Dětští vojáci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Způsobilost k právním a protiprávním úkonům
kpt. Ing. Veronika Krausová kpt. Ing. Martina Štěpánková
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
OHNISKA NEKLIDU V SOUČASNÉM SVĚTĚ
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
TERORISMUS.
Mezinárodní organizace a OSN
zápis zápas o republiku 1935 – „Sudetoněmecká strana“ – 15,2% 1935 – E. Beneš nahrazuje v úřadu TGM 1937 – TGM – umírá – s ním obrazně i 1. rep. podzim.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Domácí násilí.
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Žena a sport.
Digitální učební materiál
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
Dětská práce Lucie Pizúrová.
Mezinárodní humanitární právo
Sociální patologie SCPT SCPA
Nemoc AIDS v Africe.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření27.
OSN (United Nations Organization)
Ten dělá to a ten zas tohle
Nováčková Kateřina, Nováčková Dominika C2A
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Doc. PhDr. Vlastimil Fiala, CSc.
Řízení sportovního tréninku
Tresty a ochranná opatření
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Sociální patologie SCPT SCPA
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ PŘEHLED, VÝZNAM, ÚČEL DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY © Zdeňka Králíčková, 2012.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
MINISTERSTVO OBRANY ČR. Sekce průmyslové spolupráce a řízení organizací  Praha,
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
PRÁVO SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ Prameny, mezinárodní organizace, vztah ČR a EU JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Název vzdělávacího materiálu
doc. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Je nízká plodnost opravdu problémem?
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Přehled opatření uložených za spáchání trestného činu (provinění)
Život a pocity nekriminálních pedofilů - výsledky výzkumu 2012
TERORISMUS.
Pedie Co mají společné?.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Terorismus.
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Dobrovolnické programy
Co říká česká veřejnost?
Rodičovství biologické a pěstounské
OHNISKA NEKLIDU V SOUČASNÉM SVĚTĚ
Domácí násilí.
Operační program potravinové a materiální pomoci
Přidejte se na slido.com #ZE1.
Transkript prezentace:

Dětští vojáci

Invisible children Aktuální problém Oblasti konfliktů Celkem cca 300 000 dětí (odhad UNICEF) Hlavně: Střední Afrika Jihovýchodní Asie Blízký východ

používání dětských vojáků porušuje Dětský voják = osoba mladší 18 let, která je součástí ozbrojených sil nebo ozbrojených jednotek o jakékoliv velikosti (bez rozdílu pohlaví) používání dětských vojáků porušuje Právo na osobní svobodu Právo na svobodu pohybu a pobytu Právo na vzdělání Právo na vyrůstání v rodině Právo na všeobecný rozvoj Použití dětských vojáků odporuje Úmluvě o právech dítěte Trest = válečný zločin Souzen Mezinárodním trestním soudem v Haagu

součást ozbrojených skupin bojujících proti vládám, etnikům atd. Kolumbie, Barma, Uganda, Sierra Leone, Súdán, Pobřeží Slonoviny, Srí Lanka, Uganda, Kolumbie, Afghánistán Výjimka - Demokratická republika Kongo, Barma, Čad - nezletilí rekrutováni i do pravidelné armády státu Fce dětského vojáka: doručovatelé zpráv živé štíty Vyzvědači sluhové či nosiči břemen I boj se zbraní v ruce

Jak se stane dítě vojákem? Dobrovolně materiální důvody Ztráta rodiny Touha po pomstě Verbování proti vlastní vůli – únosy prodej

Výcvik tvrdý fyzický výcvik - často končí smrtí nejslabších jedinců, přežije cca 1/3 Překonávání bolesti – např. skupina jednoho chlapce zbije do krve a on potom musí normálně druhý den nastoupit na výcvik x celý den na slunci přivázáni základní taktika boje a trénink se zbraněmi

Závěrečná zkouška – součást přijetí mezi ostatní - zastřelení zajatce (často pod vlivem drog) Více než 1/3 dětských vojáků = dívky - musí přežívat s menšími dávkami potravy než chlapci, častěji jsou oběťmi pohlavního zneužívání

„Vojenští velitelé ovládají dobře metody, které z dětí činí dobře seřízené a velmi efektivní zbraně, zastrašit je a vychovat podle vlastního přání není až tak těžké. Vyzbrojeny lehkými zbraněmi mohou být stejně dobrými, a možná i lepšími vojáky než dospěli. Dají se totiž přimět k věcem, kterých často dospělí nejsou schopni.“ (Obara Otunnu, zvláštní zmocněnec OSN pro otázku dětí ve válečných konfliktech)“

Výhody dětského vojáka specifické vlastnosti mladší děti jsou psychicky a emočně nezralé nemají vyvinuty morální hodnoty velmi snadno manipulovatelné odvážní rychle si osvojují bojové schopnosti méně náročné na stravu a žold boj vidí jako hru, soutěží mezi sebou Neusilují o vedoucí pozici

Náprava? Následky celý život Programy na znovuzačlenění do společnosti DDR – tři principy: Disarmament (odzbrojení) Demobilization (vyčlenění z bojových jednotek, zjištění identity za účelem nalezení rodiny) Reintegration (psychologická pomoc, poskytnutí základního vzdělání a zapojení do společnosti). vytvoření propracovaného systému rehabilitačních programů místními vládami vyslání jednotek OSN – UNPROFOR (jednotky na Balkáně) = mírové jednotky, které by bránily nejvíce možné postihnuté lokality

Další informace Armáda božího odporu – Uganda http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/169696-konyho-detsti-vojaci-vrazdili-vlastni-rodiny-smiri-se-nekdy-s-minulosti/ Hnutí Save the children Mezinárodní den kampaně za zastavení verbování dětským vojákům: 12. únor – tzv. Red Hand day