Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářským zbožím Autor bakalářské práce: Jiří Bauer Vedoucí bakalářské práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Jana Řeháčková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Vlastní zájem o dané téma Získání odborných znalostí Dostupnost potřebných zdrojů a informací
Cíl práce Cílem práce je nejprve provést analýzu současného stavu řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářským zbožím, poté zhodnotit tento současný stav a následně navrhnout doporučení pro změny, které by vedly ke zlepšení současného stavu. V rámci navržených doporučení je potřeba identifikovat související náklady a zároveň očekávané přínosy.
Výzkumný problém Jak uplatnit strategii CRM v maloobchodní jednotce Albert hypermarket v DOC Mercury? Jakými způsoby prosadit CRM v maloobchodní jednotce Albert hypermarket v DOC Mercury? Jakými prostředky docílit účinné úrovně CRM v maloobchodní jednotce Albert hypermarket v DOC Mercury?
Použité metody Teoretická část: Využití odborné literatury Aplikační část: Dedukce Pozorování SWOT analýza Analýza konkurentů Dotazníkové šetření
Představení společnosti Název: AHOLD Czech Republic, a.s. Hlavní sídlo: Radlická 117, 158 00 Praha 5 Nové Butovice Vstup na český trh: 1990 Právní forma: akciová společnost Činnost společnosti: prodej potravinářských a nepotravinářských výrobků Vybraná jednotka: Albert hypermarket v DOC Mercury Sídlo jednotky: Nádražní 1702/57, 37001 České Budějovice
SWOT analýza SWOT matice Silné stránky (S) Slabé stránky (W) 1,78 0,67 Příležitosti (O) 1,68 SO WO Hrozby (T) 1,44 ST WT Ofenzivní strategie – využití všech příležitostí a silných stránek Výrazná silná stránka – umístění obchodní jednotky Výrazná slabá stránka – kvalita a rychlost obsluhy
Albert hypermarket (OC Mercury) Analýza konkurentů Charakteristika Konkurent A B C D Jméno podniku Albert hypermarket (OC Mercury) Kaufland Tesco Globus Odhad tržeb v řádech miliard Cenová výhoda 2 3 4 Kvalitativní výhoda Technologická základna 1 Odbytová základna Merchandising Vážnost konkurence Parkování Space management Nákupní atmosféra Nejvýznamnější hrozbou Globus Má řadu věrnostních programů a vyspělé technologické vybavení
Dotazníkové šetření Věrnostní programy Kvalita a rychlost obsluhy Sortiment Kvalita zboží Vlastní značka Struktura respondentů
Návrhy a opatření Rozšíření sortimentu Věrnostní programy Motivace zaměstnanců Zavedení samoobslužných pokladen Informační tabule Prezentace výrobků vlastní značky On-line nakupování Rozhlasový reklama
Závěrečné shrnutí Řízení vztahů se zákazníky v obchodní jednotce Albert hypermarket v DOC Mercury Cíl práce byl splněn Výzkumné problémy zodpovězeny Navrhnuta opatření
Doplňující otázky Vedoucí: Jakým způsobem jste vytipoval konkurenty (Kaufland, Tesco, Globus)? Oponent: Jaký růst tržeb vykazuje konkrétní popisovaná jednotka DOC Mercury?
Děkuji za pozornost