Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Advertisements

Sčítání celých čísel.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Elektronická učebnice - I
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
(4r + 2) . 1 −
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - II
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
Sčítání desetinných čísel
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
1. Rozděl dané látky do dvou skupin
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Co mají společného zlomky
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Urči co se pohybuje snáze?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Základní škola Čelákovice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ??? Přes den byla teplota 5 ˚C. V noci klesla o 7 ˚C. Jaká byla teplota noci? Na účtu jsme měli částku 1200 Kč. Na nákupu jsme platili částku 1450 Kč. Jakou částku máme na účtu nyní? Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám CELÁ ČÍSLA Celé číslo je buď číslo přirozené, nebo číslo k němu opačné nebo nula. Množinu celých čísel označujeme Z. 5 10 -5 -10 Záporná čísla Kladná čísla

Sčítání čísel se stejnými znaménky Sčítání čísel s různými znaménky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 3. Jaké si řekneme nové termíny SČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL Sčítání čísel se stejnými znaménky Součet čísel se stejnými znaménky určíme tak, že sečteme jejich absolutní hodnoty a připojíme společné znaménko. Sčítání čísel s různými znaménky Součet čísel se stejnými znaménky určíme tak, že odečteme jejich absolutní hodnoty (od většího menší) a znaménko součtu bude stejné, jako znaménko sčítance s větší absolutní hodnotou. - 2 + (- 7) = - 9 I-2I + I-7I = 2 + 7 = 9 2 + (- 7) = - 5 I-7I - I2I = 7 - 2= 5

4. Co si řekneme nového 4 – 6 = 4 + (- 6) = - 2 4 – ( -6) = 4 + 6 = 10 Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4. Co si řekneme nového ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL Odčítání celých čísel lze nahradit sčítáním tak, že místo odečtení daného čísla přičteme číslo opačné. 4 – 6 = 4 + (- 6) = - 2 4 – ( -6) = 4 + 6 = 10 - 4 – 6 = - 4 + (- 6) = - 10 - 4 – (- 6) = - 4 + 6 = 2

Výsledky v řádcích porovnej Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 5. Procvičení a příklady Sčítej 5 + 7 = 2 + (- 6) = - 8 + 6 = - 15 + (- 20) = 24 + (- 30) = 9 + 18 = Odčítej 5 - 7 = 2 - (- 6) = - 8 - 6 = - 15 - (- 20) = 24 - (- 30) = 9 - 18 = Výsledky v řádcích porovnej

6. Něco navíc Sčítání a odčítání Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 6. Něco navíc Sčítání a odčítání Při výpočtu delších výrazů je vhodné si odčítání převést na sčítání. Sčítání i odčítání celých čísel je komutativní (můžeme měnit pořadí čísel) a asociativní (můžeme čísla různě sdružovat). Proto je vhodné počítat zvlášť čísla kladná a čísla záporná. 4 + (-3) – ( -8) - 9 = 4 + (-3) + 8 – 9 = 4 + 8 + (-3 – 9) = 12 + (- 12) = 0

7. CLIL INTEGER 5 10 -5 -10 Negative numbers Natural numbers Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 7. CLIL INTEGER 5 10 -5 -10 Negative numbers Natural numbers

8. Zpětná vazba - test Vypočítej + 8 -14 15 + 7 - 3 - 6 + (-4) -11 -10 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 8. Zpětná vazba - test Vypočítej 15 + 8 - 6 -14 - 3 + 7 -10 + (-4) - (- 3) -11 + (-5) + 17 - (-5) - 8 + (-9) + 7 - (- 10)

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe