Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Advertisements

MARKETINGOVÝ MIX.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Úvod do předmětu Marketing. Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
9. Obchodní činnost podniku charakteristika, hlavní prodejní cesty velkoobchod, maloobchod franchising průběh obchodní činnosti, stanovení ceny ochrana.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Základy marketingu Podniková ekonomika Podniková ekonomika Co je marketing? Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingové nástroje
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Tvorba marketingového mixu
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Marketingové techniky
Plánování Marketingový plán.
Marketingový plán společnosti
Vítejte na Marketingu.
Makroekonomie E 7 - otázky.
Služby následné péče.
Řízení neziskových organizací Marketing neziskových organizací
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
V hotelnictví a cestovním ruchu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Nástroje komunikačního mixu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Praktické přínosy WEP pro české podniky
Transkript prezentace:

Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice Význam a funkce marketingu

Marketingové koncepce Výrobní koncepce Výrobková koncepce Prodejní koncepce Koncepce společenského marketingu

Marketingový trojúhelník zákazník organizace konkurence

Marketingové zásady zajištění konkurenční výhody aktivní využívání tržních příležitostí zaměření se na jednotlivé tržní segmenty koncentrované použití sil  

Marketingový mix = soubor marketingových nástrojů, které organizace používá k dosažení svých marketingových cílů na cílovém trhu. „4 P“: 1. Product (produkt, tj. výrobek, služba) 2. Price (cena) 3. Place (místo, distribuční cesty) 4. Promotion (propagace, komunikace)

Marketing služeb Nehmatatelnost Nedělitelnost Nestálost (proměnlivost) Hlavním předmětem obchodu není výrobek, ale služba . Charakteristika služeb: Nehmatatelnost Nedělitelnost Nestálost (proměnlivost) Neskladovatelnost (pomíjivost)

Marketingový mix služeb Marketingový mix u služeb je rozšířen o další „4P“ - celkem na „8P“: 1. Product 2. Price 3. Place 4. Promotion 5. People 6. Packaging 7. Programming 8. Partnership Neziskový marketingový mix

Cílený marketing 3 základní etapy  STP marketing: Segmenting (segmentace) Targeting (cílení) Positioning (umísťování)

Propagace v NS Význam a formy marketingové komunikace Reklama Podpora prodeje Public relations (hlavní prostředky) Osobní prodej Přímý marketing Prodej služby

Propagační mix a životní cyklus produktu Strategie „tlaku“ Strategie „tahu“