ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE Cílem mé práce bylo analýzovat a zhodnotit konkurenceschopnost podniku Mechel Service Stahlhandel Czech Republic, s.r.o. Teoretická část je věnovaná popisu základních pojmů a vysvětlení použitých postupů. V praktické části pomoci různých analýz a metod jsem vyhodnotila současný stav podniku. Daria Eliseeva Struktura dodavatelů Silné stránky Konkurenceschopná cena Kvalita výrobků, certifikáty Technické vybavení, soulad se všemi technicko - technologickými požadavky Dobrá image reference společnosti Flexibilita společnosti v oblasti přizpůsobování se požadavkům odběratelů Vlastní dodavatelé z přidružených podniků, výhodné platební podmínky Slabé stránky Nedostatečná propagace firmy a produktů Nedostatečné obchodní zastoupení, nízká aktivita obchodních zástupců při hledání nových obchodních partnerů Objemy zásob hotových výrobků na skladě Nízké procento odběratelů z obchodníků Složitá logistika od dodavatelů (z Ruska) Příležitosti Přehodnocená strategie podniku v oblasti obchodní a cenové politiky Přehodnocená strategie v oblasti personální politiky společnosti Rozšíření počtu a kvality obchodních zástupců po celé České republice Přijetí do firmy odborníka na veřejné zakázky a sestavování projektové dokumentace Hledání příležitostí státních zakázek nejenom v České republice, ale v evropských státech Vytvoření nového sortimentu služeb a zboží, rozšíření nabídky Hrozby Konkurenti - vstup nových dceřiných společností velkých zahraničních koncernů Konkurenční výrobky z neevropských států (Čína, Ukrajina, Rusko) Snížení konjunktury na trhu, zejména v důsledku možné ekonomické nebo finanční krize, pokles v souvztažných průmyslových oblastech jako strojírenství nebo stavebnictví Změna legislativních podmínek a požadavek na ještě větší automatizaci procesů nebo standardizaci Struktura odběratelů Návrhy na zlepšení: Sledovat FN; Určení bonity potenciálního odběratele Uzavření obchodní smlouvy o zajištění dodávek pouze po uplynutí zkušební doby spolupráce s odběratelem. Zavedení systému zálohových plateb Zlepšení propagačních a reklamních materiálů Analýza konkurence Faktory SWOT analýzy