NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Advertisements

možnosti: -spustit prezentaci na interaktivní tabuli -na centrálním PC -pracovat ve dvojicích - / jeden PC jako náhled a druhý na aktivní činnost/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 12 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Ukrytý.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Ochrana přírody Za předpokladu použití psacích potřeb a mapy České republiky.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Základní společenstva – člověkem vytvořená místa Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_19_ZÁKLADNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_06_20 Lesy světa
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
Třídění přírodnin.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_2B_19_SEVERNI_EVROPA ZEMĚPIS 8.ROČNÍK Severní Evropa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Ovocné stromy
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_ 08_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
CHRÁNĚNÉ ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Jak lidé využívají přírodu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08- 09_LÉTO
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PARYBY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
  AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Biosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_36_ŽIVOT V MOŘÍCH A OCEÁNECH.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_INOVACE_32_0_ Člověk jako ochránce i kazisvět TÉMA: Člověk a jeho svět, Přírodověda 4.ročník, Rozmanitost přírody, Člověk jako ochránce i kazisvět DATUM TVORBY: 5. května 2013 ČÍSLO PROJEKTU: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424

ANOTACE : Materiál slouží k opakování tématu Člověk jako ochránce i kazisvět v přírodopisu 4. ročníku. Úkoly vychází z probrané látky v učebnici. Žáci pracují inovativní formou na svých PC stanovištích, využívají i své znalosti práce na PC, k tomu jim slouží stručný návod v poznámkách u snímku. Po vypracování úkolů na svých PC stanovištích si žáci ověří správné řešení při společné práci na interaktivní tabuli.

Č L O V Ě K - pravdivé věty označte červeně Člověk je savec. Chránit přírodu není povinností člověka. Člověk si říká „pán tvorstva“. Člověk nese odpovědnost i za vymírání živočichů a rostlin. Člověk je součást živé přírody. Člověk nekácí lesy. Člověk není obratlovec. Záložka Domů – označit text – Barva písma = velké A – zvolit barvu - klik Člověk má odpovědnost za zemětřesení a vichřice. Člověk není závislý na stavu neživé přírody.

Vymírání rostlin a živočichů 1.Čím přispívá člověk nejvíce k vymírání rostlin a živočichů? Nevhodným chováním ve společnosti Trháním a střílením Změnou jejich životních podmínek v důsledku své činnosti Ničím, příroda se mění sama Správná odpověď: 2. Které kriticky ohrožené druhy živočichů vidíte na obrázku: Kliknout do čtverečku, napsat písmeno správné odpovědi Klik na řádek, napsat odpověď, klik mimo označené pole ----------------------------- ---------------------------------- -----------------------------

Na obrázcích jsou některé kriticky ohrožené rostliny. Mezi nimi jsou ale i ty, které zatím zatím ohrožené nejsou. Poznáte je? Přidejte k nim smajlíka! Brčál menší Lýkovec vonný Kandí psí zub SMAJLÍKA najdeš na horní liště mezi obrazci. Klikni na něj a pak klikni u rostliny, kterou chceš označit. Názvy rostlin jsou ukryty pod obrázky. Bledule letní Maceška zahradní Pampeliška-smetánka lékařská

VYBRANÉ OHROŽENÉ A CHRÁNĚNÉ DRUHY ZVÍŘAT JSOU CHOVÁNY V Zoologických zahradách Jak se jmenuje ZOO u Hluboké nad Vltavou? ___________________ http://www.zooohrada.cz/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=15&Itemid=451 2) Určete živočichy na obrázcích z této ZOO Postup u psaní stejný, jako v předchozím snímku. Totéž u dalších snímků. A) N A L K O K B) V D A Y R = přesmyčky A -------------------------------------------------------- B------------------------------------------------------

NIČENÍ LESŮ Proč jsou tropické deštné lesy nazývány „PLÍCE NAŠÍ PLANETY?“ a) dýchají za naší planetu b) ničí škodlivé plyny c) vyrábějí největší množství kyslíku na Zemi d) vyrábí dusík Správná odpověď: Proč člověk tyto lesy kácí? /více správných odpovědí, přidej k nim smajlíka/ a) aby získal vzácné dřevo tropických b) aby získal více vzduchu, který lesy spotřebovávají c) aby vytvořil prostor pro stavbu širokých dálnic d) aby vytvořil nové plochy pro pěstování užitkových rostlin Do čtverečku napiš správné písmeno odpovědi Přetáhni myší smajlíky, pozor, nepoužiješ všechny Klikni na otázku a můžeš psát, po dokončení odpovědi nezapomeň kliknout mimo označené pole Odpověď na 3. otázku „ MÝNĚTŠIČENZ MÍŠUDZVO „ = šifra Čím nejvíce trpí lesy mírného podnebného pásu, tedy i lesy v naší zemi: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na ničení lesů se podílí i jeden druh hmyzu - jeho larvy vykusují pod kůrou stromů lýko a ničí tak přirozené cesty, kudy mohou proudit pro strom potřebné živiny. 1. Jak se tento hmyz jmenuje? --------------------------------- ----------------------------- 2. Jak se nazývá larvami poškozená kůra -------------------------------------------------- Odpověď na otázky hledej pod obrázky Lýkovec smrkový požerek

INTENZIVNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ- člověk se snaží z obdělávané plochy sklidit co největší úrodu. 1. Používá k tomu všechny možnosti současné techniky. Vyjmenujte je: ---------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------- 2. Jaké jsou důsledky jejich používání? ---------------------------------------------------------------------------- Odpovědi vyhledej v učebnici a zapiš !

1.)Vyjmenujte nerostné suroviny, které se u nás NAPŘÍKLAD těží: b)---------------- ---------------- a)------------- Sklářské písky c)------------------ uhlí kámen TĚŽBA NEROSTNÝCH SUROVIN 2)Jaký je hlavní důsledek jejich těžby ? Poškozování ž…………….. p………………

Zdroje: AUTOR NEUVEDEN. Ještěrka zelená [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Je%C5%A1t%C4%9Brka_zelen%C3%A1 AUTOR NEUVEDEN. panda velká [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lightmatter_panda.jpg AUTOR NEUVEDEN. rak říční [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rak_%C5%99%C3%AD%C4%8Dn%C3%AD AUTOR NEUVEDEN. kandík psí zub [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kand%C3%ADk_ps%C3%AD_zub AUTOR NEUVEDEN. bledule letní [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bledule_letn%C3%AD AUTOR NEUVEDEN. lýkovec vonný [online]. [cit. 6.5.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Daphne_cneorum.JPG

Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4 Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-466-5 Ostatní fotografie : Vlastní fotogalerie