Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Pracovní setkání zástupců mikroregionů Olomouckého kraje 10. setkání středa 8.října 2008 Radniční sál BOUZOV.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Projekt „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“. Prezentace ke konání 2. kulatého stolu dne v Medlově.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Dokument KAP MSK - obsah
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
model fungování a praxe
Národní program podpory cestovního ruchu
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Ing. Kateřina Lichtenberková
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Centrum společných služeb
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Náměty pro činnost Národního fóra
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Informace z MMR Liberec, 26. června 2017.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Odbor regionální politiky
Klíčové aktivity projektu
Akční plán - plánované společné aktivity
Úvodní informace o Fondu malých projektů
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet „Veřejná správa“ Nepomuk, 29. 6. 2017

Aktuální stav Zpracována první verze socio-ekonomického profilu města, odesláno k připomínkování Realizována a vyhodnocena dotazníková šetření, odesláno k připomínkování Uspořádáno veřejné projednání strategie Proběhlo první kolo setkání pracovních skupin – byl formulován a projednán návrh SWOT analýzy, odesláno k připomínkování Zpracovaný strategický skelet

Strategická vize

VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa

Vize: teze Živé centrum regionu na rozhraní tří krajů, které odvážně rozvíjí vysokou kvalitu rezidenčního zázemí pro obyvatele města i regionu. Moderní město ve svých funkcích, správě a rezidenčních kvalitách; živé město kultury, sportu a společenského dění pro místní, obyvatele regionu i návštěvníky; stojící na historických základech. Město, které iniciativně využívá bohatosti/rozmanitosti kulturního dědictví, přírodních kvalit podbrdské krajiny i inovací a moderních trendů v cestovním ruchu pro rozšíření nabídky pro návštěvníky a turisty, kteří v regionu zůstávají a rádi se do něj vracejí. Město, které všemi dostupnými prostředky podporuje činorodost a podnikavost obyvatel, rozvíjí komunitu a její soudržnost a je ve svých funkcích vstřícné, přátelské a inovativní vůči jejich uživatelům

Specifická východiska strategické vize Příjemné životní prostředí, malebná okolní krajina nabízející možnost pro relaxaci a odpočinek nedostatek pracovních příležitostí Místní ekonomický rozvoj Cestovní ruch Dobré dopravní spojení do významných okolních center (za prací, do škol) chybějící obchody a služby, nízká kvalita stávajících Kvalita života Charakter Nepomuku „na hranici vesnice a města“, kde jsou v dostatečné míře dostupné základní služby a zároveň je alespoň částečně zachována vesnická pospolitost obyvatel nedostatečná infrastruktura a nabídka volnočasových aktivit Infrastruktura a životní prostředí Veřejná správa dopravní obslužnost Nabídka kulturních a společenských akcí, aktivity města rozvíjející kulturní a společenský život

Logika strategie (I) Cílem taková „architektura“, která propojí strategický pohled a utilitární charakter dokumentu – ostře zacílená strategie, ale zároveň dostatečně široká tak, aby poskytovala oporu pro budoucí cíle a aktivity města (a umožňovala strategická rozhodnutí). Dva přístupy ke strategii: „Shora“ – definice vize na základě provedených analýz, jejich další rozpracování do specifických cílů, atd.: STRATEGICKÁ VIZE  SPECIFICKÉ CÍLE „Zdola“ – seskupování a třídění témat, která jsou pro město relevantní a budou v následujícím období řešena OPATŘENÍ  PRIORITY  PRIORITNÍ OBLASTI

Logika strategie (II) Propojení obou přístupů: na úrovni priorit / opatření a specifických cílů Příklad: Specifický cíl 1 Specifický cíl 2 Specifický cíl 3 Priorita 1.1 Priorita 1.2 Priorita 1.3 Priorita 2.1 Priorita 2.2 …

Specifické cíle SC1: Nepomuk: město vyznačující se vysokou kvalitou svého fyzického prostředí, svých funkcí a služeb, které obyvatelům města i širšího regionu poskytuje. SC2: Nepomuk / Nepomucko: atraktivní a živá destinace s historickou pamětí, kulturním dědictvím, pečující u svůj unikátní krajinný ráz a přírodní bohatství. SC3: Nepomuk: spádové centrum regionu pro veřejné služby a občanskou vybavenost; dostupné a propojené se svým okolím; poskytující služby vysoké kvality se zřetelem na inovace a moderní trendy; město přátelské k malému a střednímu podnikání.

ZÁKLADNÍ STRUKTURA STRATEGIE (návrh)

VEŘEJNÁ SPRÁVA: NÁVRH

VIZE Místní ekonomický rozvoj Kvalitní veřejná správa Cestovní ruch Kvalita života Infrastruktura a životní prostředí Kvalitní veřejná správa Podpora správní a spádové funkce města a rozvoj aktivního městského úřadu Koordinovaná a přínosná spolupráce Efektivní komunikace uvnitř i navenek

Podpora správní a spádové funkce města a rozvoj aktivního městského úřadu Rozvoj „otevřeného úřadu“ pokračováním digitalizace a elektronizace služeb veřejné správy Vzdělávací a informační akce pro pracovníky městského úřadu (motivace, školení o nových trendech, zapojení pracovníků MěÚ do zpracování koncepcí atp.) za účelem jejich aktivizace Monitoring a koncepce investičních a rozvojových příležitostí ve městě a jeho okolí Vytváření a podpora podmínek pro rozvoj otevřené společnosti Poskytování „nadstandardních“ služeb obyvatelům (např. Technických služeb apod.) Řízené nakládání s majetkem města

Koordinovaná a přínosná spolupráce Koncepční spolupráce s partnerskými městy s jasně vymezenými a měřitelnými cíli spolupráce Koncepční spolupráce s územně nejbližšími partnery, místní akční skupinou a v rámci mikroregionu Koncepční spolupráce s relevantními subjekty ve městě

Efektivní komunikace uvnitř i navenek Systematizace komunikace města s využitím stávajících i nových nástrojů komunikace (vč. zpracování komunikační strategie) Integrace komunikačních nástrojů do aktivit města (zvýšení využití nástrojů komunikace) a jejich využití ostatními subjekty ve veřejných zájmech města (oživení centra, společenské, kulturní, sportovní, volnočasové akce a aktivity) Monitoring a hodnocení efektivity komunikačních nástrojů Všestranné zvyšování transparentnosti fungování městského úřadu a podpora transparentnosti fungování dalších veřejných subjektů ve městě

Děkuji za pozornost Ing. Petra Chvatíková (petra.chvatikova@rhdhv.com) Mgr. Lukáš Maláč (lukas.malac@rhdhv.com)