Kolonizace a dekolonizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
Advertisements

Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Země a zeměpis.
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Zámořské objevy 15. století
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Objevné plavby DS: kap. 17 a 18, ss. 108 – 122.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné plavby 7. ročník.
Jan Dušek. * Objevné cesty Objevné cesty * Kolonizace Kolonizace * Seznam použitých zdrojů Seznam použitých zdrojů.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
WORKSHOP „Prioritizace“ a pravidlo „De Minimis“ Kamil Nejezchleb Svatomartinská konference
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společné a koordinované politiky EU
S Kolumbem do Nového světa
Počátky feudalismu.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Tučňáci Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
Antické Řecko – doba železná
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Zeměpis Zeměpis (geografie) vznikl ve starověkém Řecku
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_02
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
OBJAVITELIA ZEME.
© 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_11_ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Název a číslo materiálu:
RANÝ NOVOVĚK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
„Ó Bože, osvoboď nás od řádění Normanů.“
HISTORIE TURISMU OSÍDLOVÁNÍ ZEMĚ.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Původní obyvatelé byli Indiáni, tvořili velké říše Aztékové, Mayové,
Kolonialismus.
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Index Exportu Chladnoucí poptávka v zahraničí a nevyužitý potenciál některých teritorií Ing. Otto Daněk – místopředseda AE.
Transkript prezentace:

Kolonizace a dekolonizace

Kolonizace světa 15. – 20. st. V 15. st. – přerušena doprava zboží do Indie po souši díky dobytí Istambulu(Cařihradu) Turky - začalo hledání nové cesty po moři: 1) 1498 Vasco de Gama – přistál v Indii 2) 1492 Krištof Kolumbus objevil Ameriku 3) 1522 Fernao de Magalhaes obeplul Zemi ……….

Země kolonizované pozitiva negativa vybudování dopravních infrastruktur vybudování zdravotnictví vybudování školství negativa ničení místních kultur narušení duchovního světa narušení způsobu hospodaření

Kolonizátoři = mateřské země levný zdroj surovin rozšíření trhu potlačení jazykové bariéry prolínání obyvatel