Vojta pouchlý Houby(fungi).

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Advertisements

Život na Zemi.
Potravní vazby rostlin a živočichů
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Minerální výživa rostlin
Heterotrofní výživa rostlin
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Lišejníky v lese.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Živá a neživá příroda 3. ročník
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Základní pojmy ve výživě
HOUBY ŘÍŠE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
Biologie 1.E
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
PEDOSFÉRA.
Houby.
Houby.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Rostliny - význam a jejich dělení.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Základní skupiny organismů
Zpracovala Jitka Ciprová
Vztahy mezi organismy.
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Živočichové rybníka a jeho okolí
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
KOŘEN.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Třídění živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
HOUBY.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
4. Buňky.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Vojta pouchlý Houby(fungi)

Popis houby

houby Houby nejsou přizpůsobeni k fotosyntéze jelikož nemají zelené barvivo (chlorofyl) který umožňuje fotosyntézu

Způsoby výživy hub Saprofyty-živí se čistě odumřelými rosteními a živočišními bitky Parazity-získávají živiny z živých buněk rostlin a živočichů Symbióza-při výživě využívají rostliny a živočichy aniž by jim škodili

Houby spolu s bakteriemi mají v životních koloběhů úlohu organismu,které převádějí organické sloučeniny do formy sloučenin anorganických (rozklad[fermentace]{kompostace}) Bez hub by život zanikl

Význam hub pro člověka Prospěšné Na využití hub je založen kvasný průmysl,výroba kvasnic,piva,vína,jogurtu,sýrů a biotechnologie- uzavřeně bez odpadové cykly,např.rozklad dřevního odpadu Průmyslové pěstování konzumních hub(hlíva ústřičná,žampiony) Výroba penicilínu Potrava člověka

Význam hub pro člověka Škodlivý Cizopasné houby na dřevinách a rostlinách.hniloba dřeva vyvolané činností podhoubí dřevokazných hub .