Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Regionální dimenze sítě TEN-T
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Dopravní infrastruktura rozhodující oblast spolupráce euroregionu Ing. Gustav Slamečka, Ph.D. Ministr dopravy České republiky Ekonomické fórum ČR – SR.
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Moravskoslezský kraj, Ostrava – Jak dál?. Počet obyvatel Moravskoslezský kraj – dnes (2010) – tis. obyvatel - pokles za posledních 20 let o 40 tis.!
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje Miroslav Novák náměstek hejtmana kraje.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Fakulta managementu a ekonomiky
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
KONFERENCE „MÍRA REGULACE V ÚZEMNÍCH PLÁNECH VE STŘEDOEVROPSKÉM PROSTORU“ ČESKÝ TĚŠÍN 8. A ING. ARCH. PETR GAJDUŠEK.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Regionální inovační infrastruktura v ČR JUDr. Vladimír Gašpar, předseda představenstva ČARA 4. prosinec 2007, Praha – Inovace 2007.
Statutární město Ostrava
KI ISVS MSK pilot spolupráce
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Informační a komunikační technologie KRAJSKÝ ÚŘAD MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Internet ve státní správě a samosprávě.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ZEMĚPIS Téma: Moravskoslezský kraj Ročník:
1 VI. Ročník mezinárodní konference Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 22. září 2016 Luhačovice Potřeby a problémy dalšího rozvoje.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Strategické úkoly MD Pardubice
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů VII. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 21. září 2017 Luhačovice Význam dopravní infrastruktury pro řešení zaměstnanosti v Moravskoslezském kraji Ing. Pavel Bartoš, FITE a.s. předseda představenstva FITE a.s. prezident Sdružení pro rozvoj MSk

Klíčové pojmy Současný stav dopravní infrastruktury v MSk Přínos pro hospodářský rozvoj regionu Doprava – ekonomika – ekologie Několik zamyšlení Partnerství a spolupráce

Současný stav silniční dopravní infrastruktury v MSk Klíčové silniční stavby: Stavby Slezského kříže D1 – dobudovaná, napojená na polskou dálniční síť – nekvalitní stavba v prostoru Ostravy D48 – schází dobudovat Bělotín – Rychaltice a obchvat Frýdku – Místku Silnice I/11(západní část) a I/57 Ostrava, Opava, Krnov, Bartultovice – vybudovaná malá část Silnice I/11 (východní část) a I/68 Havířov, Třanovice, Nebory, Oldřichovice, Bystřice, Hrádek Jablunkov, slovenská hranice – letos bude dokončeno Oldřichovice – slovenská hranice

Současný stav železniční sítě v MSk Železniční koridory: II. tranzitní železniční koridor – Hranice na Moravě – Bohumín – Petrovice u Karviné polská státní hranice dobudováno, schází rekonstrukce žel. Uzlu Ostrava III. tranzitní železniční koridor – Dětmarovice, Český Těšín, Mosty u Jablunkova slovenská hranice, rozestavěný poslední úsek Český Těšín - Dětmarovice Napojení letiště Ostrava – Mošnov na železnici

Oderská vodní cesta úsek Kedzierzyn – Kožle – Ostrava – (Mošnov) Snaha polské strany splavnit Odru až po Kožle, případně po českou hranici MD nechalo zpracovat studii proveditelnosti celého kanálu D-O-L Stavba nemá jednotnou podporu v MSk

Přínos pro hospodářský rozvoj regionu Rozvoj podnikání je výrazně větší v dosahu vyhovující a funkční dopravní infrastruktury Významná pomoc při řešení současných hospodářských problémů v MSk V oblastech s nevyhovující dopravní infrastrukturou se nedaří rozvoji podnikání a příchodu investorů Problém životního prostředí – stát není schopen připravit stavby – „prodloužená Rudná v Ostravě, obchvat Frýdku – Místku, obchvat Opavy a další

Doprava – ekonomika - ekologie Výstavba neprobíhá podle priorit, ale podle toho co je stavebně připraveno Příprava staveb trvá i desítky let, bez ohledu na potřebnost i ekologickou Chyby ve stavebním řízení – zrušení rozhodnutí, zbytečné průtahy Kvalita projekčních i stavebních prací – pokles kvalifikace a zručnosti na všech stupních Plýtvání penězi a časem

Odpovědnost státního aparátu Několik zamyšlení Odpovědnost státního aparátu Neplacení daní = trestný čin Plýtvání veřejnými a cizími prostředky = ??? Jakou má státní aparát vůči penězům daňových poplatníků Kde jsou peníze na růst platů zaměstnanců? Přebujelý státní aparát Neefektivní státní správa Současný stav silniční dopravní infrastruktury představuje roční ztráty 180 mld. Kč, obnovitelné zdroje stojí ročně 40 mld. Kč, prohrané arbitráže aj.

Partnerství a spolupráce Nezastupitelná úloha vlivných lokálních organizací jako Sdružení pro rozvoj MSk, Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, krajské hospodářské komory aj. Partnerství je nástrojem kontinuity při změnách politických reprezentací Dlouhodobá tvorba efektivních strategických rozvojových dokumentů – prioritně doprava, vzdělávání, územní plánování, VaVaI, zaměstnanost (pakty zaměstnanosti) K efektivnímu partnerství je nezbytné najít odvahu – čím silnější partner, tím větší odvaha

DĚKUJI ZA POZORNOST