AMDS Automatic Message Delivery System (Automatický systém odesílání hlasových zpráv) Systém pro svolávání JSDHO pomocí hlasových zpráv na mobilní telefony.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odbornost Hasič III.stupně Ing. Milan TLAMKA
Advertisements

Kurzy k získání odborné způsobilosti pro JSDH
... základní informace úvodní snímek E.z. BOL / H / 008
AMDS Automatic Message Delivery System (Automatický systém odesílání hlasových zpráv) Systém pro svolávání JSDHO pomocí hlasových zpráv na mobilní telefony.
pplk. Ing. Rudolf Konečný HZS Moravskoslezského kraje
Financování JSDHO neinvestiční dotace
GSM systémy pro vyrozumění a pro vyhlašování poplachu
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Portál krizového řízení pro Jihomoravský kraj
Evidence ostatních činností jednotek PO v JMK
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
Microsoft ® Lync ™ 2010 Školení k používání skupin odpovědí.
Celorepubliková soutěž pro jednotky a sbory dobrovolných hasičů.
(J)SDH Boskovice I Bc. Josef Jeniš.
Jednotky požární ochrany
HAVARIJNÍ PŘIPRAVENOST JE České Budějovice,
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Metodická pomůcka pro JSDH obcí Jihomoravského kraje.
Představení ovládacího software GSM Ultimate Remoter.
Oddělení metodiky OP Rybářství (SZIF) ŘO OP Rybářství (MZe)
Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice
Plk. Ing. Štefan Hrtús Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje ředitel odboru OPŘ a KIS Program : organizační struktura oddělení KOPIS ( včetně TCTV 112.
Registr přechodných pobytů
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Být velitelem neznamená být diktátorem. Velitelem se nestává ten, kdo umí nejlépe křičet, ale ten kdo umí nejlépe poradit, pomoci, pochopit Velitel družstva.
Spolupráce Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje s dobrovolníky nestátních neziskových organizací Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje mjr.
HZS ČR organizace a řízení
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Typy elektronické komunikace
Administrativní náležitosti zřizování JSDHO
... jednotné evropské číslo tísňového volaní 112
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Informační podpora při krizovém řízení
Střední škola teleinformatiky Ostrava
ISSS 2006, Hradec Králové1 iMUNIS SMiS – aplikace na OÚ Lety Jiří Hudeček, Obec Lety Ivana Melicharová, Obec Lety Tomáš Lechner, Triada, spol. s r. o.
Systém upozorňování na výrazný/neobvyklý vzestup krátkodobých koncentrací znečišťujících látek v ČHMÚ (související s haváriemi nebo jinými mimořádnými.
BOJOVÝ ŘÁD Obecné zásady
29. března 2004ISSS 2004, Hradec Králové1 iMUNIS SMiS – aplikace na OÚ Lety Jiří Hudeček, Obec Lety Ivana Melicharová, Obec Lety Tomáš Lechner, Triada,
Traumatologický plán ÚSZS
ISSS 2005, Hradec Králové1 iMUNIS SMiS – aplikace na OÚ Lety Jiří Hudeček, Obec Lety Ivana Melicharová, Obec Lety Tomáš Lechner, Triada, spol. s r. o.
Možnosti využití mobilní komunikace při krizových situacích
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
Služby poskytované HZS kraje pro jednotky PO zřizované obcemi Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje březen 2009.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Tisková konference Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu.
Změny ve sledování a evidování úkolů JPO v operačním a organizačním řízení ZOČ – zprávy o činnosti.
Odborná příprava JSDHO Z měny v roce 2014 mjr. Ing. Jan Kolář HZS Plzeňského kraje, ÚO Plzeň, únor 2014.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Kancelář ombudsmana Policie ČR a Hasičského záchranného sboru ČR Třešť Mgr. Blanka Besserová.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Základy firemních financí
ČINNOST PANELU HO ÚSTECKÉHO KRAJE V ROCE 2016
Mobilní telefon pro seniory
Radiové sítě u HZS Analogová radiová síť (ARS) Digitální radiová síť
Měření multimediálního obsahu
Čísla integrovaného systému
Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Požární ochrana v obcích
Jednotky požární ochrany
Mobilní ústředna pro Liberecký kraj
Integrovaný záchranný systém a jednotky požární ochrany
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

