Rok s kocourkem Matyášem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

Rok s kocourkem Matyášem
ČLOVĚK A JEHO SVĚT ORIENTACE V ČASE Jana Štadlerová ZŠ Věšín.
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výtvarné setkání v MŠ II.
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
2. změňte logo na pozadí předlohy snímku ze zelené bubliny na usměvavé sluníčko Procvičování prezentace 1. Klepnutím a přepisem vložte libovolný nadpis.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 2.
VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 4.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Jaký je naše tělo Kontrola
STÁŽ SLOVINSKO 2015 Stáže se zúčastnily: P. učitelky: Hana Kunzfeldová, Bc. Olga Širanová z MŠ Okružní 23, Bruntál Navštívené školy: MŠ Škofije Pedagogická.
PŘÍPRAVA MYŠLENKOVÝCH MAP K ROČNÍMU PLÁNOVÁNÍ „ZA POZNÁNÍM S KOSTKÁČKEM“ autor fotografií: Bc. Marie Čermáková.
Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!!
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Realizace programu Aflatoun v mateřských školách STÁŽ SRBSKO 9. – Lenka Košková, Michaela Vláčilová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Vzdělávací systém ve Walesu 2-3 ROKY / ČAS MĚDVĚDA 3-7 LET / ÚŽASNÁ LÉTA 7-11 LET / NEJLEPŠÍ PŘÁTELÉ WELŠANÉ SI VYTVOŘILI SVŮJ JEDNOTNÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ.
 Kde: chata Radost, Plasnice, Orlické hory  Kdy: 12. –  Účast: 28 žáků  Inspirace: publikace Michal Dubec, Adaptační (stmelovací) soustředění.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Příjemce podpory: TRIALOG
Části roku Mgr. Lenka Stará
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Naše škola 1.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
Autor: Mgr. Radana Marelová
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
SVĚTADÍLY - OLYMPIJSKÉ KRUHY
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zvuky přírody Sluchové vnímání.
Rybolov – poznej svou značku
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Vzduch a jeho využití.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Jak se upravit do divadla
Ochrana životního prostředí
VY__III/ 2__INOVACE__199 Pracovní činnosti Window color - MANDALA.
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Umíš je pojmenovat a umístit?
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Tělo - kostra Lidské tělo.
Transkript prezentace:

Rok s kocourkem Matyášem Vypravme se děti hned, objevovat dětský svět, zamotaný v kubíčku, kde kotě honí myšičku.

ROK S KOCOURKEM MATYÁŠEM velká myšlenková mapa

DÍLČÍ MYŠLENKOVÁ MAPA Dílčí myšlenkové mapy obsahují souhrn informací o jednotlivých INTEGROVANÝCH BLOCÍCH Rozdělení do tematických celků Oddělení jednotlivých oblastí Charakteristiky tematických celků Zaznamenáváme zde data plnění jednotlivých tematických celků

Záznamové listy Záznamový list pro metodické zpracování tematického celku Evaluační záznamový list Evaluační záznamový list pro dětskou kresbu

Motivační říkanky s fotografiemi

Motivační říkanky s fotografiemi

„Naše škola kočičí“ Kocourek Matyáš přináší dětem jednoduché „kočičí úkoly“

Soubor pracovních listů KOUZELNÉ MANDALY, KRUHY NAŠEHO ŽIVOTA Při vykreslování mandal můžeme poslouchat dětskou relaxační hudbu. Při vymalovávání by měly děti co nejméně mluvit a měly by vnímat, jak se cítí. Tyto pracovní listy můžeme také použít ke společným rozhovorům nad obrázky.

Individuální vybarvování předtištěných mandalových předloh se zaznamenáním slovního vyjádření pocitů dětí

Skupinové kolorování mandal vodovými barvami Mandala z našich těl – relaxace, uvolnění za doprovodu relaxační hudby

Dopolední tvořivé dílničky V ZÁJMU HARMONICKÉHO ROZVOJE DĚTSKÉ OSOBNOSTI PODPORUJI Láskyplné vztahy − SRDCE − city Rozumný náhled na svět − HLAVA, jako orgán, kde sídlí mozek Vlastní tvořivost – RUKA, způsob, jakým objevujeme svět

Dopolední tvořivé dílničky Popis jednotlivých činností je součástí publikace.

Dopolední tvořivé dílničky

Kočičí kalendář Každé ráno se scházíme u „KOČIČÍHO KALENDÁŘE“. Umisťujeme zde barevné ping-pongové míčky, které zaplňují jednotlivé dny v týdnu od začátku do konce měsíce. Učíme se vnímat jména dnů v týdnu, roční období a názvy měsíců. Nejde o zapamatování si těchto pojmů, ale o utváření povědomí o jednotlivých časových pojmech. Opakujeme také základní barvy a je to náš ranní rituál, zklidnění po volných hrách.

Kočičí kalendář Vše, co je jen trochu možné, vyrábějí děti samy.

Jak jsme připravovali nástěnné mapy Velká nástěnná mapa s otisky rukou, v nichž jsou jména a značky dětí, je umístěna tak, aby zde rodiče při přivádění dětí do třídy mohli sledovat, o čem si ve školce právě povídáme.

Třídní myšlenková mapa s Matyášem Myšlenkovou mapu, kterou máme umístěnou ve třídě, si děti vybarvují samy. Povídáme si o barvách klubíček i o tom, co je vepsáno v „barevných nitkách“.

Vlastní práce s motivační říkankou Toto je prostor pro vlastní tvořivost učitelky v konkrétní škole či třídě. To, jak zpracováváme jednotlivé tematické celky, je ovlivněno skupinou dětí ve třídě, ale také osobností učitelky, která vnáší do celého projektu svůj vlastní náhled na konečnou realizaci.

Děti, paní učitelky, nejsem kotě, už jsem velký. Dobře nám tu spolu bylo, krásně se nám tady žilo. Rozjedeme, rok už skončil, rád jsem s vámi všechno prožil, snad zůstane pocit v nás, že to nebyl ztracený čas… VÁŠ KOCOUREK MATYÁŠ Autor fotografii, textů a námětů pracovních i metodických listů © M. Čermáková. Ilustrace a grafické zpracování − nakladatelství Barevné kamínky − Gabriela Přikrylová