Z-Uhlí, s.r.o. Výroba biouhlí pomocí hydrotermální karbonizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Žofínské fórum Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR 27. října 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Analýza odvětví Vyjednávací síla dodavatelů Připravili: Dudíková, Nečas, Horák.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z piva. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Jak přistupovat k inovačním možnostem s dotacemi Richard Lev Ředitel odboru Projektového poradenství Mob:
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Jde o nepřímé využití sluneční energie- biomasa je „konzervovaná“ sluneční energie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Martina Vasková Hana Abbasová.  Cíle projektu  Profil společnosti  Nanotechnologie  Analýza prostředí – JAPONSKO  Strategie vstupu na japonský trh.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ivo Krsička Jedinečné spojení znalostí obchodu a distribuce energií.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Zavádění nového produktu na trh
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Abeceda Mikroekonomie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Prezentace – výklad učiva
Energetický management
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Teritoriální setkání Ukrajina
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Prodeji produktu nebo služby
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Národní akční plán čisté mobility
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
INVESTICE.
Transkript prezentace:

Z-Uhlí, s.r.o. Výroba biouhlí pomocí hydrotermální karbonizace

Produkt Uhlí vyrobené z biomasy metodou HTC Plně srovnatelné s kvalitním hnědým uhlím – lze využít stávající zařízení Biomasa může obsahovat velké množství vody Zdroj plně obnovitelný, CO2 neutrální

Zákazníci Provozovatelé obecních výtopen Záložní odběratelé = distributoři uhlí

Cíle projektu Do 1 roku zprovoznit 1 linku a zahájit vlastní produkci biouhlí Do 4 let rozšířit výrobu o několik dalších linek v odlišných lokalitách (po získání provozních zkušeností a firemní historie) Potenciální cíl: výzkum navazujících technologií, rozšiřující možnosti (produkce humusu, Fisher-Tropschova syntéza)

Dodavatelé Čistírny odpadních vod - kaly Zemědělská produkce – sláma, zbytková biomasa z těžby dřeva a údržby veřejné zeleně

Strategie VÝROBA A DISTRIBUCE: Místo výroby v blízkém okolí dodavatele i odběratele Just-in-time strategie Snaha převést skladování primárně na odběratele

Strategie MARKETING Účast na odborných seminářích a konferencích Inzerce v odborných časopisech Sponzoring Ecolabelling Budování dlouhodobých partnerství s odběrateli a výrobci zařízení

SWOT Silné stránky Slabé stránky Vyšší efektivita oproti přímému spalování biomasy (2) Využití odpadních produktů (levné) (1) Jediná komodita tohoto druhu na českém trhu (1) Vysoká výhřevnost(3) Menší energetická závislost na cizích zdrojích (3) Případné alternativní využití technologie pro produkci humusu (3) Využití stávajícího zařízení pro spalování běžného uhlí (1) Široká škála potenciálních odběratelů(2) Nová, v českých podmínkách málo vyzkoušená technologie (2) Technologie není vhodná pro karbonizaci ligninového materiálu (3) Nutnost většího množství dodavatelů (1) Neekonomičnost přepravy na delší vzdálenosti (1)

SWOT Příležitosti Hrozby Zvýšení poptávky po černém a hnědém uhlí (1) Ekologická daňová reforma [22] (1) Naplňování závazků v rámci politiky životního prostředí EU (dotace pro zelenou energetiku, povinnost snižovat množství skládkovaného materiálu [22]) (3) Malé biouhelné elektrárny pro malozemědělce (3) Prolomení těžebních limitů a následná nekonkurenceschopnost běžnému uhlí (1) Nenalezení adekvátního odběratele (2) Plánované omezení na dotace při spalování biomasy (1) Legenda: (1) nejvýznamnější (2) méně významné (3) nejméně významné 24.8.2011

Náklady Počáteční investice: 25 625 000 Kč Roční fixní náklady: 1 632 100 Kč Roční variabilní náklady: 16 361 000 Kč Výpočet ceny za 1 t produktu: Cena = (5 125 000 + 17 993 100) / 3000 t = 7 706 + zisk = 8 500 Kč

Cash-flow a Break-even-point CF = čistý zisk + odpisy 1.rok: 1 217 916 + 1 639 000 = 2 856 916 2. a 3. rok: 6 072 084 + 1 639 000 = 7 711 084 TR – TC ≥ 0 (1 217 916 + 6 072 084 + 6 072 084 + 6 072 084 +6 072 084 +6 072 084) - 25 625 000 ≥ 0

Finanční zajištění projektu Interní – odpisy, ZRF Externí – vlastní kapitál, investor (business angel) Dotace Podpora ČMZRB Exit strategie

Tým Barbora Oremusová Eliška Hlízová Eva Hlavizňová Eva Trávníčková Iva Sedláková Oldřich Sklenář Radek Vymazal

DÍKY ZA POZORNOST