AMDS Automatic Message Delivery System (Automatický systém odesílání hlasových zpráv) Systém pro svolávání JSDHO pomocí hlasových zpráv na mobilní telefony nebo pevné linky. Systém obvolává jednotlivé členy jednotky a předává informace o výjezdu k události formou hlasové zprávy. Hlasová zpráva se generuje automaticky v reálném čase bez zásahu lidského faktoru. Kapacita systému je až 30 osob v jeden okamžik. HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? Při vyhlášení poplachu jednotce bude AMDS volat všem členům JSDHO z telefonního čísla: 950 730 980 Bude-li Váš mobil zobrazovat volání s uvedenou identifikací, jedná se vždy o vyrozumívací systém Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje. HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? Po přijetí volání Vám bude přehrána úvodní hláska - představení a následně budete vybídnuti k přijetí či odmítnutí zprávy. Pro přijetí zprávy je třeba stisknout klávesu 1 Pro odmítnutí zprávy je třeba stisknout klávesu 2 Příklady zpráv: Přijetí zprávy Odmítnutí zprávy HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? Obsahem zprávy pro jednotku jsou následující informace v hlasové podobě: „Výjezd jednotky: typ události, podtyp události, obec, část obce, ulice, číslo popisné, číslo orientační. Vyjíždí název techniky. Informace psané kurzívou jsou generovány dynamicky z informací, které jsou zadané k dané události v systému výjezdů. Příklad hlasové zprávy: HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? V případě selhání dynamického generování hlasové zprávy, systém přehraje „náhradní hlasovou zprávu“. Použitá náhradní hlasová zpráva: Pokud se Vám systém napoprvé nedovolá (máte obsazeno, jste mimo signál, či zvonění prostě neslyšíte), zavěsí a po 15 vteřinách volání zopakuje. Teprve potom volání označí jako nedoručené a uvolní linku pro další volání. HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? AMDS ignoruje aktivní hlasovou schránku k urychlení vyrozumění jednotky. U vybraných typů telefonů lze přiřadit zvláštní vyzvánění. Jedná se typově o standardní telefonní volání. Jedná se o tzv. obousměrný systém. Systém tedy ví a umí vyhodnotit, zda-li jste hlasovou zprávu přijali či nikoli, na rozdíl od rozesílání SMS zpráv . AMDS umí vyhodnotit dobu trvání příjmu zprávy jednotlivými hasiči, tedy za jak dlouho byla jednotka vyrozuměna. HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? V případě práce s mobilním telefonem, např. psaní SMS zpráv, spuštěné aplikace JAVA apod., je znemožněno hlasovou zprávu přijmout nebo odmítnout pomocí tlačítek 1 a 2 – je to dáno systémem GSM, nejedná se chybu AMDS Práci s telefonem je nutné ukončit, poté je možné hlasovou zprávu přijmout výše uvedeným způsobem. V případě nepřijetí hlasové zprávy přesto existuje informace o volání s jednoznačnou identifikací systému AMDS, tj. případného výjezdu jednotky. Pro další informace je nutné kontaktovat velitele jednotky, popř. další osoby. HZS MSK, říjen 2009

Jak AMDS funguje ?? Operační středisko má k dispozici tzv. report o vysílání, kde si je schopno aktuálně ověřit, jak vyrozumění JSDHO probíhalo či probíhá a s jakým výsledkem (viz následující stránka). Systém je robustní a rychlý. Při červnových povodních letošního roku systém během prvních čtyřech hodin bleskové povodně na Novojičínsku automaticky vyrozuměl 27 JSDHO kategorie JPO II a JPO III, což je 626 hasičů. HZS MSK, říjen 2009

Report o vysílání v systému operačního střediska HZS MSK, říjen 2009

Jak se mají hasiči chovat Jak se mají hasiči chovat ?? Pro maximálně rychlé vyrozumění své jednotky či další jednotky v pořadí V případě možnosti výjezdu – přijme se volání a po přehrání úvodního představení stiskem tlačítka 1 se přehraje hlasová zpráva. Poté se volání ukončí. V případě nemožnosti výjezdu (v práci, mimo bydliště, nedržení pohotovosti) – přijme se volání a po přehrání úvodního představení stiskem tlačítka 2 se zpráva odmítne. Poté se volání ukončí. Odmítnutím zprávy v případě nemožnosti výjezdu se velmi výrazně zkracuje délka celkového svolání jednotky a neblokují se komunikační linky. HZS MSK, říjen 2009

Jak se mají hasiči chovat Jak se mají hasiči chovat ?? Pro maximálně rychlé vyrozumění své jednotky či další jednotky v pořadí V případě nemožnosti výjezdu z důvodu pobytu v zahraničí (placené příchozí volání) – volání se odmítne zavěšením a po 15 sekundách se zavěšení zopakuje. Nejedná se o standardní odmítnutí zprávy. Příchozí volání ale tak nebude zaúčtováno. HZS MSK, říjen 2009

Jak se mají hasiči chovat Jak se mají hasiči chovat ?? Pro maximálně rychlé vyrozumění své jednotky či další jednotky v pořadí Nevolejte systému zpět! Hovořili by jste se strojem, neodpoví vám. Případné nejasnosti řeší velitel jednotky s operačním střediskem standardní cestou (radiostanice, telefon). Velitelé a strojníci budou dále přijímat k hlasové zprávě ještě SMS zprávu se stejnými informacemi. HZS MSK, říjen 2009