Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice Význam a funkce marketingu
Marketingové koncepce Výrobní koncepce Výrobková koncepce Prodejní koncepce Koncepce společenského marketingu
Marketingový trojúhelník zákazník organizace konkurence
Marketingové zásady zajištění konkurenční výhody aktivní využívání tržních příležitostí zaměření se na jednotlivé tržní segmenty koncentrované použití sil
Marketingový mix = soubor marketingových nástrojů, které organizace používá k dosažení svých marketingových cílů na cílovém trhu. „4 P“: 1. Product (produkt, tj. výrobek, služba) 2. Price (cena) 3. Place (místo, distribuční cesty) 4. Promotion (propagace, komunikace)
Marketing služeb Nehmatatelnost Nedělitelnost Nestálost (proměnlivost) Hlavním předmětem obchodu není výrobek, ale služba . Charakteristika služeb: Nehmatatelnost Nedělitelnost Nestálost (proměnlivost) Neskladovatelnost (pomíjivost)
Marketingový mix služeb Marketingový mix u služeb je rozšířen o další „4P“ - celkem na „8P“: 1. Product 2. Price 3. Place 4. Promotion 5. People 6. Packaging 7. Programming 8. Partnership Neziskový marketingový mix
Cílený marketing 3 základní etapy STP marketing: Segmenting (segmentace) Targeting (cílení) Positioning (umísťování)
Propagace v NS Význam a formy marketingové komunikace Reklama Podpora prodeje Public relations (hlavní prostředky) Osobní prodej Přímý marketing Prodej služby
Propagační mix a životní cyklus produktu Strategie „tlaku“ Strategie „tahu“