Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
Organizační a řídící struktury
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Řízení lidských zdrojů -2
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Analýza vnitropodnikového trhu práce
Analýza a popis pracovního místa
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. Moravská vysoká škola Olomouc
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Personální management
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Personální procesy.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Personální plánování.
Management - Organizování
Management - Organizování
Rámcové a školní vzdělávací programy
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Výrobní faktory v podniku
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. Fakulta ekonomických studií katedra řízení podniku Předmět: PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ (B-PeR) Téma 3: TVORBA A SPECIFIKACE.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Přijímání zaměstnanců
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
Plánování.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Standardy pro základní vzdělávání
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis

Pracovní místo Definice: Příklad Soubor přiznaných úkolů Strukturní jednotka organizace Příklad výrobní (obchodní, personální) ředitel řidič, výrobní (montážní) dělník klinický psycholog

Pracovní role úloha, očekávané chování očekávání určitých výstupů a výsledků Příklad: vedoucí projektového týmu

Co určuje vytváření a podobu pracovních míst ? cíl organizace a požadavky, které klade struktura, procesy a činnosti organizace charakteristiky struktury úkolů zabezpečování vnitřní motivace

Hacknan-Oldhamův model (1974) Vysoká vnitřní motivace pestrost Pocit smysluplnosti práce ucelenost Vysoká kvalita práce významnost Vysoká spokojenost s prací Zodpovědnost za výsledky práce autonomie zpětná vazba Znalost aktuálních výsledků práce Málo absencí a odchodů

Přístupy k vytváření pracovních míst Rotace práce Rozšiřování práce Obohacení práce Autonomní pracovní skupiny Systém vysoce výkonné práce

Rotace práce - příklad

Rozšiřování & obohacování Rozšiřování (horizontální) Obohacování (vertikální) původně změna 1 pracovník 1 úkon 1 pracovník 3 podobné úkony původně změna výkonné činnosti výkonné + kontrolní činnosti

Analýza a popis pracovních míst

Analýza pracovního místa sběr, analýza a uspořádání informací metody: dokumenty rozhovory pozorování pracovníků

Co se dozvíme z analýzy pracovního místa Účel: Proč Obsah Zodpovědnost za výsledky, výstupy Kritéria výkonu (měřítka, ukazatele) Odpovědnost Motivující faktory Faktory osobnostního rozvoje Faktory prostředí

Výsek organizačního schématu

Metody analýzy a jejich zhodnocení Metoda + - Rozhovory Pružnost Hloubka Čas Školení Dotazníky, kontrolní seznamy a soupisy Čas, peníze Velký počet lidí Pilot, Návratnost Obtížné vyjádření Pozorování Nejpřesnější Použitelné jen někde Popis prováděný pracovníkem Přesnost Obtížné, potřeba vést Zaškolení Deníky a záznamníky Detailnost Pro vedoucí místa Potřeba návodu Potřeba anal. myšlení Hierarchická analýza úkolu Využití při analýze údajů

Popis pracovních míst a jejich využití Využití pro získávání pracovníků jakého člověka (požadavky) na jakou práci za jakou cenu (nabídka) Využití pro hodnocení práce ukazatele výkonnosti Využití pro vzdělávání

Popis pracovního místa Název místa Přímé nadřízení pracoviště Počet podřízených Krátký popis: úkoly a povinností (výsledky a výstupy, zdroje, apod.) Množství dozoru Typické problémy Relativní obtížnost Odborná příprava