VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRVOHORY VY_32_INOVACE_15_23. Prvohory – éra trilobitů před 545 mil. lety – 250 mil. lety Trilobiti nálezy i z našeho území oblast Barrandienu V interaktivní.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Kdo jsem – stromy II Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
Evropské zahrady. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:8. Tematický okruh: Životní.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
Lesy mírného pásu.
Nahosemenné rostliny 2 jehličnany.
Přizpůsobivost rostlin
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Nahosemenné rostliny I
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Lenka Hrnčířová
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Krytosemenné rostliny
Základní společenstva - lesy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
VY_32_INOVACE_25_Jehličnaté stromy
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Základní společenstva – skály a hory
VY_32_INOVACE_04-51 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Nahosemenné rostliny II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Na procházce v lese.
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
ZÁSTUPCI JEHLIČNANŮ.
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU Pořadové číslo projektu: 1.3.19.   Autor: Mgr. Iveta Novotná Období:  11/2012 – 4/2013 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Rozmanitost přírody

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Základní popis materiálu: Anotace: Prezentace seznamuje s nahosemennými rostlinami. Očekávané výstupy: Určuje nejběžnější zástupce nahosemenných rostlin. Seznamuje se s rozmnožováním nahosemenných rostlin. Klíčová slova: nahosemenné rostliny, jinan, smrk, modřín, jedle, borovice, jalovec, tis, tůje

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY charakteristika: Semena jsou bez oplodí, tzn. že se nenacházejí v plodech. Tvoří šištice, které se skládají z šupin přirostlých na vřeteno. Řadíme zde jinany a jehličnany.

Jinan dvoulaločný (Ginkgo biloba) Je dvoudomý opadavý strom. Jde o pravděpodobně nejznámější tzv. živoucí fosílii ve světě rostlin. Přirozeně se vyskytuje již jen na malém území v Číně, jinak je s oblibou vysazován jako okrasný strom v parcích a zahradách.

Jinan dvoulaločný

JEHLIČNANY - charakteristika Většina stále zelená. Stromovitý nebo keřovitý vzrůst. Jehlicovité listy (dobře odolávají chladu, suchu). Přítomnost pryskyřičných kanálků ve dřevě i listech. Na severní polokouli tvoří rozsáhlé lesní porosty ( TAJGU), které mají velký hospodářský význam (dřevo). Největší vývoj - druhohory

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY - ROZMNOŽOVÁNÍ Rostliny JSOU VĚTROSNUBNÉ pylová zrna samčích šištic dopadají přímo na vajíčka umístěná na šupině samičí šištice

JEHLIČNANY - zástupci Smrk Borovice Jedle Modřín Jalovec Tis Zerav

Smrk ztepilý

Jedle bělokorá

Borovice lesní

Modřín opadavý

Tis červený Až na červený dužnatý nepravý míšek je celá rostlina prudce jedovatá!!!

Jalovec obecný

Zerav západní (tůje)           Stáhnout všechny velikosti           Použít soubor na webu           Použít soubor na wiki           Poslat e-mailem odkaz na soubor           Informace o dalším užití                                                                                  

DOPLŇ Šišky smrku rostou směrem ……….. . Jedlové šišky rostou …………….. . Jehlice smrku má na spodní straně ….. bílý proužek, jedle má proužky … . Celá rostlina tisu (kromě červeného míšku) …….. jedovatá. Modřín ……. opadavý strom. Jinan obsahuje účinné …………látky.

ZDROJE 15. http://cs.wikipedia.org/wiki/Jalovec_obecn%C3%BD 6. http://cs.wikipedia.org/wiki/Jinan_dvoulalo%C4%8Dn%C3%BD 10. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kuusk_Keila-Paldiski_rdt_%C3%A4%C3%A4res.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Picea_abies_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-105.jpg 11. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Abies_alba0.jpg 12. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pinus_sylvestris_Beskid_%C5%BBywiecki.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pine_cones_-_Scots_Pine.jpg 13. http://cs.wikipedia.org/wiki/Modřín_opadavý 14. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Taxus_baccata0.jpg 15. http://cs.wikipedia.org/wiki/Jalovec_obecn%C3%BD 16. http://commons.wikimedia.org/wiki/Thuja_occidentalis?uselang=cs