(vkládání textu do obrázku) Aplikace Malování (vkládání textu do obrázku)
Program Malování můžeš využít i pro psaní slov.
Namaloval jsi několik želviček (nebo jiných zvířátek) a chceš je pojmenovat. Postup: 1. V paletě nástrojů klikni na symbol A.
2. V místě, kde chceš želvu pojmenovat, tažením myší utvoř rámeček, do kterého budeš psát text. Dopiš jméno želvy. 3. Opakuj tak dlouho, dokud nepojmenuješ všechny želvy.
Každá želva je jinak velká, má jinou barvu Každá želva je jinak velká, má jinou barvu. Můžeš je pojmenovat různou velikostí písma, typem i barvou. typ písma velikost písma
Oprava chyb. a) Oprava celého slova – najeď šipkou na slovo, táhni myší přes celé slovo, označí se ti, vymaž klávesou DELETE, nebo začni psát nové slovo. Oprava chyby ve slově – najeď šipkou nalevo od něj, zmáčkni DELETE a napiš písmeno správně. Zapomenuté písmeno – najeď šipkou na dané místo, klikni a dopiš písmeno. Pamatuj! Neklikej mimo textové pole, dokud není text úplně hotový.
b) Více místa – nevejde-li se ti text do rámečku, můžeš si rámeček roztáhnout šipkami c) Tažení slova – slovo můžeš také přemísťovat. Použij ikonu pro výběr, udělej rámeček kolem slova a křížem slovo přetáhneš na nové místo.
Ulož do paměti: Vkládání textu Zobrazit panel nástrojů typ písma velikost písma tučné, kurziva, podtržení. Barvu písma vybírej z palety barev. Chyby v textu můžeš opravit různými způsoby. Používáš klávesy DELETE, BACKSPACE.
Zdroje: Http://www.clker.com/clipart-cartoon-turtle-1.html [online]. 2010. vyd. public domain [cit. 2012-02-14]. Http://www.clker.com/clipart-10500.html [online]. 2007. vyd. public domain [cit. 2012-02-14].