Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Zápis 2014 ZŠ Ostrava-Michálkovice.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PŘIHLÁŠKA NA STŘEDNÍ ŠKOLU
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vybrané úpravy dle zákona č. 82/2015 Sb. Karel Bárta
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Individuální vzdělávací plán
Novelizovaná legislativa a určování SVP žáků PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Informační zdroje     
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2016/2017 Vypracovala: Mgr. Yveta Opravilová, zástupkyně ředitele.
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Inkluze v podmínkách DMl
Monika Puškinová Praha
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Kariérové poradenství v českém středním školství
příspěvková organizace
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
9. Tvorba individuálního plánu
Jak zažádat o poradenskou službu
Přijímací řízení, odvolací řízení, novely…
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Základní východiska zachování pojmu „speciální vzdělávací potřeby“
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Novinky v předškolním vzdělávání
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť dne 20. 3. 2017 a 27. 3. 2017

O služby poradny žádá rodič i na základě vlastního uvážení Vyhláška 27/ 2016 Sb. , § 11, odst. 3 Poradenskou pomoc školského poradenského zařízení může využít žák nebo jeho zákonný zástupce také na základě svého uvážení nebo na základě rozhodnutí orgánu veřejné moci podle jiného právního předpisu.

Sdělení školy Vyplnit na prosbu rodiče, který podává žádost o vyšetření, nečekat na podnět z PPP PLPP zasílat jako přílohu, poradně poskytnout i vyhodnocení PLPP Rodič má právo znát obsah Sdělení Oddíl dotazníku: Návrh podpůrných opatření

Oddíl dotazníku: Návrh podpůrných opatření Vyhláška 27/ 2016 Sb. , § 12, odst. 3 Školské poradenské zařízení projedná před vydáním doporučení návrh doporučených podpůrných opatření se školou, zletilým žákem nebo zákonným zástupcem žáka, a povede-li to k naplňování vzdělávacích potřeb žáka, přihlédne k jejich vyjádření. Se školským zařízením projedná školské poradenské zařízení návrh podpůrných opatření v oblasti školských služeb.

vyhodnocování podpůrných Opatření Účastní se škola školské poradenské zařízení žák a zákonný zástupce žáka

Vyhláška 27/ 2016 Sb., §16, odst. 4 Škola ve spolupráci se školským poradenským zařízením, žákem a zákonným zástupcem žáka průběžně vyhodnocuje poskytování podpůrného opatření. Školské poradenské zařízení vyhodnotí poskytování podpůrných opatření ve lhůtě jím stanovené, nejdéle však do 1 roku od vydání doporučení. V případě vyhodnocení individuálního vzdělávacího plánu se uplatní § 4 odst. 2.

Vyhláška 27/ 2016 Sb., § 4, odst. 2 Školské poradenské zařízení ve spolupráci se školou sleduje a nejméně jednou ročně vyhodnocuje naplňování individuálního vzdělávacího plánu a poskytuje žákovi, zákonnému zástupci žáka a škole poradenskou podporu. V případě nedodržování opatření uvedených v individuálním vzdělávacím plánu informuje o této skutečnosti ředitele školy.

Podklady pro vyhodnocování Dotazník, kterým bude obeslána škola.

Další informace Doporučení – V. Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání (stupeň podpůrného opatření) IVP – podpisy pracovníka ŠPZ Předávání žáků do péče SPC

Důležité odkazy Národní ústav pro vzdělávání http://www.nuv.cz/p/nv On-line formulář přihlášky je připojen u každého popisu programu, je k dispozici i na adrese https://kurzy.nuv.cz. Vzdělávání pro asistenta pedagoga https://kurzy.nuv.cz/element/16-profesni-rozvoj/ Referát pro společné vzdělávání http://www.nuv.cz/kontakty/referat-pro-sv Národní institut pro další vzdělávání http://www.nidv.cz/cs/programova-nabidka/pn.ep/

Děkuji za pozornost