Hodnocení sluchu hendikepovými testy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Advertisements

Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Algoritmizace - opakování
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Když slova nestačí Prezentace.
Hodnocení poruch hlasu handicapovým testem
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Běžné reprezentace grafu
Poměr v základním tvaru.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vykazování postupu nebo stavu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Netvořice
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí
Psychologie test.
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
1.
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Lineární regrese.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Poměr v základním tvaru.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sňatečnost obyvatel ČR Terezie Štyglerová
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Život bez střeva , Praha.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hodnocení sluchu hendikepovými testy. Weberová P.,Lejska M. Audio-Fon Centr

Hendikepové testy Testy,které hodnotí kvalitu života při určitém zdravotním postižení Specifické pro jednotlivá zdravotní postižení / vady sluchu, afazie,DM apod./ Jednoduché pro pacienta Jednoduché a jednoznačné vyhodnocení pro lékaře

Test : Sluchový hendikep Hodnotí problémy u osoby s vadou sluchu 25 otázek Situační otázky – hodnocení konkrétních situací, kdy vznikají komunikační problémy Emotivní otázky – hodnocení subjektivních pocitů pacienta při komunikačních potížích Odpovědi - ANO nebo NE Není hodnocena tíže sluchové vady

Otázky situační : „ Nakupujete raději v supermarketu než v malých obchodech s obsluhou ?“ „ Nedovolují Vám Vaše sluchové potíže navštěvovat dostatečně často divadlo,přednášky,besedy apod. ?“

Otázky emotivní : „ Cítíte obavu,že nebudete rozumět,když potkáte lidi,kteří neví, že nedoslýcháte ?“ „ Obtěžují Vás Vaše sluchové problémy ?“

Vyhodnocení testu Celkový % sluchový hendikep - součet všech kladných odpovědí - 1 kladná odpověd = 4 % Poměr S : E - součet kladných odpovědí na otázky situační ku součtu kladných odpovědí na otázky emotivní - S : E > 1 - S : E < 1 - S : E = 1

Jaký výsledek dostáváme : Pacient č. 1 : celkem 12 x ano , situační – 4 x , emotivní – 8 x sluch.hendikep - 12 x 4 = 48 % poměr S : E - 4 : 8 = 0,5 Pacient č. 2 : celkem 18 x ano, situační – 10 x , emotivní – 8 x sluch.hendikep - 18 x 4 = 72 % poměr S : E - 10 : 8 = 1,25

Hodnocený soubor 35 žen + 35 mužů Pacienti před prvním vyšetřením ke korekci sluchadlem –prvouživatelé sluchadla Věk – ženy 23 – 93 let - muži 47 - 89 let

Jaké výsledky jsme získali ?

1.Průměrný % hendikep v daných věkových kategoriích Muži 41 – 50 let …..88 % 51 – 60 let …. 80,6 % 61 – 70 let …. 65 % 71 – 80 let …. 59,4 % 81 – 90 let …. 49 %

Ženy 31 – 40 let….60 % 41 – 50 let….84,6 % 51 – 60 let….76 % 61 – 70 let….65,7 % 71 – 80 let….74 % 81 – 90 let….70 % 91 –100 let…56 %

2.Počet osob s určitým % hendikepem Ženy do 20 % - 0 21 - 30 % - 0 31 - 40 % - 2 41 - 50 % - 3 51 - 60 % - 7 61 - 70 % - 3 71 - 80 % - 11 81 - 90 % - 3 91 - 100 % - 6 Muži do 20 % - 0 21 – 30 % - 1 31 – 40 % - 0 41 – 50 % - 10 51 – 60 % - 8 61 - 70 % - 3 71 – 80 % - 4 81 – 90 % - 4 91 – 100% - 5

3.Hodnocení poměru S : E objektivní situační problémy a subjektivní emocionální pocity Počet žen Počet mužů S : E > 1 5 12 S : E < 1 20 17 S : E = 1 10 6

Poměr S : E S : E > 1 S : E < 1 S : E = 1

Závěry daného souboru : U mužů / na rozdíl od žen / – se s věkem snižuje subjektivní vnímání komunikačních problémů U žen / na rozdíl od mužů / – jsou komunikační problémy více emocionálně prožívány

Obecný závěr Co lze obecně z výsledku testu sluchového hendikepu odhadnout ? Celková míra komunikačních potíží nedoslýchavého Poměr reálných komunikačních potíží ku subjektivním pocitům nedoslýchavého Můžeme odhadnout vztah pacienta ke sluchadlu ??

Děkuji Vám všem za pozornost