Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
Advertisements

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
R OVNOMĚRNÉ A NEROVNOMĚRNÉ POHYBY Mgr. Kamil Kučera.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rostliny z našeho okolí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_ , ostatní mléčné výrobky
IKT Českosaské Švýcarsko
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_32_INOVACE_
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Hořčice bílá Autor Ing. Jitka Krobová Tematická oblast Pěstování rostlin pro 2. a 3. ročník agropodnikání Ročník Třetí ročník agropodnikání Datum tvorby 28.5.2013 Anotace Žáci se seznámí s další olejninou – hořčicí bílou jejím hospodářským významem, technologií pěstování a výnosem Metodický pokyn Výukový materiál je ve formě prezentace a žáci se budou s technologií pěstování hořčice bílé, jejím významem v potravinářském průmyslu

Hořčice bílá – sinapis alba Obr.1

hospodářský význam Semena se využívají v konzervárenském průmyslu a na výrobu konzumní hořčice a při sterilování zeleniny (žluté semeno- hořčice plnotučná, černé semeno – kremžská hořčice) Olej ze semen se používá ve farmaceutickém průmyslu a pro výrobu mýdel Zelené hnojení Ke krmným účelům hospodářských zvířat

Biologická charakteristika Cizosprašná hmyzosnubná rostlina Kořen: tenký, kulový Stonek: dutý, vzpřímený a bohatě větvený, vysoký 0,4–1 m Listy: lyrovité a hluboce vykrajované Květy: jsou žluté, uspořádané v hroznech Plod: krátká, rovná a štětinatá šešule (pozor u řepky olejky je šešule lysá) Šešule obsahuje 5–7 žlutých semen Hmotnost tisíce semen je 6–7 g Semena obsahují kolem 30 % oleje

Hluboce vykrajovaný list Hořčice bílá Květ v hroznu Hluboce vykrajovaný list Obr.2

Obrvené šešule Obr.4

Semeno hořčice bílé Obr.3

Nároky hořčice bílé na prostředí Hořčici pěstujeme v řepařské a nižší bramborářské oblasti s hlinitou až hlinitopísčitou půdou Nejvhodnějšími předplodinami jsou cukrovka a brambory Vhodné jsou i obilniny (přerušovač obilnin) Hořčici nezařazujeme po řepce (zaplevelení z výdrolu semen)

Výsev semen hořčice bílé Výnos ovlivňuje termín setí, což je do 20. dubna Pozdější setí znamená menší výnos Vzdálenost řádků činí 12,5 cm Výsevek : se pohybuje kolem 8–10 kg/ha Hloubka setí: je 3 cm Obr.5

Otázky k opakování 1. Charakterizujte význam hořčice bílé. 2. Srovnejte hlavní biologické rozdíly mezi hořčicí bílou a řepkou olejkou. 4. Zařaďte hořčici bílou mezi širokořádkovou, nebo úzkořádkovou plodinu. 5. Uveďte, co je plodem hořčice bílé. 6. Uveďte termín výsevu u hořčice obecné.

POUŽITÉ ZDROJE TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 1. Praha: Credit, 1996. 300 s. ISBN 80-901-6457-9 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména Kuchtík, F., Procházka, I., Teksl, M., Valeš, J.: Pěstování rostlin II. - Celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Nakladatelství FEZ, Třebíč, 1995 Obr.1 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sinapis_alba_3.JPG Obr. 2 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sinapis_alba_1.JPG Obr. 3 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sinapis_alba_graines.JPG Obr. 4 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sinapis_alba_003.JPG Obr. 5 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Senf-1.jpg