Obecná didaktika ÚVOD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Advertisements

Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Řízení lidských zdrojů
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Vzdělávání a jeho kategorie
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Příprava katechety a učitele náboženství
Pedagogika 9 Příprava katechety a učitele náboženství
Konceptová analýza Analýza obsahové transformace ve výuce a jejích strukturních opor – obsahová jádra – jádrové činnosti.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Distanční vzdělávání na VŠFS
2OP484 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Konference PRVOUK Projekt Pedagogika I Návaznost na výsledky řešení VZ „Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání“ Návaznost na výsledky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Integrativní speciální pedagogika
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Seminář k obecné didaktice Petr Knecht SZ7MP_ODI2/11 Po 14:50-15:35 učebna 42 SZ7MP_ODI2/12 Po 15:45-16:30 učebna 42.
Teorie a metodika výchovy ÚVOD Jan Nehyba. Ukončení semináře Průběžné úkoly, které je zapotřebí vložit do odevzdáváren (často něco přečíst a napsat o.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Evaluace v mateřských školách
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Evaluace v mateřských školách
Kurikulum: obsah školní edukace
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Informace k PP2 a semináři
Teorie a metodika výchovy
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Transkript prezentace:

Obecná didaktika ÚVOD

Provázanost předmětu Obecná didaktika a Seminářů k OB. Vše potřebné: Moodlinka - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2224 (klíč k zápisu: comenius)

23.9. Úvodní hodina 30.9. Samostudium (přečíst kapitola 2.2. Analýza cílů v oblasti obsahu učiva) Odevzdávárna v Isu: 1 strana reflexe - nejdůležitější myšlenka z textu, kterou si odnáším je...? 7.10. Cvičení: Bloomova taxonomie 14.10 Cvičení: Ostatní taxonomie… ( 21.10 Prezentace: 28.10. Státní svátek (samostudium: 4.1 Žák a učení) + Odevzdávárna? 4.11. 11.11. 18.11 Samostudium (přečíst kapitola 5.3 Různé přístupy k výuce a příprava hodiny) + Odevzdávárna? 25.11 2.12 9.12. 16.12

SZ7MP_ODI2/10 St 9:20--10:05 učebna 41 – 23 osob (3 prezentace na seminář) 10 minut prezentace  

Ukončení – co je a není v Isu: Pro ukončení předmětu jsou v semestru předepsány průběžné kontroly (u nás průběžné čtení zadaných kapitol). Bonus: vložte svoji reflexi kapitoly do odevzdávárny a dostanete k tomu moji reflexi. Vkládat v den samostudia. Najdete si v rozvrhu PŘEDMĚT – dole je odkaz na STUDIJNÍ MATERIÁLY, pak následně kliknout na ODEVZDÁVÁRNY. ANO/NE? Prezentace zvoleného seminárního úkolu (10-15 minut+5minut reflexe). Odevzdání seminární práce v rozsahu min. 5 stránek (jde o zpracování seminárního úkolu). Seminární úkol: mirkovyučování jednoho celku učiva (my jsme žáci, vy učitelé). Seminární práce spočívá v didaktické analýze jednoho tematického celku učiva nebo učiva jedné vyučovací hodiny zvolené aprobace. Vybrané části analýzy musí být vědecky, tedy s oporou v odborné literatuře zdůvodněny. Odevzdat do odevzdávárny do 16.12. odevzdat. Účast na seminářích: založeno na důvěře a myšlence, že čím více studentů, tím více hlasů a podnětů k diskuzi

Konceptová analýza (Slavík, 2015) My jsme se dnes učili slogany… Konceptová analýza (Slavík, 2015) eurotel, škoda, kofola, orion Obsahová transformace re“klamání“, jazykové prostředky, forma reklamy Simply clever. Wir leben Autos. obezřetné postoje? Proč je mediální výuka v kurikulu?

Konceptový diagram

Inspirace k seminární práci Didaktické kazuistiky http://www.ped.muni.cz/didacticaviva/kazuistiky/databanka-kazuistik Komenský – více populárně naučně psané texty http://www.ped.muni.cz/komensky/ Videostudie z hodin: http://www.timssvideo.com/videos/science/Czech%20Republic

Literatura PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2. JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK a Petr KNECHT. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. 173 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi.  PETTY, Geoffrey. Evidence-based teaching :a practical approach. 2nd ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009.

Zkouška z předmětu Obecná didaktika 1. část: Seminární práce jako podklad k diskuzi 2. část: Otázka z okruhů (viz sylabus kurzu)

Sylabus… 1. Úvod do studia didaktiky 2. Vzdělávací a kurikulární politika 3. Vzdělávací a školský systém, škola jako učební prostředí 4. Vzdělávání, vzdělání, vzdělanost: pojetí, cíle, obsahy 5. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace 6. Učebnice a další didaktická média 7. Výuka: vyučování a učení 8. Organizace a řízení třídy 9. Učební úlohy: pohledy z mezinárodních srovnávacích výzkumů 10. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba k rozvoji kompetencí 11. Analýza a reflexe výuky a rozvíjení její kvality Požadavky na zkoušku.