Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

VÝROBA OCELI – KYSLÍKOVÝ KONVERTOR
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Z ZAČÍNÁME Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov.
Ocel – složení, vlastnosti
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Průmyslové kovy - železo
Timotej Naglák Zdroje:
KOVY - 4/5 všech prvků výskyt: ryzí (Au, Ag, Cu, Pt)
Při výrobě železa se využívají také redoxní reakce
Výroba železa a oceli.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
K O V Y ŽELEZO - Fe VY_32_INOVACE_05 - ŽELEZO.
REDOXNÍ DĚJ.
Výroba železa.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
Železo.
Výroba železa.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Řešení otázek na železo
Hliník Stříbrolesklý měkký kov III.A skupiny Vodič tepla, elektřiny
PaedDr. Ivana Töpferová
Kovy Z prvních 92 prvků (po uran) je 70 kovů a pouze 22 polokovů a nekovů. Nejrozšířenějším kovem v zemské kůře je hliník, následovaný železem.
Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ
1. Electrická oblouková pec 5 Hlavní kroky 1. Sázení 2. Tavení vsázky 3. Oxidační údobí 4. Redukční údobí a legování 5. Konečná deoxidace a odpich.
Kovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Železo Richard Horký.
Výroba oceli (zkujňování surového železa)
Základy chemických technologií 2009
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Objeven roku 1781 Wilhelmem Scheelem. Izolován roku 1783 Fausto de Elhuyarem a Juanem de Elhuyarem.
Přechodné prvky prvky d
ŽELEZNÉ RUDY A JEJICH TĚŽBA
Chemické rovnováhy (část 2.4.)
Výroba kovů.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
SE ZVLÁŠTNÍMI VLASTNOSTMI
Nejpoužívanější kovy na Zemi Železo, měď, hliník Autor: Mgr. Vlasta Hrušová.
KOVY I ŽELEZO, HLINÍK. ŽELEZO latinský název Ferrum značka Fe vlastnosti: šedý, lesklý, pevný, magnetický kov, vysoká hustota, nesloučené se v přírodě.
KOVY Výroba kovů redukcí ze sloučenin. KOVY  významná skupina látek využívaná od starověku  většina kovů se v přírodě vyskytuje vázaná ve sloučeninách.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 144_Kovové nerosty TEMA: Neživá.
TYPY RUD Výchozí surovinou pro výrobu kovů jsou rudy, které můžeme dělit ze dvou hledisek: a) podle chemické vazby hlavního kovu * rudy s ryzím kovem *
Materiály a technologie Mechanik elektronik 1. ročník OB21-OP-EL-MTE-VAŠ-M Rozdělení ocelí a litin.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_02_32_ŽELEZNÉ RUDY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo. Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Výroba ocelí Ocel se vyrábí zkujňováním.
Výroba surového železa
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
VÝROBA ŽELEZA A OCELI - VYSOKÁ PEC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výroba železa Chemie pro 9. ročník ZŠ.
Výroba kovů.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název vzdělávacího materiálu Železo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_ 52_INOVACE_06_ výroba_železa_ad2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Železo a jeho zlúčeniny II
RUDY A DRAHÉ KOVY Filip Svoboda.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CHEMICKÝ KUFR Redoxní děje
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Výroba železa a oceli - opakování
Transkript prezentace:

Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík Praktické činnosti Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík

Výroba ocele Surové železo se zpracovává na ocel. Děje se tak snižováním obsahu uhlíku a dalších přimíšených prvků.

Konvertor V konvertorech se ocel vyrábí oxidací příměsí vzdušným kyslíkem.

Nístějová pec V nístějových pecích se ocel vyrábí oxidací kyslíkem vázaným v oxidech železa. K surovému železu se přidává železný šrot nebo upravená železná ruda a směs se taví.

Elektrická pec V elektrické peci se vyrábí speciální oceli . Vlastnosti oceli se mění přísadou některých kovových prvků (Cr, Ni, Ti). Měděný induktor(1) přivádí střídavý proud, přechodem proudu mezi(1) a kovem(2) v kelímku(3) se kov ohřívá a taví.

Kalení a popouštění oceli Různým způsobem ochlazování oceli získá ocel různé požadované vlastnosti. Kalení oceli – prudké ochlazování oceli – takto zchlazená ocel je tvrdá a lámavá. Popouštění oceli – pomalu ochlazovaná ocel – méně tvrdá a dobře pružná.