Zvuk a hudba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Advertisements

Hudební nástroje ve vážné hudbě
Zvuk Zdroje zvuku.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fyzika Zvuk.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Akustika.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
HUDEBNÍ NÁSTROJE Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_863_2TR_HV Autor:
Zvuk a hudba.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Název školy: Základní škola a Mate ř ská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.12_Zvuk_a_hudba_přenos_zvuku.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vlnění Vznik vlnění.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
GRAVITACE. GRAVITACE Jak se gravitace projevuje tělesa puštěná z výšky nad zemí padají dolů kolem naší Země obíhá Měsíc a nikam neodletí planety naší.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
O lidském hlase AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Zvuk a hudba

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 20.2.2013 Název: VY_32_INOVACE_6C_F9_08_Zvuk a hudba Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Zvuk a hudba Ročník: 9. ročník Klíčová slova: zvuk, hudba, nástroje

Anotace Materiál slouží k osvojení si znalostí o hlasu – jak vzniká, o hudebních nástrojích, jejich dělení a ovlivňování jejich zvuků.

Lidský hlas - vzniká kmitáním vzduchu, který prochází přes hlasivky

hudba - vzniká sloučení, zvuků: hudebních nástrojů lidských hlasů

hudební nástroje strunné dechové blanozvučné

Strunné nástroje - housle, kytara, klavír, … - zvuk vzniká rozkmitáním struny upevněné na obou koncích výška tónu záleží na: délce struny průměru struny hmotnosti struny síle, jakou je struna napnuta …

Dechové nástroje - vzduchový sloupec se rozkmitá uvnitř píšťaly - čím je píšťala kratší, tím vydá vyšší tón

Blanozvučné nástroje - založené na kmitání pružné membrány

tajenka Blanozvučný nástroj. B U B E N D E CH O V É S L O U P E C H L A S I V K Y Blanozvučný nástroj. Klarinet, píšťala, tuba, … - __________ nástroje. U píšťal se vzduchový __________ rozkmitá a vznikne tón. Co se musí rozkmitat, aby vznikl lidský hlas?

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. orlvalentova.cz [online]. [cit. 10.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.orlvalentova.cz/na-co-se-ptate/choroby-hlasivek.html JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, a.s., 2001, ISBN 80-7235-130-3. galerie klipartů