukázka smíšeného výzkumu: QN→ ql Charakteristika Aldridge, Fraser, Huang (1999) Téma Učební prostředí ve třídě Primární cíl studie Identifikovat (mezi)národní rozdíly ve třídách Kvantitativní sběr dat Měření zahrnují vícero subškál Kvalitativní sběr dat Pozorování ve třídě Interview se studenty Interview s učiteli Kvantitativní analýza dat Reliabilita škály Konfirmační faktorová analýza Srovnání skupin Kvalitativní analýza dat Tvorba narativního příběhu Tematická analýza Důvod pro sběr obou typů dat Potřeba QL dat k vysvětlení QN zjištění Jak jsou oba typy dat kombinovány QL data byla propojena s QN výsledky Záznam QN → ql

Ukázka smíšeného výzkumu: ql → QN Charakteristika Myers, Oetzel (2003) Téma Asimilace nových zaměstnanců do organizačních podmínek Primární cíl studie Vytvořit a validizovat nástroj pro měření organizační asimilace Kvantitativní sběr dat Dotazník zahrnující vícero subškál Kvalitativní sběr dat Polostrukturovaná interview (jeden s jedním) Terénní zápisky Kvantitativní analýza dat Reliabilita škály Konfirmační faktorová analýza Korelační testy Kvalitativní analýza dat kódování tvorba témat srovnání témat s teorií Důvod pro sběr obou typů dat Potřeba QN dat k měření QL zjištění Jak jsou oba typy dat kombinovány QL data byla propojena na QN výsledky Záznam ql → QN