DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NABÍDKA ZBOŽÍ
NABÍDKA ZBOŽÍ - VŠEOBECNĚ Nabídka zboží je úspěšností obchodní firmy. Podněcuje zájem o koupi zboží. Vychází z prodejního rozhovoru, vystavení a označení zboží, formy prodeje……
DRUHY NABÍDKY OSOBNÍ NABÍDKA OPTICKÁ
OSOBNÍ NABÍDKA Je velmi důležitá u prodeje s obsluhou. Vyžaduje znalosti prodavače o zboží a o psychologii zákazníka /umění jednat s lidmi/. Usnadní tím rozhodování zákazníka Mluvíme jasně, přirozeně, zřetelně se správnou výslovností. Dělí se na: doplňkovou nabídku nabídku nových druhů zboží připomínkovou nabídku náhradní nabídku
DOPLŇKOVÁ NABÍDKA nabízí takové druhy zboží, které jsou vhodné jako doplnění nakupovaného zboží bývají to drobné druhy zboží na které se často zapomíná nejlepší formou je předvedení zboží, ukázka a zdůvodnění, proč je koupě výhodná Příklady: Nákup č. 1 – mouka, vejce, mléko ------- doplníme droždí…. Nákup č. 2 – zákusky ------------káva, čaj….. Nákup č. 3 – párky, rohlíky -----hořčice…….
Příklady – doplňkové nabídky Šaty – pásek, šála, korále; Autíčko na dálkové ovládání - baterie; Boty – tkaničky, krém na boty, sprej do bot; Uveďte další příklady ……..
NABÍDKA NOVÝCH DRUHŮ ZBOŽÍ umět přesvědčit zákazníka, že nové zboží je modernější, kvalitnější, ekologičtější souběžně musí proběhnout i optická, velmi dobrá znalost nový druh zboží – přednosti, výhody, ošetřování nabídka /viditelné místo s poutačem a popiskou/
PŘIPOMÍNKOVÁ NABÍDKA Zde zákazníkovi připomeneme, že určitý druh zboží máme ještě na skladě, že je výhodné si jej koupit právě teď /akce, slevy/
NABÍDKA NÁHRADNÍCH DRUHŮ ZBOŽÍ Využijeme ji při prodeji v pultové prodejně. Pokud v prodejně nemáme požadované zboží, ihned zákazníkovi nabízíme vlastnostmi podobné zboží. Například: čerstvá rajčata – nahradíme sterilovanými rajčaty →
OPTIKÁ NABÍDKA k nabídce se používá samotné zboží, vystavením nebo vyložením na vkusném výstavním zařízení v prodejní místnosti nebo ve výkladní skříni Další druhy nabídky které se používá pro upoutání zákazníka: poutače, směrovky, cenovky, nabídky dne/výstavky, předvádění zboží/, letáky, ochutnávky, reklama v televizi, rozhlasu, tisku ……..
Ukázky optické nabídky
OPAKOVÁNÍ Jaký je význam nabídky. Jaké je rozdělení osobní nabídky. Uveďte příklady osobních nabídek z praxe. Uveďte příklady optické nabídky . Uveďte příklady nabídky spojené s prodejním rozhovorem.
ZDROJE Mojmír Novotný, OBCHODNÍ PROVOZ pro střední odborná učiliště, nakladatelství Fortuna Praha 2003,ISBN 80-7168-845-2 http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MR900430309.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MR900437994.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MR900297501.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MR900228977.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900228965.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900360952.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900406266.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900442175.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900240983.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900387900.jpg