Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S3_15 Popis výukového materiálu Název: Nové profesní profily a konkurence – 1. profily hotelnictví získané z jiných sektorů Autor: Bc. Pavel Lang Datum: 23.12.2013 Obor: a) 65-41-L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) 65-41-L/01 Gastronomie Ročník: a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
Nové profesní profily a konkurence 1. Nové profily hotelnictví získané z jiných sektorů
Management controller ve větších hotelech hlavním úkolem je analýza hotelových vnitřních nákladů a typů zákazníků, aby se optimalizoval hospodářský výsledek provádí analýzy nákladů všech hotelových aktivit (ubytování, menu pro bankety a individuální stravování, události) stanovuje optimální ceny pro různé typy zákazníků (obchodníci, rodiny atd.) a sestavuje standardní ukazatele ke zjištění obchodní činnosti v porovnání s konkurencí
Management controller Ke splnění svých úkolů musí Management controller: být obeznámen se základními technikami používat software pro hotelový management a denní hospodářský výsledek být obeznámen s celým rozsahem počítačových programů být si vědom důležitosti komunikačních a lidských vztahů, aby podpořil pokračující dialog s různými odděleními a obchodními sekcemi hotelu a s kolegy v konkurenčních hotelech
Management controller Management controller by dále měl: mít vzdělání ekonomického směru a kvalifikaci v managementu/účetnictví starat se o vzdělání hotelového managementu, optimalizaci a všeobecné dohlížení zajistit zavedení užívání nového programového vybavení do chodu hotelu
Manažer kvality úkolem je sledovat kvalitu zákaznických služeb sestavovat standardy kvality nezbytné pro každé oddělení hotelu co se týče metod navržení služeb a doporučení personálu, jak se chovat ke konečnému zákazníkovi kontrolovat poskytování služeb správným způsobem a rozhodovat o opravných měřítkách
Manažer kvality 1 Pro vytvoření kvalitních standardů služeb musí manažer kvality: analyzovat spotřebitelské chování zákazníků analyzovat výrobu služeb požadovaných zákazníky rozhodnout, jaké organizační praktiky uspokojí s největší pravděpodobností požadavky zákazníků kontrolovat, aby tyto organizační praktiky byly v souladu s hotelovým posláním
Manažer kvality 2 kontrolovat, aby organizační praktiky založené k jednání se zákazníky byly odpovídající a schopné ekonomického vývoje předávat kvalitní standardy schválené hotelovým managementem různým oddělením, ve kterých mají být použity zajistit, aby vedoucí oddělení vysvětlovali tyto standardy zaměstnancům správným způsobem být odpovědný za vnitropodnikové zaškolování personálu
Manažer kvality Odborné znalosti a dovednosti: v oblasti psychologie a sociologie CR, o metodách a technikách pohostinství a zábavy, o technikách prezentace produktu a o organizaci stravování; sbírání automatizovaných dat a metod zpracování komunikace a management mezilidských vztahů
Manažer kvality Odborné znalosti a dovednosti: organizační analýzy znalost cizích jazyků ( angličtina a jiné jazyky nezbytné) univerzitní vzdělání nebo minimálně vyšší odborné vzdělání doplněné speciálními kurzy o teorii a technice kvality vítané dovednosti: umění jednat s lidmi a empatie
Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů) ve velkých hotelových řetězcích nebo ve velkých nezávislých hotelech některé z jejích úkolů provádí v malých a středně velkých hotelech recepce odpovědní za rozhodování, jakou cenu má hotel stanovit analýzou vývoje běžného trhu CR hlavní úkol: optimalizovat zisk hotelu stanovením takové ceny, která zajistí maximální vytíženost hotelu
Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů) úkolem je udržovat cenový systém a analyzovat faktory, které vyvolávají poptávku po hotelových službách v konkrétním časovém období odpovědní za rozhodování o cenové politice hotelu, aby optimalizovali výrobní kapacitu na denní bázi řídí výrobní kapacitu hotelu kontrolováním a vedením optimalizačního systému každé výrobní jednotky
Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů) Musí být schopni: identifikovat problémy plynoucí z managementu výrobní kapacity identifikovat typy obchodu, ve kterých manažeři zisku mohou nebo nemohou pracovat identifikovat, odhadnout a vypočítat cenové novinky a slevy identifikovat nejdůležitější parametry kontroly pro odhadnutí výsledků systému managementu zisku v hotelnictví organizovat nabídku jako funkci poptávky
Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů) organizovat nabídková data v počítači uspořádat přímé optimalizační problémy provést základní prognózy v systému managementu zisku ovládat práci s počítačem znalost nejméně dvou světových jazyků a marketingu osvědčení z ekonomie, statistiky nebo matematiky doplněné kurzy o specifických aspektech CR a managementu obchodu
Děkuji za pozornost - Bc. Pavel Lang TEST Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. Co je hlavním úkolem pracovní pozice Management controller ? 2. Jaká pracovní činnost je zásadní pro výkon manažera kvality? 3. Jaké odborné znalosti a dovednosti by měl mít manažer kvality? 4. Které činnosti musí Yield management manager (manažer zisků), Revenue manager (manažer příjmů) zvládnout? Děkuji za pozornost - Bc. Pavel Lang