Hrnkovky náročné na teplotu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Advertisements

Káva o Káva se vyrábí úpravou semen kávovníku o Nejčastěji se pěstují tři druhy kávovníku: a. Kávovník arabika – pěstuje se ve vyšších nadmořských.
Árónovité (Araceae) Č ele ď : Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kdo jsem – stromy II Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Trvalky kvetoucí v létě L - P Název sady:Pěstování trvalek (pro 1. ročník, obor.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Balkónové květiny Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Náročná na zařazení v osevním postupu, výnos 6 t zrna/ha, nahá obilka, pšeničná bílkovina je lepek.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 9 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny M - N Název sady:Pěstování cibulovin a hlíznatých rostlin.
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny O - P
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
Hvězdnicovité (Asteraceae)
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Rostliny z našeho okolí
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rostliny z našeho okolí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Árónovité Čeleď: (Araceae) Dostupné z Metodického portálu
Živočichové v lesích Jan Pavlik.
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Název prezentace (DUMu):
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Lilek potměchuť Simona Hrochová,Klára Krejčí,
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Úvod do sadovnického květinářství
Číslo projektu dum. Kapradiny 2.1 Název školy Předmět Květinářství
Cukry – přírodní sladidla
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Název prezentace (DUMu):
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název prezentace (DUMu): Hlíznaté rostliny C
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Nahosemenné rostliny II
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dvouletky Nároky na stanoviště a výživu Pěstební postup a využití
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Lenka Hájková Tomáš Vráblík Jan David Reitschläger
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Hrnkovky se středními nároky na teplotu
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Transkript prezentace:

Hrnkovky náročné na teplotu

Calathea – kalatea, košatka čeleď: Marantaceae – marantovité vytrvalé byliny listy: kopinaté, s výraznou kresbou pochází z tropických oblastí Jižní Ameriky nároky: teplomilné, vyžadují polostín, zimní teplota by měla být minimálně 15 °C, v zimě omezujeme teplotu, mají rády vyšší vzdušnou vlhkost množení: řízkováním, používají se vrcholové i osní řízky, dále můžeme množit dělením trsů škůdci: mšice, svilušky

Zamioculcas – zamiokulkas, zamiovec Zamioculcas zamiifolia čeleď: Araceae - arónovité vzpřímeně rostoucí rostlina s lesklými tmavě zelenými sudozpeřenými listy, v kořenové časti tvoří masité ztloustlé rhizomy, výška 60-80 cm květenství je zelená palice z Východní Afriky do bytových interiérů je vhodnější menší kultivar „Zamicro“

Zamioculcas – zamiokulkas, zamiovec snáší polostín i hlubší stín nesnáší přemokření substrátu množení:dělením trsu starších rostlin a listovými řízky, které po zakořenění vytvoří hlízky

Spathiphylum – spatifylum, lopatkovec čeleď: Araceae - arónovité byliny s nízkým stonkem, které tvoří hnízdovitě rostoucí kopinaté listy s dlouhým řapíkem rostou v bahnitých nebo dočasně podmáčených půdách prodávají se jako kvetoucí v době, kdy tvoří bílý toulec a palici nenáročná rostlina, vhodný do hydroponie, jedovatá

Monstera – monstera čeleď: Araceae - arónovité liánovitě rostoucí rostliny tvořící kmínek se vzdušnými kořeny obsahuje látku dráždící pokožku světlomilná, ale není vhodné přímé slunce velmi dobře snáší suchý vzduch v interiéru množení: stonkovými vrcholovými, osními a kmínkovými řízky, lze množit i semenem

Monstera – monstera Zástupci: Monstera deliciosa – monstera skvostná listy: velké a děrované, kožovité, lesklé, laločnaté z kmínku vyrůstají vzdušné kořeny, po dotyku se substrátem koření květenství je palice s býlím toulcem, který je po dozrání jedlý vhodná do hydroponie robustní rostlina, potřebuje vyvazovat Monstera obliqua slabě rostoucí liána, není tolik robustní listy jsou podlouhlé, kopinté, srdčité s protáhlými otvory

Philodendron filodendron čeleď: Araceae – arónovité liány nebo polokeře listy: jsou celokrajné, srdčité, laločnaté nebo dělené na stonku se tvoří vzdušné kořeny některé druhy jsou epifitické květenství: palice s obalovým listem

Philodendron filodendron Zástupci: Philodendron scandens – filodndron vystoupvý listy:srdčité s nápadně protáhlou špičkou šplhavá liána, do závěsných nádob Philodendron erubescens listy:velké, srdčité, čepel na rubu vínová šplhavá liána, tvoří vzdušné kořeny výhony lze vyvazovat k opaoře

Epipremnum, Scindpsus – scindapsus, šplhavník, blázen čeleď: Araceae – arónovité šplhavá liána se vzdušnými kořeny listy: srdčité, kožovité, žlutě skvrnité, starší listy při vhodných podmínkách dorůstají až 30 cm na stoncích se tvoří krátké vzdušné kořeny výhony mohou dorůstat několika metrů pěstují se v závěsných nádobách, nebo se mohou vyvazovat k oporám velmi dobře se dají pěstovat hydroponicky

Epipremnum, Scindpsus – scindapsus, šplhavník, blázen nároky: snáší polostín a horší světelné pěstební podmínky, nemá rád přímé slunce, při nedostatku světla listy zezelenají, to samé se děje při přehnojení N toleruje silný zpětný řez množení: stonkovými vrcholovými řízky se 3 – 5 listy, osními řízky se s 1 – 2 očky mladé rostliny z vrcholových řízků je třeba zaštipovat

Použitá literatura MALÝ Miroslav a kol. Květinářství II. VOŠZa a SZaŠ Mělník, 2012. 327 s. ISBN 978-80-904782-8-2. Fotografie použité v prezentaci jsou autorovi.