VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRÁCE A VÝKON STEJNOSMĚRNÉHO PROUDU
Advertisements

Výkon elektrického proudu
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Elektrický proud Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Práce a výkon elektrického.
zpracovaný v rámci projektu
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Této práci říkáme elektrická práce.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrická energie Alžběta Hrušková, I.A.
Rychlost a měření rychlosti
Název materiálu: Elektrická práce – výklad učiva.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transformátory Jsou nedílnou součástí rozvodu elektrické energie, domácích elektrických spotřebičů… ZŠChodov, Komenského 273.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Reostat Potenciometr- dělič napětí
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
Energetické přeměny Zbožíznalství 1. ročník Energetické přeměny - energii z přírodních zdrojů je nutné přeměnit na formy vhodnější pro dopravu i k použití.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
E LEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Název výukového materiálu
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Schematické značky - opakování
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_36_ Příkon a energie elektrického proudu Číslo.
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU Portál eVIM VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU

Co se mám naučit: Jak vypočítáme výkon el. proudu Proč je příkon spotřebiče větší Příkony některých el. spotřebičů

Zopakujte si: Zvedáme 10kg silou 100N po dráze 1m. Vykonáme práci100N. 1m= 100J. Když tuto práci vykonáme každou sekundu je náš výkon 100Watů. Pokud zvedáme hodinu, vykonáme práci 100wathodin, za 10hodin= 1 000wathodin= 1kWh. Elektrický proud koná práci zahřívá vodič elektrony proudí od záporného pólu- mohou konat práci

Na elektrických spotřebičích štítek s údaji: příkon, napětí.. Odlišení příkonu a výkonu: Příkon říká, kolik elektrické energie spotřebič spotřebuje za sekundu Výkon říká, kolik užitečné práce spotřebič vykoná za sekundu. Rozdíl jsou ztráty- většinou teplo Účinnost= podíl výkon: příkon

Závislost výkonu na napětí a proudu: Učebnice str. 134/ nahoře Závěr:kolikrát zvětšíme napětí, tolikrát se zvětší výkon kolikrát zvětšíme proud, tolikrát se zvětší výkon Výkon elektrického proudu vypočítáme násobením napětí a proudu: Jednotky: výkon- wat, značka- W V elektrotechnice se někdy používá voltampér místo watu

Příklad:

Příklad:

Příkony světelných spotřebičů: Příkony tepelných spotřebičů:

Možné úpravy pro výpočty podle Ohmova zákona: Podle vztahu: P= = = U. I Vyjádříme-li podle Ohmova zákona napětí: U= R. I, je příkon: P= R. I2 P= U. I= U. =

Shrnutí: Výkon elektrického proudu vypočítáme podle vzorce: Příkon elektrického spotřebiče můžeme také vyjádřit: P= U. I= = I2. R

Pracovní sešit str.: 53/1, 54/2,3. Použitá literatura: MACHÁČEK, Martin. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 2. vyd. Prométheus, 2001. ISBN 80-7196-220-1. Rauner, Karel. Fyzika pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-525-9. Rauner, Karel. Fyzika pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Fraus, 2006. ISBN 80-7238-526-7. Chytilová, Marta. Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Státní pedagogické nakladatelství, 1983. ISBN 14-408-83.