Pravidla pro tvorbu výukových PowerPointových prezentací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Specifika Tvorby prezentací pro žáky 1. stupně ZŠ
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Nástroj pro prezentace
HyperText Markup Language
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady29Číslo DUM14.
Jak vytvořit dobrou prezentaci
Nástroj pro prezentace
ZÁKLADNÍ TYPOGRAFICKÁ PRAVIDLA
TVORBA MULTIMEDIÁLNÍCH PREZENTACÍ
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Branislav Šturmankin GPJP
Písmo.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_157_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Tvorba snímků v PowerPointu
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
Textový editor 11 Styly.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vytváření prezentace v PowerPointu
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Obrázky poskytla firma Complex,
Žákovské práce ZŠ ŠVERMOVA.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Textový procesor (MS Word)
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
Textový editor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Zásady práce s prezentacemi
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zásady pro zpracování počítačové prezentace
Hana Cídlová, Lenka Žemličková
UČITEL 3. TISÍCILETÍ – ZVÝŠENÍ KOMPETENCÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ NA JABLUNKOVSKU TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM.
Jméno autoraZdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
PowerPoint - seznámení Miroslav Lorenc. PowerPoint  K čemu a kdy použít?  Jaké jsou možnosti využití?  Alternativy?
Prezentace.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tvoříme prezentace v programu PowerPoint 2007
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 6. Datum.
INFORMATIKA 7 Fonty písma
Nástroj pro prezentace
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Zásady tvorby prezentace
Vzorová prezentace Nadpis : Tučně Styl pozadí 12
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Nástroj pro prezentace
Pro rychlý způsob formátování textů a následné vytváření obsahu
Panel úloh.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zásady správné prezentace
Management Tvorba prezentací ppt.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Jak si připravit prezentaci
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obhajoba maturitní práce
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Transkript prezentace:

Pravidla pro tvorbu výukových PowerPointových prezentací Hana Cídlová, Lenka Žemličková

Výzkum využití prezentací ve výuce Formální stránka prezentací Efektivita využití prezentací ve výuce URBANOVÁ, Klára a Hana ČTRNÁCTOVÁ: PowerPointové prezentace jako prostředek zvyšování efektivity výuky chemie. Media4u Magazine [online]. roč. 7, č. X3, s. 8-15, 2010 [cit. 2013-01-16]. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mmX32010.pdf

Efektivita využití prezentací Studenti: Lépe připravená přednáška Vyučující: Kratší čas potřebný pro přednášku Skutečnost: výsledky testů stejné nebo horší než při klasické výuce

Doporučení pro tvorbu prezentací Typografické zásady Grafická složka Typ a rozvržení snímku Další požadavky (obsah a rozsah učiva, správnost,…

Ad a) Typografické zásady Používat bezpatkové fonty Arial  Times New Roman Nepoužívat BLOKY PÍSMEN VELKÉ ABECEDY Tučné fonty: nadpisy a jednotlivá slova Ne kurzíva, ne podtržení

Ad b) Grafická složka nanejvýš 3-4 barvy na snímku, kontrastní pozadí snímků tmavší (ne červená) 1 barevné schéma pro celou prezentaci obrázky relevantní střídmé využití animací

Ad c) Typ a rozvržení snímku ne více než 3 úrovně textu uspořádání zleva doprava a svrchu dolů pravidlo 6  6 stručné snímky („efekt potlačení řeči“) WECKER, Christof. Slide presentations as speech suppressors: When and why learners miss oral information. Computers & Education [online]. roč. 59, č. 2, s. 260-273, 2012 [cit. 2013-03-28]. ISSN 0360-1315. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131512000140

Otázky (jaro 2013) Vyhovují prezentace pro výuku chemie uvedeným doporučením? Srovnání s dalšími předměty (fyzika, přírodopis) české základní školy důvěryhodné servery (www stránky někt. ZŠ a SŠ, portál RVP, portál DUMY) portál RVP: http://dum.rvp.cz portál DUMY: http://dumy.cz

Výsledky Většinu doporučení prezentace splňují Problémy: zvýraznění textu podtržením příliš mnoho animací není důsledně dodržováno pravidlo 6x6 nejsou důsledně používány stručné snímky

Následný rozbor prezentací z Metodického portálu RVP Podmínka: uvedeno uživatelské hodnocení Sledováno: pravidlo 66, typ snímků Výsledek: Uživatelé (učitelé chemie) lépe hodnotí prezentace, které uvedeným pravidlům hůře vyhovují.

Závěry a doporučení prezentace případně upravit pozor na uživatelské hodnocení prezentací prezentace případně upravit využívat stručné, případně černé snímky dodržovat pravidlo 6x6 méně využívat animace nezvýrazňovat podtržením

Děkuji za pozornost!