Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Strategické plánování v marketingu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Model strategie marketingového mixu
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Plánování a rozhodování v organizaci
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Digitální učební materiál
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Digitální učební materiál
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: EKO Ročník: 4 Téma: Marketing Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie Kábová Datum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV004 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV004 Anotace: Marketing – základní pojmy, využití BCG matice

MARKETING Definice: Marketing je proces řízení zajišťující poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb zákazníka tak, aby byly efektivně dosaženy cíle firmy.

HISTORIE MARKETINGU Výrobní podnikatelská koncepce (1900-1920) čím levnější výrobek, tím lépe se prodá (Ford, Baťa) Výrobková podnikateská koncepce (1920-1940) kvalitní zboží si svého zákazníka vždy najde Prodejní podnikatelské koncepce (1940-1950) výrobek je úspěšnější na trhu pokud je podpořen reklamou Marketingová podnikatelská koncepce (1950-1970) poznej potenciální zákazníky a teprve potom podnikej Sociální koncepce marketingu dopad výroby do oblasti životního prostředí, etiky, sociálních vztahů

SEGMENTACE TRHU Agregátní trh lze členit např. : trhy zdrojů trhy výrobců trhy obchodních zprostředkovatelů trhy vládní nebo trhy spotřební trhy organizací Chování spotřebitele – zákazníka ovlivňují tyto faktory: kultura sociální faktory osobní faktory psychologické faktory

ZÁKLADNÍ MARKETINGOVÁ STRATEGIE - NA SVÉM TRHU MŮŽEME ZVOLIT TŘI MOŽNOSTI: HROMADNÝ MARKETING DIFERENCOVANÝ MARKETING CÍLENÝ MARKETING

Příklad: Trh osobních aut HROMADNÝ MARKETING – výroba jednoho univerzálního typu vozu DIFERENCOVÁNÝ MARKETING – výroba několika obměn téhož vozu CÍLENÝ MARKETING – výroba vozů rozčleněna do samostatných kategorií (např. nižší, střední, vyšší), pro každou kategorii je třeba najít správný segment zákazníků

STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V MARKETINGU ÚROVNĚ: NA ÚROVNI FIRMY NA ÚROVNI STRATEGICKÉ OBCHODNÍ JEDNOTKY (SBU) NA ÚROVNI KAŽDÉHO VÝROBKU

Strategické plánování firmy jako celku OTAZNÍKY – většinou nové obchodní jednotky HVĚZDY – úspěšné otazníky PENĚŽNÍ KRÁVY – nejdůležitější zdroj příjmů PSI – určeny k útlumu a likvidaci hvězdy otazníky 20 % 10 % tempo růstu trhu dojné krávy psi relativní tržní podíl (firma se porovnává, kolikrát má větší podíl na trhu než největší konkurent) 0 % 10x 1x 0,1x