1. Co mají společného násobky těchto čísel?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Advertisements

34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
49.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Elektronická učebnice - II
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
Elektronická učebnice - II
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_066.MAT.01 Největší společný dělitel, nejmenší společný.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Matematická dovednost Téma: Společný dělitel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
1. Rozděl dané látky do dvou skupin
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Co mají společného zlomky
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Odmocniny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
1. ? Může se pevná látka měnit přímo na plyn?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
1. Urči co se pohybuje snáze?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
1. Co je to astronomie? Jedna z nejstarších věd.
AUTOR: Martina Dostálová
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Transkript prezentace:

1. Co mají společného násobky těchto čísel? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 1. Co mají společného násobky těchto čísel? 12: 12, 24, 36, 48, 60, 72, 84, …. 3: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, ……. 8: 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, ….. Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám NÁSOBEK ČÍSLA Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 2. Co o tématu znám NÁSOBEK ČÍSLA Násobek čísla je číslo, které je bezezbytku dělitelné daným číslem. Každé číslo má nekonečně mnoho násobků. Vždy můžeme nalézt další a další násobek daného čísla. 5: 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35 …. 1254825140, 1254825145, 1254825150, ………

SPOLEČNÝ NÁSOBEK ČÍSEL Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 3. Jaké si řekneme nové termíny SPOLEČNÝ NÁSOBEK ČÍSEL Společný násobek dvou nebo několika čísel je takové přirozené číslo, které je násobkem všech těchto čísel. Společných násobků dvou nebo několika čísel je nekonečná řada čísel. 3: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39,… 4: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, …..

NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4. Co si řekneme nového NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK Nejmenší společný násobek dvou nebo více čísel je společný násobek, který je nejmenší ze všech společných násobků. Nejmenším společným násobkem čísel 3 a 4 je číslo 12. Nejmenší společný násobek zapisujeme: n (3, 4) = 12

5. Procvičení a příklady Vypiš 10 násobků od daných čísel: 8 15 54 136 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 5. Procvičení a příklady Vypiš 10 násobků od daných čísel: 8 15 54 136 427 854 Počítej: n (6, 5) = n (8, 10) = n (4, 6) = n (12, 24) = n (9, 13) = n (7, 8) =

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6. Něco navíc Postup určení nejmenšího společného násobku (u větších čísel, kde se společný násobek určuje obtížněji z hlavy) Rozklad daných čísel na součin prvočinitelů Výběr prvočísel, která jsou v rozkladech alespoň jednoho z daných čísel Každé prvočíslo zapíšeme do výsledného součinu v počtu, který je roven největšímu počtu výskytu v rozkladech daných čísel. n (156, 126) = ? 156 = 2 . 2 . 3 . 13 126 = 2 . 3 . 3 . 7 n (156, 126) = 2 . 2 . 3 . 3 . 7 . 13

7. CLIL Least common multiple Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 7. CLIL Least common multiple A multiple of a number is the product of that number and an integer. Multiples of 4 are: 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, ….. Multiples of 3 are: 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39,… Common multiples of 4 and 3 are simply the numbers that are in both lists: 12, 24, 36, ……. So, from this list of the first few common multiples of the numbers 4 and 3, their least common multiple is 12.

8. Zpětná vazba - test Urči nejmenší společný násobek čísel: 5 a 8 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 8. Zpětná vazba - test Urči nejmenší společný násobek čísel: 5 a 8 7 a 12 18 a 14 a 17 6 a 4 a 7 145 a 275 874 a 956 David a Jirka veslují na lodích. David se posune o 1,2 m na jedno zabrání vesly a Jirka o 1,5m. Po kolika metrech zaberou zase vesly současně, když vyrazí ve stejný čas a plují stejně rychle?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe