Název školy: ZŠ a MŠ Březno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZORUJ: = = =
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
7.
Rozšiřování zlomků Krácení zlomků Rovnost zlomků
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
Zlomky Smíšená čísla.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
9.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Krácení lomených výrazů.
Racionální čísla.
10.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Poměr v základním tvaru.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Složitější složené zlomky
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Lomené algebraické výrazy
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Lomené algebraické výrazy
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky Dělení zlomků..
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
4 KRÁCENÍ ZLOMKŮ.
Poměr v základním tvaru.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_38_zlomky Téma: zlomky M 7-9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0360 Anotace: Materiál k interaktivní tabuli –zlomky M 7-9

anotace zlomky

pojem zlomku

Rovnost, rozšiřování, krácení Zlomky rozšiřujeme, násobíme-li čitatele i jmenovatele stejným číslem. PŘ: Zlomky krátíme, dělíme-li čitatele i jmenovatele stejným číslem.

Základní tvar zlomku Při úpravě zlomku se musí zlomky krátit na základní tvar. Zlomek je v základním tvaru, když čitatel i jmenovatel jsou čísla nesoudělná. Výsledek můžeme také zapsat číslem smíšeným:

Porovnávání zlomků 1.způsob: Zlomky převádíme na společného jmenovatele. 2.způsob: Použijeme šipkové pravidlo.

Smíšená čísla Říkáme: zápas trval jeden a třičtvrtě hodiny; krůta vážila devět a půl kg… Zápis:

Sčítání a odčítání zlomků Zlomky převádíme na společného jmenovatele a pak sečteme nebo odečteme. Hledáme společný násobek čísel 5 a 4

Násobení zlomků Násobíme čitatele s čitatelem a jmenovatele s jmenovatelem: Před vynásobením provádíme výhodné krácení, abychom nepočítali se zbytečně velkými čísly:

Dělení zlomků a převrácený zlomek Při dělení zlomků využíváme převrácených zlomků. Jde o zlomky, u kterých zaměníme čitatele a jmenovatele. Zlomky dělíme tak, že první zlomek násobíme zlomkem převráceným.

Složený zlomek Složený zlomek je zlomek, který má v čitateli či jmenovateli nebo v obou místo čísla zlomek.

Desetinné zlomky a převod zlomků na desetinná čísla Desetinné zlomky mají ve jmenovateli čísla 10, 100, 1 000, … Dají se snadno zapsat desetinným číslem a desetinná čísla zlomky. Počet nul u čísel ve jmenovateli je stejný, jako počet desetinných míst za desetinnou čárkou

Test na opakování Urči: Jak je to zapsáno dobře? A) B) C)

!!! Zpět !!!

Správná odpověď je C