DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_768.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CH_1_BAR_17_OBECNACHEMIE.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
1 Lineární (vektorová) algebra
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Číselné obory – čísla přirozená, čísla celá Autor Michala Pfefrčková Tematický okruh Základní poznatky z matematiky Ročník první Datum tvorby 6.9.2012 Anotace Prezentace slouží k osvojení a procvičení operací s přirozenými a celými čísly. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC,. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Základní poznatky z matematiky Číselné obory – čísla přirozená, čísla celá

Druhy čísel N … množina všech přirozených čísel Z … množina všech celých čísel Q … množina všech racionálních čísel R … množina všech reálných čísel

Přirozená čísla používají se pro určení počtu, nebo vyjadřování pořadí značíme N, ℕ základní operace s přirozenými čísly: sčítání, násobení pozn.: (U) věty o uzavřenosti, (A) věty o asociativnosti, (K) věty o komutativnosti, (N) věta o neutrálnosti, (D) věta o distributivnosti

Pro každá tři přirozená čísla a, b, c platí: součet a + b je přirozené číslo součin a · b je přirozené číslo (U) a + (b + c) = (a + b) + c a + b = b + a a · (b · c) = (a · b) · c a · b = b · a 1 · a = a (A) (A) (K) (K) (N) a (b + c) = ab + ac (D)

Řešte následující úlohy v oboru přirozených čísel: 8 – 2 = 2 – 8 = pomocí distributivnosti vypočítejte: 2‧132+8‧132= 3‧100+2‧1000= 6 ⇒ K = {6} - 6 ⇒ K = {} (2+8) ‧132=10‧132=1320 ⇒ K = {1320} (3+20) ‧100=23‧100=2300 ⇒ K = {2300}

Celá čísla používají se např. pro určení změny počtu … značíme Z, ℤ základní operace s celými čísly: sčítání, odčítání, násobení

Pro každá tři celá čísla a, b, c platí: součet a + b je celé číslo součin a · b je celé číslo rozdíl a – b je celé číslo (U) a + (b + c) = (a + b) + c a + b = b + a 0 + a = a a · (b · c) = (a · b) · c a · b = b · a 1 · a = a (A) (A) (K) (K) (N) (N) (D) a (b + c) = ab + ac

existence opačného čísla: ke každému celému číslu a existuje celé číslo (– a) takové, že platí → a + (– a) = 0 Př.: určete čísla opačná k číslům: 2 – 2 – (2 +3) [12 – (3‧4)] – 2 2 5

Př.: vypočítejte zpaměti: – 6 + 24 = –6 –24 = 6 – 24 = –6 –(–24)= – (–6) –(–24)= 18 – 30 – 18 18 30

Zdroje: POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 608 s. ISBN 80-85849-78-x. BUŠEK, Ivan, Leo BOČEK a Emil CALDA. Matematika pro gymnázia: základní poznatky z matematiky. Dot. 2. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 165 s. ISBN 80-85849-34-8.