Jak na PR (absolutní základ)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příběh ZKUŠENÉHO ???? podnikatele
Advertisements

Z malé do Nemalé jak získat investora Ondřej Tomek ex Centrum.cz.
Rozhovor s Bohem.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Propagace a reklama na facebooku
Média a propagace Co můžu udělat, aby se o akci vědělo.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Přeji Ti sílu všech živlů
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Zámeček  Zámeček je časopis pro dětské domovy, diagnostické ústavy nebo pro výchovné ústavy  Velkou část redakce tvoří především děcka.  Pravidelně.
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Představujeme službu Samepage
Změníme Váš úhel pohledu 360°advertising. Umístit reklamu je důležité Děláte svoji práci dobře, možná dokonce skvěle ! Ale ví to o Vás Vaši potenciální.
Manažerské dovednosti a vedení podniku Č
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
Proč být na překladatelských portálech Mladý Jeroným 2013 Martin Janda.
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
Clever spokesman aneb jak chytře na novináře Ladislav ŠTICHA.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
Proč miluji důchod.
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
PPC reklama pro B2B firmy Ing. Jana Žujová PPC specialist.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Nejlepší hry a aplikace pro Apple NATÁLIE JERMANOVÁ.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Kvalitou a cenou Čím se u Essens lišíme? REGISTRACE JE ZCELA ZDARMA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Mediální zpravodaj Jolana Čuprová - Jolča.
Rozhovor s NÍM.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Průřez domácí péčí Pracoviště ošetřovatelské péče Hana Pekárková
Rozhovor s Bohem.
Marketingové strategie
Rozhovor s NÍM.
Psychologické působení propagace
Rozhovor s NÍM.
Rozhovor s NÍM.
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
Název společnosti Obchodní plán.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
1. Domů, domů touží duše moje, | domů, domů touží duše má
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Jak na PR (absolutní základ) Martin Noska Computerworld

Proč PR? ve školách se o tom nemluví, málokdo PR opravdu umí (zkušenosti z praxe) Produkt / řešení – potřebuji ho prodávat – základ obchod, ale důležitá reklama + PR (nesupluje obchod – do PR je potřeba jít s jinými očekáváními i jiným přístupem, nenahrazuje zcela ani reklamu) Vyhnout se agenturám – dělají jen co musí, málo opravdu kvalitních, drahé - vyhradit si na to čas (část úvazku zaměstnance) – vyplatí se!

Postup Chci dostat svůj produkt do médií: - kontakty - vytvoření databáze novinářů – pečlivě, správnou skupinu (možno i zahraniční redakce), aktualizovat databázi – neptat se a rovnou posílat, vhodné osobní kontakty – výhoda v ČR – jen pár důležitých vydavatelství - Rozesílání tiskových zpráv – úplný základ, zadarmo – musí něčím zaujmout, aby s tím novinář neměl moc práce (bez superlativů), posílat co se dá, abych budoval brand  - Vytrvat – dlouhodobá přítomnost v médiích, ne jednorázové akce

- Do časopisů (odborné články) – vždy ukázat know how, nezávislé se zkušenostmi značně lepší, než marketingové texty („jsme nejlepší, ostatní to neumí“!) – i pro navázání fungujícího vztahu s redakcí. Zde význam reklamy (stačí střídmě, domlouvat bonusy) – aby vám ty časopisy daly prostor pro PR, neplatící firmy nikdo nemá rád („nejste pro nás relevantní“), ale třeba tiskové zprávy na weby půjdou i bez reklam - Občas tisková konference (jde udělat levně) – mají to obvykle jen velké firmy, budete vnímaní jako významní hráči, i když máte jen pár zaměstnanců

Cíle PR Aby čtenář o firmě / produktech věděl (vzpomněl si na mojí značku) – podpora obchodu, když o váš četli, mnohem lépe se něco nabízí, než když o vás slyší poprvé – můžete být v garáži, ale pokud budete mít dobrý mediální obraz, tak to nevadí Informovat o novinkách – na svém webu je to fajn, ale nikdo si to nepřečte Spojení s významnými firmami / událostmi – využít jak se dá (pozitivní asociace)

Chyby (nejhorší) Čekat, že se budou hrnout zákazníci – nejde to tak vyhodnocovat, že udělám kampaň a mám hned zakázky – to často vede k rezignaci => taky chyba, promarněná jakákoliv předchozí snaha (když je to krátkodobě, lidi na to zapomenou) neschopnost PR texty tvořit – opravdu kvalitní a odborné, marketingu je všude plno a to má opačný efekt, firmy to často také nevyužívají (dostanou možnost, ale „není čas“ – škoda!)

Snad to bylo k něčemu dobré… ;-)