VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mechanická práce a energie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
3. Mechanická energie a práce
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Rychlost a měření rychlosti
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Mechanika II. Výkon VY_32_INOVACE_ V praxi není důležitá pouze velikost vykonané práce, ale také doba, za kterou byla práce vykonána.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
17 POLOHOVÁ ENERGIE - opakování VY_32_INOVACE_17 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace:Opakování a procvičování.
Výpočet práce z výkonu a času Práci, např. stroje, můžeme také vypočítat, pokud známe jeho výkon P a dobu t, po kterou pracoval: Platí: W = P ∙ t.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
07 ELEKTRICKÝ PROUD V PLYNECH VY_32_INOVACE_07 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: H třída: 6. předmět: Fyzika anotace: Objasnění nového.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
03 Elektrické spotřebiče
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
09 REOSTAT - DĚLIČ EL.NAPĚTÍ A REGULÁTROR EL. PROUDU
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
VY_32_INOVACE_20 22 ÚČINNOST autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Práce ve fyzikálním slova smyslu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
15 JEDNOTKY DÉLKY – opakování.
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_36_ Příkon a energie elektrického proudu Číslo.
Energie ZŠ Velké Březno.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_19 19 PERPETUUM MOBILE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G 3 – 15 třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – úvod do problematiky vzniku a přeměny energie. Žáci rozliší druhy energií, jejich vznik a využití.

ENERGIE – jaké znáš druhy energií?

ENERGIE Jak to, že…. mohou pracovat stroje ? ….mají motory je člověk schopen pracovat ? …..má svaly Kde se bere jejich „síla“ ? ….motory spotřebovávají palivo ….člověk přijímá potravu V potravě a palivu je „něco“, co je schopno se přeměnit v ……p r á c i

ENERGIE FYZIKA  aby tělesa (motor, člověk…) pracovala musí přijímat energii  energie se znovu přemění na práci…. potrava energie práce (energie) (svaly) (energie)

ENERGIE Schopnost tělesa konat práci = energie. PRÁCE = ENERGIE Energie je fyzikální veličina: značka : E Základní jednotka: 1 J (joule) Další jednotky: 1kJ = 1 000J = 103J 1 MJ = 1 000 000J = 106J 1 GJ = 1 000 000 000J = 109J

ENERGIE V praxi se častěji setkáváme s jednotkami energie (práce) odvozenými z výkonu: 1 Ws wattsekunda 1 kWh kilowatthodina 1 MWh megawatthodina 1Ws = 1J 1 kWh = 1 000 Wh Pamatuj: 1kWh = 3,6 MJ

Citace: Text: Vlastní výklad autora. RAUNER, Karel a kol. Fyzika 8. Plzeň: Fraus, 2006, ISBN 80-7238-525-9. KOLÁŘOVÁ, CSC, Růžena a kol. Fyzika 8. Praha: SPN, 2005, ISBN 80-7196-149-3. INTERNET. http://dumy.cz/ [online]. [cit. 28.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://dumy.cz/>. Ilustrace: www.office.microsoft.com