Program rozvoje cestovního ruchu JMK 2014-2020 ANALYTICKÁ ČÁST ANALYTICKÁ ČÁST Doplnění č. 1 Str. 31, kapitola Kulturní potenciál kraje Kulturní potenciál kraje Vzhledem k relativně omezené nabídce přírodních atraktivit (orientovaných výhradně na letní sezónu) hrají kulturně-historické předpoklady v rozvoji cestovního ruchu Jihomoravského kraje zásadní roli. Vedle klasických historických objektů (hrady, zámky, historická centra měst, církevní a technické památky) je kulturní nabídka kraje v porovnání s ostatními regiony ČR obohacena o typický jihomoravský folklór (zvyky, lidové tradice, slavnosti) a na něj napojený fenomén vinařství. Za větu … na něj napojený fenomén vinařství. Vinařství a gastronomie ve spojení se zkušenostmi, tradicemi, recepty předávanými z pokolení na pokolení, dovednostmi místních kuchařů a vinařů, folklorem i architekturou sklepních uliček vytváření místní svébytnou kulturu a tvoří nemateriální kulturní a přírodní bohatství jižní Moravy, které je třeba udržet a rozvíjet pro další generace. Kulinářský cestovní ruch umožňuje návštěvníkům jedinečné poznání regionu prostřednictvím různých smyslových orgánů a tím poznat místní kulturu a její specifika.
Program rozvoje cestovního ruchu JMK 2014-2020 NÁVRHOVÁ ČÁST NÁVRHOVÁ ČÁST Doplnění č.2 Str. 37, tabulka 3.1.3 Marketing kraje a jeho dílčích oblastí s důrazem na propagaci V oblasti marketingových aktivit je důležité propagovat širší území, nikoliv jen jednotlivé dílčí atraktivity. Je tedy potřeba zachovat, resp. prohlubovat propagaci kraje i jeho dílčích území v rámci kraje, v ČR i v zahraničí (včetně spolupráce s incomingovými CK). Před samotnou realizací marketingových aktivit je také vhodné zrevidovat současnou rajonizaci Jihomoravského kraje. Současně by měly být koordinovány propagační aktivity různých subjektů na území kraje a provazovány marketingové aktivity realizované na jednotlivých prostorových úrovních. Konkrétní aktivity by měly být také diferencovány podle hlavních cílových skupin návštěvníků. Poloha Jihomoravského kraje vytváří vhodné podmínky pro společnou propagaci s okolními regiony. Příhodným tématem je společné historické dědictví nebo přírodní atraktivity, ale lze vytvářet i témata zcela nová. Určité marketingové aktivity již byly realizovány (spolupráce čtyř moravských krajů, aktivity regionu CENTROPE, různé přeshraniční projekty atd.); do budoucna by podobné aktivity měly být ještě prohlubovány a rozšiřovány zejména na významných akcích (např. EXPO). Za větu…i témata zcela nová. , např. rozvoj a propagace tématu společného kulturního nehmotného bohatství vinařství a gastronomie na mezinárodním trhu kulinářského cestovního ruchu.