Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_12_12_vyjmenovaná slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MĚKKÉ SOUHLÁSKY Český jazyk 2. ročník
Advertisements

O PYŠNÉM NETOPÝROVI– vyjmenovaná slova po P
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_514_Vyjmenovaná slova po - p - AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vyjmenovaná slova po P.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.16 Název pro školu:
Vyjmenovaná slova po P. ČJ 3. ročník.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Procvičuj vyjmenovaná slova po P VY_32_INOVACE_08 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka,
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_14.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Číslo v digitálním archivu školy
O pakování vyjmenovaných slov po M a P Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_210.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P ROZLIŠUJEME
Číslo v digitálním archivu školy
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_29_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Vyjmenovaná slova po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Doplň a vyškrtej vyjmenovaná slova po P
Český jazyk 3.třída Vyjmenovaná slova -M,P- opakování
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Mgr. Vladimíra Mikulášková
VYJMENOVANÁ SLOVA P.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_317_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Vytvořila: Mgr
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Vyjmenovaná slova po „P“
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04 _Vyjmenovaná slova po m, p Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník Šablona projektu: III/2 Inovace.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Zemanová. Dostupné z Metodického portálu
VYJMENOVANÁ SLOVA Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_11_12_vyjmenovaná slova.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_52_INOVACE_10_ČJ_Vyjmenovaná slova po P a jejich význam - 1 Téma Číslo projektu Anotace ČJ 3 CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list: Vyjmenovaná slova po „P, S, V“ - shrnutí Jazykové vzdělávání Jazyk: český Věk: 3. ročník ZŠ Anotace: Tato prezentace slouží ke shrnutí.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_02_12_vyjmenovaná slova
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název učiva: Vyjmenovaná slova po P
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň- Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Iva Zemanová Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň – Božkov.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vyjmenovaná slova po P Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_A__10_Vyjmenovaná slova.
Přesmyčky s VS po P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
VYJMENOVANÁ SLOVA P Popis hry:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Vyjmenovaná slova po P.
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ČESKÝ JAZYK
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _VYJMENOVANÁ SLOVA
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_05
Autor: Mgr. Karolina Pátková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_190_ČJ3
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_04_12_vyjmenovaná slova
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Předmět:Český jazyk Ročník:třetí
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n.M., Kollárova 1045
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_16_12_vyjmenovaná slova
Vyjmenovaná slova po P.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_10_12_vyjmenovaná slova
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Český jazyk – interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po P
Transkript prezentace:

Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_12_12_vyjmenovaná slova

PÝCHA, PYTEL, PYSK Doplň správná i –y, í –ý: Toník má rád dětské knihy. Zná jej ch sp sovatele i ilustrátory. Už ví, že p cha je oškl vá vlastnost, že ježek p chá, ale p - tel l šce nerozp chá, že pod p sky kob ly se ukr vají žlu- té zuby a Honza, zab jející sedm hlavé saně, si při chůzi vesele p ská zam lovanou p sničku. Poznáš, kterou pohádku má Toník nam sli? P šná princezna Krasom la se zam lovala do zp vajícího zahradníka M roslava. Kocourek M keš si p šně vykračoval po návsi. Plaváček získal tř zlaté vlasy, mnoho koní a p tle plné bohatství. Krup cová kaše se val la oknem ven a stále přib vala.

um-vadlo krab-ce b-dliště p-šný bal-k pl-novod nesl-chané p-sk p-skat Vybarvi pouze balónky s vyjmenovanými slovy a slovy příbuznými (žlutě – vyjmenovaná slova po B a slova příbuzná, zeleně – vyjmenovaná slova po L a slova příbuzná,….) um-vadlo krab-ce b-dliště p-šný bal-k pl-novod nesl-chané p-sk p-skat lep-dlo lamp-čka m-nout prům-sl p-tlák p-tlovina ub-vat

NETOPÝR, SLEPÝŠ, PYL O přírodě Doplň správná i –y, í –ý: O přírodě Toník l stoval v knize o př rodě. Dočetl se, že netop r je ž voč ch, který připo- m ná okřídlenou m š. Netop ři krouží noční oblohou a ž ví se hm zem. Přes den spí ve svých úkr tech, zavěšení hlavou dolů. Netop ří let je nesl šný, přesto někdy můžeme zaslechnout slabé zap skání netop ra. Slep š vypadá jako malý čern had. Slep ši jsou rovněž užiteční, ž ví se hm zem podobně, jako netop ři. Někdy můžeme zahlédnout, jak se slep š m hne v trávě. Včely poletuj z květu na květ. Na nožičkách mají košíčky, do kterých ukládají žlutý prášek z květů, kterému se říká p l.

Slepýš nebo slepíš?     Pyl nebo pil?    

I - Í Y - Ý dřevěné p-liny p-l z květů lípy p-tlačil v lese Roztřiď do sloupců podle toho, zda – li se ve slově píše i – í nebo y – ý: I - Í Y - Ý dřevěné p-liny p-l z květů lípy p-tlačil v lese vyhrnuté psí p-sky p-lná včelička netop-t v kamnech p-líře mostu vyp-l hrnek vody netop-ří mládě uhynulý slep-š na silnici p-šný jako páv p-lníček na nehty p-skal na flétničku p-tlíček sladkostí

KOPYTO, KLOPÝTAT, TŘPYTIT SE Doplň správná i –y, í –ý: Práce v lese Ráno b la ještě rosa, která se na slunci třp tila. Děln ci již nepracovali. Toník s te- tou se usadili na kládu a pozorovali, jak lesn dělníc m tili část lesa. Tu pak chtěli osázet mlad mi stromky. Při práci využ vali tažné koně. Každý kůň má okovaná ko- p ta. Jedna kob lka klop tla o pařez a začala klop tat. Na cestě se cosi třp tilo. Co se to tam leskne, m slí si Toník. B la to podkova, kterou klop tající kob la ztratila. Kovář j bude muset př kovat na kop to novou podkovu.

Popis Prezentace je určená k osvojení vyjmenovaných slov po ,,P“ – PÝCHA, PYTEL, PYSK, NETOPÝR, SLEPÝŠ, PYL, KOPYTO, KLOPÝTAT, TŘPYTIT SE a k procvičení učiva. První, třetí, čtvrté a šesté cvičení – dopisování chybějících písmen či slov se provádí kliknutím levým tlačítkem myši na rámeček a doplněním chybějícího písmene pomocí klávesnice. Druhé cvičení k procvičení učiva je určeno k vybarvování balónků podle barvy oblečení šaška, kterému balónek patří. Vybarvují se pouze slova vyjmenovaná či příbuzná. Nejprve se levým tlačítkem myši klikne na balónek, který chceme vybarvit. V nástroji kreslení se opět levým tlačítkem klikne na výplň tvaru a zvolí se potřebná barva, tím se balónek vybarví. V šestém cvičení se třídí fialové cedulky podle pravopisu – procvičují se vyjmenovaná slova a slova příbuzná. Přesun ,,cedulek“ se provádí kliknutím levým tlačítkem myši do rohu kartičky a následně posunem myši se současným držením levého tlačítka.

Zdroje Myšlenková mapa – dle návrhu autorky Snímky 2 , 3, 5, 7 - obrázky dle návrhu autorky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vlková.