Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Bezpečnostní systém ČR
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Národní program podpory cestovního ruchu
Ing. Kateřina Lichtenberková
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Úřad práce České republiky
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Cykloturistika v JMK, web Brno
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Náměty pro činnost Národního fóra
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dětský klub Malý drak.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
2. ČNB a její role v platebním styku.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Pozemkové úpravy.
GDPR: ochrana osobních údajů
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Základní informace o programu
Představení projektu.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Výchova k občanství Státní správa a samospráva
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Nástroje komunikačního mixu
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Život bez střeva , Praha.
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
IX. Konference Finance pro města a obce
Transkript prezentace:

Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu: Marketing atraktivit Marketing destinací Marketing dlouhodobě udržitelného rozvoje Marketing ubytovacích služeb Marketing lodní a letecká doprava Marketing cestovních kanceláří

Klíčová slova Destinace, marketing místa, marketing událostí, marketing destinací, symboly, sezónnost

Marketing destinací - definice Destinací můžeme rozumět celý kontinent (makroregión), jednotlivé země, oblasti, regiony, střediska nebo města Produkt destinace cestovního ruchu je produktem komplexním, obsahuje řadu prvků. Zákazník nerozlišuje jednotlivé složky )ubytování, stavování), ale vnímá produkt jako celek. Proč provádět marketing destinací? Zlepšení image místa/regionu Přilákání investorů Snížení sezónnosti Změna chování návštěvníků a místní komunity

Specifika marketingu destinací Složitost struktuty produktu cestovního ruchu – produkt se skládá z mnoha nezávislých prvků. Vazby mezi prvky jsou složité, nejsou přesně definované, schází vymezení kompetencí. Vliv externích faktorů – politická stabilita, terorismus, bezpečnost, počasí, nemoci Konflikt cílů – veřejný a soukromý sektor Produkt destinace (jako celek) nemá cenu, platí se pouze za čerpání jednotlivých služeb

Cíle marketingu destinací Obecné cíle: Zlepšení image místa/regionu Přilákání investorů Snížení sezónnosti Změna chování návštěvníků a místní komunity Konkrétní cíle marketingu destinací jsou komplikovanější a souvisejí s faktem, že některé provádějí orgány veřejného sektoru a některé soukromé společnosti.

Prostředky k dosažení cílů Zlepšit pověst oblasti a tím přilákat investory Rozšířit počet vybavení, která mohou využívat místní občané (silnice). Příjmy z CR mohou udržet při životě ostatní infrastrukturu. Vzbudit v občanech hrdost na region. Získat financování pro místní životní prostředí CR jako prostředek k vytváření pozitivního dojmu o úspěších politického režimu (olympiáda Moskva 1980)

Konkrétní cílě marketingu destinací Snížení sezónnosti a prodloužení sezóny Rozložení náporu hlavní sezóny Zvýšení návštěvnosti vybraných atraktivit Vytvoření podmínek pro dlouhodobou návštěvnost – zlepšení image místa, optimalizace návštěvnických segmentů

Specifický marketing destinací Marketing místa Aktivity CR jsou rozvíjeny směrem k určitému místu. Marketing událostí Marketing využívající pro zvýšení návštěvnosti a zlepšení image destinace místní akce (kulturní, společenské, sportovní)

Marketing míst - symboly Marketing míst pracuje se symboly, které v mnoha destinací mohou být hlavní motivací k návštěvnosti Proč symboly? Jsou součástí image města Mohou být hlavní motivací k návštěvnosti Tvoří významnou součást vzpomínek, motivaci proč destinaci znovu navštívit Mohou být využity jako významný bod propagace územních celků Tvoří význmanou součást mentálních map návštěvníků

Symboly destinací

Destinační marketing v ČR V ČR se realizuje na několika úrovních: Celostátní – propagace České republiky Regionální – propagace regionů – Vysočina Místní – Znojmo Marketing na všech těchto úrovních organizují instituce státní správy a samosprávy. Dochází k tomu, že služby jsou realizované soukromým sektorem, zatímco marketing provádí někdo jiný. Marketing probíhá bez přímé vazby.

Spolupráce veřejného a soukromého sektoru Konkrétní cíle marketingu destinací jsou komplikovanější a souvisejí s faktem, že některé provádějí orgány veřejného sektoru a některé soukromé společnosti. Společné aktivity: Vytváření společného produktu, který je dobře identifikovatelný domácími i zahraničními návštěvníky Vytváření společných propagačních materiálů Vytváření informačního systému destinace + značení v terénu Společná účast na veletrzích CR Vytváření a využití loga a dalších symbolů destinace Pořádání incomingových workshopů Podpora pro touroperátory

Marketingová komunikace 4P v rámci destinačního marketingu 1P Produkt – produkt je chápán komplexně, navzdory tomu, že se skládá z jednotlivých služeb 2P Price – Cena destinace neexistuje, platí se za jednotlivé služby 3P Promotion – provádí orgány veřejné správy, není přímá vazba mezi poskytovateli služeb a tvůrcem marketingových strategií 4P Place – úroveň celostátní, regionální a místní 5P People

Marketing destinací - shrnutí Marketing destinací snad nejsložitější forma marketingu CR, provádí ho sektror veřejný a soukromý. Je třeba provádět na více geografických úrovních, které jsou ve vzájemných vztazích. Nástroje pro efektivní destinační marketing – dlouhodobě plánovaná strategická aktivita, která rozvine potenciál destinace.

Otázky k zamyšlení Jakou roli má zařazení regionu do seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zvažte marketingové souvislosti. Jaké mohou být cíle markrtingu obci? Jak probíhá (v optimálním případě) spolupráce veřejného a soukromého sektoru na marketingu destinací. Uveďte příklady v ČR.