Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Česká kultura v 16. století renesance
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Renesance a humanismus
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRVNI_SVETOVA_VALKA Název materiálu:První světová válka Předmět:Člověk a jeho světRočník: 5. Časová dotace:45 minutDatum.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Literatura období humanismu a renesance
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_ONDREJ_SEKORA Název materiálu:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Architektura do začátku 20. století.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
AUTOR: Marcela Kaderová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ADOLF_BORN Název materiálu: Adolf Born
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Renesance Dějepis 7.ročník.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Italská renesance a humanismus
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Druh učebního materiálu
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu: Renesanční umění Předmět: Výtvarná výchova Ročník: 4. Časová dotace: 90 minut Datum ověření: 1. 11. 2011 Jméno autora: Mgr. Martina Macíčková Klíčová slova: Renesance, architektura, sochařství, malířství, sgrafito Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se seznamuje s uměleckým renesančním slohem. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence pracovní Anotace, metodický list: Pomocí interaktivního zobrazení se žák seznamuje s renesancí, renesanční architekturou, malířstvím, sochařstvím. Ve výtvarné výchově pak si přiblíží techniku sgrafita vyškrabáváním tuše. Použité zdroje: Vlastní text Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Umění Umění je staré jako lidstvo samo. Člověk se vytvářením uměleckého díla realizuje, vkládá do něj své city, pocity, postoj ke světu a podobně.

Renesance

Renesanční sloh 15.-16. století Vlivem cest po Evropě se mění vztah člověka k vědě. V českých zemích nastupují na trůn Habsburkové. Stavěly se paláce a zámky, sochy a kašny.

Letohrádek královny Anny ARCHITEKTURA Stavby jsou hlavně světské, jednotlivá patra jsou oddělena rovnými římsami, základem jsou sloupy. Letohrádek královny Anny

Fasády (venkovní zdivo) jsou ploché, zdobené freskami, sgrafitem a štukem. Sgrafito je technika zdobení zdiva, je to vyškrabávání do vlhké omítky.

Další renesanční stavby: Litomyšl Jindřichův Hradec Třeboň

SOCHAŘSTVÍ Michelangelova pieta

MALÍŘSTVÍ Leonardo da Vinci

Námět do výtvarné výchovy Techniku sgrafita vám pomůže nejvíce přiblížit vyškrabávání tuše. Výkres A3 nejprve vymalujte voskovým pastelem tak, aby nezůstalo žádné místo prázdné, můžete použít více barev. Natřete výkres černou tuší a nechte zaschnout. Ostrým předmětem, například hřebíkem, vyškrabávejte různé motivy.

Použité zdroje: http://cs. wikipedia Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pra%C5%BEsk%C3%BD_hrad,_ Letohr%C3%A1dek_kr%C3%A1lovny_Anny_02.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Litomysl3 .jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Breznice_PB_CZ_chateau_sgr affito_detail_605.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Renaissance_house.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jindrichuv_hradec_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo%27s_Pieta_545 0_cropncleaned.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leonardo_da_Vinci_040.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leonardo_da_Vinci_(1452- 1519)_-_The_Last_Supper_(1495-1498).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mona_Lisa,_by_Leonardo_da _Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg