STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Struktura daní v ČR.
Advertisements

Struktura daní v ČR.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Základy daní úvod do českého daňového systému
Základní prvky daňové techniky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
PŘÍMÉ A NEPŘÍMÉ DANĚ Kristýna Nevolová Lucie Krausová C2A.
Násobení a dělení lomených výrazů
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Osnova: 1.Význam daňové soustavy 2.Definice daně 3.Právní úprava daní 4.Rozdělení daní v ČR 5.Základní pojmy 6.Otázky k opakování s řešením 7.Zdroje Daňová.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.13 Ročníktřetí.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
DAŇOVÁ SOUSTAVA CHARAKTERISTIKA DANÍ.
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Životní cyklus výrobku
Aktiva a pasiva podniku
Cenné papíry VY_32_INOVACE_44_892
Sociální systém České republiky
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Velkoobchod, maloobchod
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 44 Anotace Žáci si ověří znalost daňových pojmů a její problematiky Klíčová slova Daň, plátce, poplatník, subjekt, břemeno, sazba Předmět Ekonomika Autor, spoluautor Mgr. Jitka Vavřincová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Test Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 18 – 21 let, obor Podnikání Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje D a n ě - t e s t 2

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 1. Přesun daně znamená a) úhrada zvlášť vyčíslené daně a zvlášť úhradu základu daně b) že daň je zaplacená kupujícím (přesun dopředu) a prodávajícím (přesun dozadu) c) postoupeni povinností uhradit daňový závazek d) oddálení splacení daňové povinnosti 3

2. Kdo muže být poplatníkem nepřímých daní ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 2. Kdo muže být poplatníkem nepřímých daní ? a) výrobce b) poskytovatel služeb c) distributor d) spotřebitelé 4

3. Kdo je daňovým subjektem? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 3. Kdo je daňovým subjektem? a) plátce daně b) poplatník daně c) správce daně d) plátce a poplatník 5

4. Co je daňová kvóta ? a) minimální daň b) makroekonomický ukazatel STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 4. Co je daňová kvóta ? a) minimální daň b) makroekonomický ukazatel c) omezení, jaká může být maximální sazba příslušné daně d) nomenklatura daní platných na území daného státu 6

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 5. Co je daňové břemeno? a) ukazatel vyjadřující zatížení subjektů daně státem b) povinnost odvádět daň do veřejného rozpočtu c) tradice vybírající daní a jejich správa d) výčet pojmů týkající se daní 7

6. Co je poslední známou daňovou povinností ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 6. Co je poslední známou daňovou povinností ? a) aktuální sazba daní b) částka, kterou si poplatník sám vypočítal a uvedl v posledním daňovém přiznání c) souhrn všech částek, které je jako dluh určitého poplatníka splatný u příslušného finančního úřadu a dosud nezaplacený d) částka uvedená na platebním výměru 8

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 7. Plátcem daně je a) fyzická nebo právnická osoba , která odvádí správci daně daň vybranou od poplatníků b) fyzická nebo právnická osoba, jejíž příjmy, majetek nebo úkony jsou předmětem daní c) každý, kdo je podle zákona povinen platit daň d) každý občan České republiky 9

8. Které z uvedených druhů daní jsou přímé ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 8. Které z uvedených druhů daní jsou přímé ? a) spotřební, daň z nemovitostí, dědická b) daň z příjmů, DPH, silniční c) spotřební, dědická, darovací d) daň z nemovitostí, darovací, silniční 10

9. Kdy bylo zavedeno placení daní ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 9. Kdy bylo zavedeno placení daní ? a) v 1. polovině 19. století b) v 15. století c) v 2. polovině 11. století d) ve 4. století před Kristem 11

10. Jaká mohou být zdaňovací období daně z přidané hodnoty? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 10. Jaká mohou být zdaňovací období daně z přidané hodnoty? a) čtvrtletí nebo měsíc b) pololetní nebo rok c) čtvrtletí nebo pololetí d) měsíc, čtvrtletí, pololetí nebo rok 12

11. Na co se vztahuje placení majetkových daní? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 11. Na co se vztahuje placení majetkových daní? a) pozemky, budovy, automobily b) majetek a příjem c) movitý a nemovitý majetek d) věci, ke kterým má poplatník vlastnické právo 13

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 12. Daň můžeme vypočítat několika způsoby. V zásadě můžeme rozlišovat podle tohoto hlediska 2 hlavní skupiny daní. Jsou jimi daně a) majetkové a důchodové b) sazbové a kontingentové c) přímé a nepřímé d) lineární a progresivní 14

13. Daně vypočítávané sazbou se mohou vypočítat STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 13. Daně vypočítávané sazbou se mohou vypočítat a) procentem ze zakladu daně b) rozdílem mezi vyšší nákupní cenou a nižší prodejní c) pevnou částkou na jednotku zdaňovaného předmětu d) procentem, absolutní částkou, rozdílem mezi 2 cantami 15

14. Kdo je daňovým rezidentem ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 14. Kdo je daňovým rezidentem ? a) organizační složka státu, která vybírá a spravuje daň b) subjekt vystupující v daném státu jako daňový cizozemec c) osoba vystupující v daném státu jako daňový tuzemec d) osoba, jejíž příjmy jsou zdaňovaná srážkou u zdroje 16

15. Který zákon uvádí taxativní výčet daní, které lze stanovit ? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 15. Který zákon uvádí taxativní výčet daní, které lze stanovit ? a) 337/92 Sb. O správě daní a poplatků b) 212/92 Sb. O soustavě daní c) 563/91 Sb. O účetnictví d) 586/92 Sb. O daních z příjmů 17

Řešení: 1-b 8-d 15-b 2-d 9-d 3-d 10-a 4-b 11-c 5-a 12-b 6-b 13-d STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Řešení: 1-b 8-d 15-b 2-d 9-d 3-d 10-a 4-b 11-c 5-a 12-b 6-b 13-d 7-a 14-c 18

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje HOLUBOVÁ, Pavla. Chci se dostat na ekonomii ! a podnikatelskou fakultu. Brno: Barrister a Principal, 2002, ISBN 80-86598-11-X.