DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Číslovky DRUHY ČÍSLOVEK
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Zájmena přivlastňovací a ukazovací
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo v digitálním archivu školy
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Přídavná jména pravopis koncovek
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Podstatná jména - opakování Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Září 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Skloňování základních číslovek
SLOVNÍ DRUHY.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MŮJ, TVŮJ, SVŮJ, JEJÍ
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMENA TÝŽ, TENTÝŽ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména – pád, číslo, rod Název sady: Český jazyk 4.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Shoda přísudku s podmětem
Odchylky od pravidelného skloňování podstatných jmen
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rod a číslo podstatných jmen
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Skloňování přídavných jmen měkkých
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Přídavná jména Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování a procvičování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zájmena.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Skloňování zájmen Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Tvarosloví – Skloňování zájmen Ročník prima Datum tvorby 21.11.2012 Anotace Skloňování zájmena týž, tentýž, sám Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Procvičovací cvičení lze použít jako test nebo domácí cvičení. Možnosti využití: promítání ve třídě Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Skloňování zájmen týž, tentýž, sám Dal jsem si lanýže. Tentýž lanýž mi týž den způsobil žaludeční potýže. …radši bych se nacházel ve stavu beztýže.

Skloňování zájmen týž, tentýž Zájmeno týž, tentýž skloňuje se jako vzor mladý v některých pádech jsou tvary složené ze zájmen ten a týž

Skloňování týž, tentýž– rod mužský číslo jednotné 1. týž, tentýž (sportovec) 2.téhož 3.témuž 4.téhož, týž, tentýž 6.témž, tomtéž 7.týmž, tímtéž číslo množné 1. tíž, titíž, tytéž 2. týchž 3. týmž 4. tytéž 6. týchž 7. týmiž http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Ilja_Venalainen_KuPS_vs_Sakari_Mattila_Klubi-04.jpg/530px-Ilja_Venalainen_KuPS_vs_Sakari_Mattila_Klubi-04.jpg

Skloňování týž, tentýž– rod ženský číslo jednotné 1. táž, tatáž (žena) 2. téže 3. téže 4. touž, tutéž 6. téže 7. touž, toutéž číslo množné 1. tytéž 2. týchž 3. týmž 4. tytéž 6. týchž 7. týmiž http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/74/Hat_Madagascar.jpg/476px-Hat_Madagascar.jpg

Skloňování týž, tentýž– rod střední číslo jednotné 1. totéž (děvče) 2. téhož 3. témuž 4. totéž 6. témž, tomtéž 7. týmž, tímtéž číslo množné 1. táž, tatáž 2. týchž 3. týmž 4. táž, tatáž 6. týchž 7. týmiž http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Cute_little_girl_sitting.jpg

Procvičování Úkol: Doplňte zájmeno týž (tentýž) ve správném tvaru. Chodil do ................ školy jako jeho otec. Udělej to ............. způsobem. Viděl ................. jako já. Mluvil o ................. problémech. Dejte se ................. cestou jako já. Není příjemné opakovat .............. lidem stále............ . Oba měli ................ nápad.

Skloňování zájmena sám Zájmeno sám skloňuje se podle vzoru mladý v 1.a 4. pádě obou čísel má i jmenné tvary Příklad Chlapci přišli úplně sami. Dívky uvařily oběd samy. Rodiče nechali děti doma samy.

Procvičování Úkol: Doplňte tvary zájmena sám. Jabloně byly ............... květ. Zabýval se ............... užitečnými věcmi. vystoupali jsme na .............. vrchol hory. Žáci si vyzdobili ......... třídu. Bylo slyšet ...... smích. Koně šli na pastvu.......... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/Malus_domestica_a1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8f/Bashkir_horse.JPG/800px-Bashkir_horse.JPG

Zdroje: KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 136 s. ISBN 80-7238-206-3. MELICHAR, Jiří a Vlastimil STYBLÍK. Český jazyk: rozšířený přehled učiva základní školy s cvičeními a klíčem. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-042-5228-1. Ostatní materiál je z archivu autorky http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org