Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Advertisements

Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_06_VÝZNAM.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Souvětí Celek složený ze dvou a více vět. Věta hlavní (VH) – mluvnicky nezávisí na jiné větě Věta vedlejší (VV) – závisí na větě řídící, doplňuje její.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Věta a výpověď Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Větné rozbory pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Větný rozbor č.10 Autor Fulínová.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_10_SKLADBA.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafické znázornění souvětí
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Spojky.
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_1206_slož.souvětí Téma: Stavba složitého souvětí Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 11. 5. 2012 Datum ověření: 16. 5. 2012

ANOTACE Ročník: 9. Tematická oblast: Český jazyk – Skladba – Stavba složitého souvětí Vzdělávací materiál je určen pro názorný výklad či opakování stavby složitějšího souvětí. Pomocí animace se žáci seznámí s postupem při rozboru souvětí a se správným řešením. Materiál je motivační a názorný.

Postup Určete a označte počet vět v souvětí Určete věty hlavní a vedlejší Určete druh vedlejších vět Určete významové poměry mezi souřadně spojenými větami Můžete použít grafické znázornění souvětí

Znázorněte stavbu souvětí Každých pár kroků odbočovaly z hlavní jeskyně další vysoké a ještě užší chodbičky, neboť tato sluj byla v podstatě obrovským bludištěm křivolakých chodeb, jež se vzájemně proplétaly a nikam nevedly.

Znázorněte stavbu souvětí Každých pár kroků odbočovaly z hlavní jeskyně další vysoké a ještě užší chodbičky, neboť tato sluj byla v podstatě obrovským bludištěm křivolakých chodeb, jež se vzájemně proplétaly a nikam nevedly. 1 VH neboť 2VH jež 3VV 1 VH neboť 2 VH – poměr příčinný 3 VV - přívlastková

Znázorněte stavbu souvětí Chlapec byl již na stráži, když světla parníku blikala kolem loděnice, ale neslyšel žádný hluk, neboť mladí lidé byli zamlklí a tiší, jako bývají lidé, kteří jsou utrmáceni málem k smrti.

Znázorněte stavbu souvětí Chlapec byl již na stráži, když světla parníku blikala kolem loděnice, ale neslyšel žádný hluk, neboť mladí lidé byli zamlklí a tiší, jako bývají lidé, kteří jsou utrmáceni málem k smrti. 1 VH ale 3 VH neboť 4 VH když 2 VV jako 5 VV kteří 6 VV 1 VH ale 3 VH – poměr odporovací 3 VH neboť 4 VH – poměr příčinný 2 VV – časová 5 VV – způsobová 6 VV - přívlastková

Znázorněte stavbu souvětí Odpověď na to, jakého věku se velké kočkovité šelmy dožívají, není snadná, ale naše dosavadní znalosti ukazují, že je to povětšinou 15 až 20 let, i když se největší z velkých koček, lev a tygr, mohou výjimečně dožít i věku o několik let vyššího.

Znázorněte stavbu souvětí Odpověď na to, jakého věku se velké kočkovité šelmy dožívají, není snadná, ale naše dosavadní znalosti ukazují, že je to povětšinou 15 až 20 let, i když se největší z velkých koček, lev a tygr, mohou výjimečně dožít i věku o několik let vyššího. 1 VHa …….. 1 VHb ale 3 VH jakého 2 VV že 4 VV i když 5 VV 1 VH ale 3 VH – poměr odporovací 2 VV – přívlastková 4 VV – předmětná 5 VV – př. přípustková

ZDROJE STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 9.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, ISBN 80-85937-87-5.