PROSTěsdělovací styl TEORIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Interpretace neuměleckého textu Popis pracovního postupu II.
Advertisements

Interpretace neuměleckého textu Esej II. Pojmenujte užitý útvar českého jazyka Mezi intencemi post-totalitního systému a intencemi života zeje propast:
Vymezení slovních druhů
Prostě sdělovací styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slohové postupy.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Určete, k jakému funkčnímu stylu patří následující texty:
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
Neverbální komunikace
Funkční styly, slohové postupy a útvary
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo-název šablony klíčové aktivity
01 Úvod do stylistiky Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
Funkční styly.
Funkční styly Marcela Jurková.
Elektronická učebnice - II
STYL ÚŘEDNÍHO JEDNÁNÍ (JEDNACÍ, PRAKTICKY ODBORNÝ)
Hrátky s češtinou.
Stylistika Marcela Jurková.
STALKING Denisa Dubská 7.B ZŠ Šumperk,Vrchlického 22,Šumperk
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL Mluvené útvary.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Slohové postupy.
Prostěsdělovací styl a jeho charakteristika
holé, rozvité, několikanásobné
Styl prostěsdělovací Marcela Jurková.
Volitelný jazykový seminář STYLISTICKÉ HODNOCENÍ PŘEKLADU Božena Bednaříková.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
Prostě sdělovací styl Prostě sdělovací stylOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Současný český jazyk 5 Stylistika Marek Lollok. Literatura - Stylistika češtiny. Eva Minářová. 1. vyd. Brno: PdF, MU, ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_17_SLOH_A_KOMUNIKACE.
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
9. ročník Michaela Hantková
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Funkční styl odborný.
Písemná práce Základní informace.
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických.
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

PROSTěsdělovací styl TEORIE

Znaky: styl běžné komunikace, objevuje se v projevech soukromých i neoficiálních projevech veřejných plní funkci informační, sdělnou projevy soukromé (nepřipravené, často dialogické) x projevy veřejné útvary: zpráva, oznámení, SMS, e-mail, blahopřání, kondolence, pozvánka aj.

jazykové prostředky: hovorová slova a slovní spojení na hranici spisovnosti (tzv. kolokvialismy) - to je v pohodě apod. častý výskyt částic, odkazovacích a ukazovacích zájmen, citoslovcí a tzv. parazitních výrazů - vlastně, prostě apod. expresivní přídavná jména - děsný užití prostředků neverbálních - gesta, mimika

syntaktické prostředky: dodatkové připojování větných členů nezřetelné hranice jednotlivých výpovědí často subjektivní pořádek slov - jádro sdělení na začátku výpovědi - např. Dva miliony stála rekonstrukce domu! častý výskyt kontaktových prostředků - např. To jsem se vám nadřel!