Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bankovnictví Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Způsoby placení a hospodaření domácnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Krátkodobý finanční majetek Peníze na cestě
Poštovní poukázky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
OBCHODNÍ BANKY – ŠEKY Ing. Renata Slaná
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Kam s penězi, aby nezahálely
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZPŮSOBY PLACENÍ – platební styk
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Elektronické bankovnictví
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bankovní a nebankovní půjčky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování – pracovní list
Mocniny s racionálním exponentem II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární nerovnice o jedné neznámé - řešené příklady
Moderní platební nástroje
Geometrická posloupnost - součet
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Banky a jejich funkce – Pracovní list
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování – pracovní list
Opakování – pracovní list
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Aritmetická posloupnost - součet
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úpravy algebraických výrazů
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list Předmět: Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Příjmy a výdaje domácností – Pracovní list Anotace: Pracovní list je určen k procvičení učiva příjmy a výdaje domácností formou testu jako samostatná práce. Žáci pracují s materiály v tištěné podobě. Po vyřešení proběhne společná kontrola přes plátno a projektor. Klíčová slova: Disponibilní příjmy Hrubá mzdy, čistá mzda, výplatní páska Hotovostní a bezhotovostní platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Sada: 49 Číslo materiálu: VY_62_INOVACE_EK2_06

Největší část příjmů domácností tvoří: a) příjmy z kapitálového majetku b) příjmy ze zaměstnaneckého poměru c) příjmy z veřejných financí 2. Disponibilní příjmy jsou: a) příjmy před zdaněním b) příjmy po zdanění c) příjmy z podnikání

4. Výplatní páska nemusí obsahovat: 3. Čistá mzda je: a) hrubá mzda snížená o povinné odvody b) hrubá mzda snížená o daň z příjmů c) hrubá mzda snížená o 15% 4. Výplatní páska nemusí obsahovat: a) hrubou mzdu b) srážky prováděné zaměstnavatelem c) podpis mzdové účetní

5. Hotovostní platební styk je: a) platební uskutečňovaný mezi dvěma bankami b) forma placení, při které se nevyužívají bankovky a mince c) placení prostřednictvím bankovek a mincí 6. Množství peněz na BÚ zjistí klient: a) výpisem z BÚ b) na poště c) v kterékoli bance

7. Výpis z BÚ zasílá banka klientovi: a) minimálně jednou měsíčně b) podle vzájemné dohody c) po každém pohybu na účtu 8. Poštovní poukázky jsou: a) šeky, které slouží k ukládání a výběru peněz v bance b) nástroj v hotovostním a kombinovaném platebním styku (nejčastěji k úhradě prostřednictvím pošty) c) cenné papíry, kterými lze uhradit některé platby

Pracovní list – řešení: 1. Největší část příjmů domácností tvoří: b) příjmy ze zaměstnaneckého poměru 2. Disponibilní příjmy jsou: b) příjmy po zdanění 3. Čistá mzda je: a) hrubá mzda snížená o povinné odvody

4. Výplatní páska nemusí obsahovat: c) podpis mzdové účetní 5. Hotovostní platební styk je: c) placení prostřednictvím bankovek a mincí 6. Množství peněz na účtu zjistí klient: a) výpisem z BÚ

7. VBÚ zasílá banka klientovi: b) podle vzájemné dohody 8. Poštovní poukázky jsou: b) nástroj v hotovostním a kombinovaném platebním styku (nejčastěji k úhradě prostřednictvím pošty)

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Švarcová, J. Ekonomie - stručný přehled 2000/2001. Zlín, CEED, 2000. 277 s. ISBN 80-902552-4-8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alexandra Herbriková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.